Nieuwe videokaart -> pc doet raar bij opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter RdJ1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RdJ1

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2008
Ik heb een nieuwe videokaart in mijn computer gezet, want mijn vorige was stuk :(

Maar elke keer dat ik nu mijn pc opstart gaat hij na 1 seconden opnieuw opstarten, dan weer na 1 seconden en dat zo'n 10-20 keer en dan doet ie even niks (staat wel aan) en vervolgens start hij gewoon correct op...

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen??

wat voor een videokaart heb je? want als ik dit zo lees licht het niet aan je videokaart... heb je wel gewoon beeld die 1 seconden?

wat voor een videokaart heb je? want als ik dit zo lees licht het niet aan je videokaart... heb je wel gewoon beeld die 1 seconden?

Een Club 3D Radeon HD 5670 en tijdens die 1 seconden is er geen beeld.

Goedemorgen,

En misschien de oude driver eerst verwijderen weet niet welke kaart je eerst had?

Goedemorgen,

En misschien de oude driver eerst verwijderen weet niet welke kaart je eerst had?

nVidia GeForce 8600 GT, ik zal die driver verwijderen.

EDIT: Hoe doe ik dit??

Laatst bewerkt:
Hoe kan ik controleren of ik alle drivers goed heb verwijderd??

Klinkt niet echt als een driver probleem, maar een hardware probleem.

De pc herstart al na 1 sec.
Met een driver probleem krijg je alleen maar probs in je OS. Aangezien de Pc gelijk al begint met booten.

Klinkt eerder als een Voedings probleem. Wat voor voeding zit erin? (merk / type / vermogen)
Lijkt of de voeding de " piek" niet trekt.

gewoon nieuwe driver installeren van het merk van je videokaart. Als je bijvoorbeeld een acer hebt kun je de drivers zo van acer.nl halen

@goldwolf: gaat in dit geval niet op...kaart is een losse 5670 en dus de drivers halen van de site ati/amd.(of club3d)
Het merk van de kaart is een club3d.Acer heeft zelf geen kaarten bijv.

Laatst bewerkt:
hoe weet je zeker dat die oude videokaart kapot was? het kon gelijk al aan de voeding liggen als ik dit hier zo lees. Een computer kan moeilijk uitvallen en dan weer aangaan door de videokaart. Het kan wel dat hij overbelast raakt als je bijvoorbeeld een heel zwaar spel speelt dat veel geheugen vreet.

Hoi,

We kunnen wel door filosoferen maar als de ts-er niet meld hoe of wat dan blijft het koffiedik kijken :confused::confused:dus aan de ts kom met de gegevens

Voeding serienummer: PS-5301-08HF
Zie ook bijlage (niet heel duidelijk).

En ik wist dat mijn vorige videokaart kapot was omdat hij het wel gewoon volledig goed doet met een andere videokaart van een andere PC.

Bijlagen

• SPM_A0087.jpg
    SPM_A0087.jpg
    63,1 KB · Weergaven: 63
Wordt krap kwa voeding.
300W waarvan max 228W op de 12V lijn kan.

AMD adviseert zelf 400 of meer. Dit is altijd ruim, maar het scheelt toch aanzienlijk vergeleken met de TS
http://www.amd.com/us/products/desk...s/ati-radeon-hd-5670-system-requirements.aspx

De 8600 heeft een advies van 350W, misschien viel deze er net onder. De 5670 snoep iets meer stroom.

@ TS heb je toevallig geen andere pc in de buurt met een zwaardere voeding? Dan kun je het heel makkelijk checken

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan