Nieuwe videokaart ter vervanging van Powercolor HD 3850

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinscoot

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Hallo allemaal,

Ik had even een vraagje, ik game nog steeds met een HD 3850 ati kaartje, maar hij begint het toch steeds minder te trekken. Daarom zoek ik een nieuwe videokaart. Het enige probleem is dat het een goede kaart moet zijn, maar die niet te hoog wattage heeft, want ik heb maar een 350 Watt Coolermaster voedinkje. Dus heeft iemand een idee voor een nieuwe kaart? Die gewoon Black Ops en dergelijke op medium tot high goed kan draaien?

Mijn Systeempje:

Intel Q6600
2 GB OCZ geheugen ddr2
Moederbord weet ik zo niet. Wel een PCI-e slot.

Heeft iemand een idee? Alvast bedankt.

Groeten Kevin

ik zou iets meer aanpassen als je een BO wil spelen..
2 Gb ram is tegenwoordig erg weinig... ik zou er zeker nog 2 Gb bij zetten.

En als je een andere videokaart wilt zou ik als ik jouw was ook gaan kijken naar een betere voeding.

Wat is je budget trouwens????

De genoemde processor kan max. 105 Watt verstoken, dan het geheugen, het moederbord, de schijven, USB randapparatuur enzovoorts er bij opgeteld laat zien dat je met die 350 Watt voeding weinig overhoudt voor een snellere videokaart. Ik vind het al knap dat die voeding het zo lang heeft volgehouden. Ik vermoed dan ook dat een snellere videokaart betekent dat je ook een dikkere voeding nodig hebt.

Goedemiddag,

Misschien toch ook een andere voeding plaatsen want wordt krap als het al lukt om een leuk kaartje hierop te laten draaien.;)

Aan jou idee zat ik ook te denken Mukkel. Is een 5670 echt wel wat beter dan de 3850? Opzich draait Black Ops redelijk nu, maar het mag wel wat beter. Er komt iniedergeval 2 GB werkgeheugen bij. Budget heb ik niet echt maar rond de 100 euro is een mooi bedrag.
Moederbord is trouwens Gigabyte GA-EP35-DS3

5670 is een erg zuinig kaartje

Full load net 60W dat is net zo veel als een 3850 (minder zelf)
Dus als de 3850 altijd goed heeft gedraait, dan doet de 5670 dat ook
Daar durf ik m'n beide handen voor in het vuur te steken.

Edit:

Hier de game play met een vergelijkbaar systeem Zo moet het bij jou ook gaan lopen:
http://www.youtube.com/watch?v=AQ0ezjfzRXo&feature=related

Q8300 + 5670 + 4GB geheugen

Laatst bewerkt:
Hoi,

Mukkel zal gelijk hebben en denk ook wel dat het lukt maar hou deze ook even in de gaten zullen zeker aan de veilige kant gaan staan qua systeem eisen maar toch.

105W voor je CPU / 60W voor je grafische kaart. (beide volbelast)
Neem ruim genomen 50W voor je geheugen / dvd / HD ect
Zit je net op 215W

Okee, dan wordt dat hem denk ik, hopelijk kan hij het beter draaien dan mijn 3850. Er is niet nog een alternatief van Nvidia toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan