Nieuwe videokaart past niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt dat is mijn probleem, hij komt dan tegen het blokje voor mij Lan aansluiting aan..
Weet je 100% zeker dat je het bovenste plaatje (het rooster zeg maar) er niet af kan halen?
Want als ik kijk naar het plaatje bij azerty:

G.jpg

Dan zie ik dus dat rooster niet.

Heb je verder geen probleem aan zeg maar de linkerkant op jouw plaatje? Daar zie ik volgens mij het chipset-koelblok?
Zo nee: dan zou je een stuk uit het rooster kunnen halen, waardoor de kaart alsnog past.
 
aaahzo owja nu zie uik het op de foto.

Probleem is eigenlijk makkelijk op te lossen.

Een klein gleufje knippen of voorzichtjes zagen tussen de schroefgaten op het gebogen plaatje.
Hierna kun je de hele lengte 90graden naar binnen buigen. komt ie als het goed is net onder het blokje.

Of gewoon een hoekje wegknippen met een kniptang. zodat hij om het blokje komt.
 
Die voeding lijkt me wel ok.

Kun je niet het bovenste PCI kaartje naar het onderste slot verplaatsen zodat je ruimte vrij maakt?

Bij de bovenste PCI zit de aansluiting voor de videokaart op het moederbord..
 
Misschien eerst maar een precieze info over welk moederbord het hier gaat inderdaad
 
mensen lees toch eens het hele topic goed.

Al de nfo is al eerder geeven. Mobo merk type enz.
Zelfs de foto's van de situatie
 
Dan moet die kaart dus helemaal niet in dat slot, stom, niet opgelet!
 
ik kan natuurlijk het rooster er af halen, maar werkt de ventilator nog wel goed dan? want gaat niet via een normal weg naar buiten..
 
ik blijf het raar vinden dat azerty aangeeft dat het een single slot-kaart is, terwijl het in werkelijkheid een dual-slot kaart is

edit
ik kan natuurlijk het rooster er af halen, maar werkt de ventilator nog wel goed dan? want gaat niet via een normal weg naar buiten..
Kan je het weghalen, of moet je het weg slopen? (dit ivm garantie)

Ik denk dat het weinig kwaad kan. Zit er boven de videokaart aan de achterkant van de pc nog een koeler die lucht uit de computer haalt?
 
Laatst bewerkt:
Kan je het weghalen, of moet je het weg slopen? (dit ivm garantie)

Ik denk dat het weinig kwaad kan. Zit er boven de videokaart aan de achterkant van de pc nog een koeler die lucht uit de computer haalt?[/QUOTE]

slopen, nee zit er niet..
 
ik kan natuurlijk het rooster er af halen, maar werkt de ventilator nog wel goed dan? want gaat niet via een normal weg naar buiten..

Je ventilator werk dan nog gewoon goed,misschien blijft er iets meer warmte in de kast hangen.

de ventilator blaast gewoon op het koelblok en niet door de gleufjes naar buiten.
Is meer voor de sier,zodat je van buiten ziet dat er een 2 slots kaart erin hebt zitten.


Werking blijft exact het zelfde
 
Ik begin te denken dat mrmusic gelijk heeft

Volgens mij heb je een agp-moederbord.
Dan gaat het NOOIT lukken.
 
En met stukken uit de kaart geknipt kan ie ook niet meer terug
 
http://www.via.com.tw/en/products/chipsets/p4-series/p4m890/

Hier staat duidelijk dat het een pci-express is.

Maar wat ik zou doen is: Azerty bellen en vragen of ze ook een single slot kaart hebben.
Immers hebben zij op het plaatje een single slot versie, dus is het hun fout.
Kaart terug sturen en wacthen tot je een nieuwe ontvangen.

Je gaat toch niet je 3 jaar garantie weggooien, omdat de kaart niet past?
 
Bedankt voor al jullie reacties!

Ik ga Azerty mailen.

Maar moet ik dan aangeven dat ik dezelfde kaart wil maar dan met 1 slot of zal deze dan ook niet werken en wat voor videokaart kan ik dan het best bestellen?
 
Bedankt voor al jullie reacties!

Ik ga Azerty mailen.

Maar moet ik dan aangeven dat ik dezelfde kaart wil maar dan met 1 slot of zal deze dan ook niet werken en wat voor videokaart kan ik dan het best bestellen?

ik zou even in pc wizard kijken of je echt een pci express poort hebt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan