Nieuwe videokaart (,voeding) en processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

sikisiki

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2007
Berichten
52
Ik wil mijn huidige systeem wat upgraden. Ik ben nieuw met deze dingen dus ik weet niet of het wel verstandig is wat ik wil gaan doen. En misschien moet ik wat meer dingen aanpassen om het allemaal te laten werken.

- Computermodel: Dell Inspiron 530
- Processor: Genuine Intel(R) CPU 2140 @ 1.60GHz (Dual Core) Klik voor foto
- Geheugen: 2037MB RAM
- Videokaart: (volgens mij zit die in processor) Intel(R) G33/G31 Express Chipset Family
- Voeding: 300watt
Foto van PCIe slot

Nu dacht ik eigenlijk de volgende dingen aan te schaffen voor een upgrade, ik weet niet of het allemaal kan daarom wil ik graag jullie advies:
- 2 of 4GB extra RAM
- Asus Videokaart GeForce GTX550 Ti DC,1GB
- Intel Core i5 760
 
Hoi,

Volgens mij gaat de processor niet lukken je hebt een socket 775 moederbord en de I5 760 is een socket 1156 processor dus zal je ook een nieuw moederbord en geheugen denk dat gezien de gewenste upgrade dus op een nieuwe pc uitkomt.
 
oow dat wist ik niet dankjewel

Ik wil eigenlijk het liefst zoveel mogelijk uit mijn computer halen, ik had gewoonweg een processor die me goed leek bekeken. Ik wil het beste uit mijn computer halen.

Welke processor zou er wel in kunnen? En welke videokaart past daar het beste bij?
 
Hoi,,
Kan je misschien ergens op het moederbord het merk en eventueel type vinden?
 
Kijk dat werp weer een hoop licht op de zaak:thumb::thumb::thumb:
 
Moet ook nog naar gekeken worden of het een 530 is of een 530S(slimline)dit ivm met maat videokaart.

Edit:ik denk de gewone 530 omdat deze de 300watts voeding heeft.Een 530s heeft een 200watter standaard.

Dit om even zeker te zijn omdat men wel eens niet de gehele typnrs vermeldt in topics.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Dan kunnen we beter ene op de ts wachten en kan bij eventueel een slimline wel een normale voeding anders zit hij daar ook nog mee
 
Idd...zekerheid is wenselijker.

c0108763_331584.jpg


Links de 530s en rechts de 530.
 
Laatst bewerkt:
Dit is de voeding van een 530S

[smallIMG]http://76.my/Malaysia/dell-inspiron-530s-power-supply-1002-12-bumindatech@11.jpg[/smallIMG]
 
Hoi,

Laten we dan maar hopen voor de ts dat hij de 530 hebt en niet de s versie
 
Haha ik heb niet de slim versie, ik had al ingedachte later uit te breiden dus nam ik de normale versie met veel ruimte.

Moederbord
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Fabrikant: Dell Inc.
- Model: 0RY007
- BIOS Fabrikant: Dell Inc.
- BIOS Model: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG, versie 1.0.18
- Aansluitingen: PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij), PCI3 (Vrij), PCI4 (Vrij)
 
Laatst bewerkt:
Jaa ik heb alle informatie die er is van mijn computer bij de hand. Mijn vraag is alleen wat zou de beste processor en videokaart kunnen zijn voor deze computer.
Ik ben van plan HD-films te kijken en spellen zoals battlefield bad company 3 te spelen (als het kan). Verder is mijn budget voor processor en videokaart samen 300/350 euro.
 
Intel Core™2 QUAD 3.0G Yorkfield Q9650 is de beste cpu die je er in kan plaatsen (maar die kost 300 euro)
je zult ook een nieuwe voeding aan moeten schaffen voor Battlefield 3 (niet bad company 3)

dit is nog een redenlijke keuzen
klikerdeklik
 
Laatst bewerkt:
Ziet er wel goed uit denk ik, kan ik hiermee battlefield 3 dus spelen ja toch?
En zal ik met deze upgrade een tijdje bij kunnen blijven met de computerwereld :p

Dus:
115 euro Club3D Videokaart Radeon HD6790
130 euro Intel Core 2 Quad Q8400 (gevonden op een andere site)
50 euro Corsair Voeding Builder Series CX500
40 euro Kingston 2x2 gb pc6400
Totaal: 335 euro
 
Laatst bewerkt:
ehm tjah op het moment zit je met een Socket 775 systeem de processor is sterk zat voor de komende 2 jaren dat wel
maar wil je upgraden dan zul je wel een nieuw systeem aan moeten schaffen
de videokaart zal BF3 wel kunnen draaien verwacht geen MAX settings eerder Medium

Socket 775 is EOL (end of life) het zal dus niet meer worden vernieuwd voor de toekomst is dit niet een lang durige investering
ga maar van uit dat je het 2 jaar zult vol houden
 
En als ik even nieuwsgierig mag zijn. Als ik battlefield op max zou willen spelen, welke veranderingen zouden dan aan te pas moeten komen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan