Nieuwe videokaart (,voeding) en processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

sikisiki

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2007
Berichten
52
Ik wil mijn huidige systeem wat upgraden. Ik ben nieuw met deze dingen dus ik weet niet of het wel verstandig is wat ik wil gaan doen. En misschien moet ik wat meer dingen aanpassen om het allemaal te laten werken.

- Computermodel: Dell Inspiron 530
- Processor: Genuine Intel(R) CPU 2140 @ 1.60GHz (Dual Core) Klik voor foto
- Geheugen: 2037MB RAM
- Videokaart: (volgens mij zit die in processor) Intel(R) G33/G31 Express Chipset Family
- Voeding: 300watt
Foto van PCIe slot

Nu dacht ik eigenlijk de volgende dingen aan te schaffen voor een upgrade, ik weet niet of het allemaal kan daarom wil ik graag jullie advies:
- 2 of 4GB extra RAM
- Asus Videokaart GeForce GTX550 Ti DC,1GB
- Intel Core i5 760
 
Hoi,

Volgens mij gaat de processor niet lukken je hebt een socket 775 moederbord en de I5 760 is een socket 1156 processor dus zal je ook een nieuw moederbord en geheugen denk dat gezien de gewenste upgrade dus op een nieuwe pc uitkomt.
 
oow dat wist ik niet dankjewel

Ik wil eigenlijk het liefst zoveel mogelijk uit mijn computer halen, ik had gewoonweg een processor die me goed leek bekeken. Ik wil het beste uit mijn computer halen.

Welke processor zou er wel in kunnen? En welke videokaart past daar het beste bij?
 
Hoi,,
Kan je misschien ergens op het moederbord het merk en eventueel type vinden?
 
Kijk dat werp weer een hoop licht op de zaak:thumb::thumb::thumb:
 
Moet ook nog naar gekeken worden of het een 530 is of een 530S(slimline)dit ivm met maat videokaart.

Edit:ik denk de gewone 530 omdat deze de 300watts voeding heeft.Een 530s heeft een 200watter standaard.

Dit om even zeker te zijn omdat men wel eens niet de gehele typnrs vermeldt in topics.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Dan kunnen we beter ene op de ts wachten en kan bij eventueel een slimline wel een normale voeding anders zit hij daar ook nog mee