Nieuwe videokaart voor mijn vader

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivo28

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2004
Berichten
86
Hallo,

Mijn vader wilt de laatste tijd wat meer gamen sinds hij Machinarium heeft ontdekt en nu wilt hij een wat sterkere videokaart.
Het gaat niet om Call of Duty of zo maar eenvoudige games die hij van Steam voor 4 à 5 euro download.

Dit is zijn systeem:

INTEL Core 2 DUO CPU E4500 2.20GHz (2 CPU's)
Memory 1016MB RAM
Windows XP
Display Device Intel 82945G 128 MB

Kunnen jullie hier wat mee? Ik ben benieuwd!

Groet, Ivo.

PS. Vervelend te horen van het overlijden van Harry (Snor) Thomas, hij heeft me een paar keer goed geholpen.
 
Laatst bewerkt:
Zo'n beetje elke budget kaart machinarium aan. Wat wel belangrijk is welke voeding je nu hebt. Dat bepaald de bovengrens van wat je toe kunt voegen.

Ik zou ook eens rondkijken of je niet voor een tientje wat geheugen kunt vinden. Een upgrade naar 3gig mem zou ook veel helpen en je kunt het tweedehands vaak bijna gratis meenemen als je even rondkijkt.
 
In een goede game pc zit meestal 3a4gb ram geheugen en 1gb videokaart
 
@gamerpc er zijn genoeg slechte videokaarten met 1GB vram het hoeft dus niet persee te betekenen dat het dan gelijk goed gamed
het gaat om de chip in de videokaart en de bussbreedte van de videokaart

een GTX460 met 786MB vram zal het altijd beter doen dan een GTS250 met 2GB vram:rolleyes:
 
Lijkt me ook verstandig dat er eens gevraagd wordt welk mobo het hier betreft. Er zijn nog genoeg systemen(bordjes) die socket 775 hebben maar geen beschikking hebben over een pci-e slot,of gehouden zijn aan een low profile kaart bijv.
 
Hieronder wat meer systeem info: En de voeding is max. 400W

System Information
------------------
Time of this report: 2/8/2012, 20:36:16
Machine name: MAX-558D72275F6
Operating System: Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Service Pack 3 (2600.xpsp_sp3_gdr.111025-1629)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: System manufacturer
System Model: System Product Name
BIOS: BIOS Date: 08/01/07 09:47:33 Ver: 08.00.10
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E4500 @ 2.20GHz (2 CPUs)
Memory: 1016MB RAM
Page File: 1463MB used, 979MB available
Windows Dir: C:\WINDOWS
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
---------------
Display Devices
---------------
Card name: Intel(R) 82945G Express Chipset Family
Manufacturer: Intel Corporation
Chip type: Intel(R) 82945G Express Chipset Family
DAC type: Internal
Device Key: Enum\PCI\VEN_8086&DEV_2772&SUBSYS_817A1043&REV_02
Display Memory: 128.0 MB
Current Mode: 1920 x 1080 (32 bit) (60Hz)
Monitor: Plug en Play-monitor
Monitor Max Res: 1600,1200
Driver Name: igxprd32.dll
Driver Version: 6.14.0010.4704 (English)
 
Hoe kan ik er in windows achter komen welk moederbord in de pc zit?
 
download en installeer SPECCY
open hem en daar zie je je moederbord
 
Dank je, het progje stelt dat het mobo een AsusTek P5GC-MX/1333 (LGA 775) is.

Welke videokaart(en) kunnen hierop geplaatst worden? Budget is rond de € 100,-

Ik hoor het weer graag,

Gr. Ivo.
 
Ik maak me nog wat zorgen over die 400W. Heb je toevallig een merk / typenr? In principe kan het huidige systeem draaien op de helft. De meeste "400W" voedingen in zulke systemen kunnen letterlijk uitbranden als je ook werkelijk dat soort vermogen eruit haalt, maar mogelijk komt deze uit een vorige PC oid en zit ik er volledig naast.

De nieuwe 7750 is de meest zuinige kaart met de hoogste performance in dat budget:

http://tweakers.net/pricewatch/303907/sapphire-hd-7750-1gb-gddr5.html

Deze kaart zou makkelijk in je stroombudget moeten passen als de voeding enige kwaliteit heeft. LEt op deze kaart is zo'n 10x sneller dan de huidige onboard, dus mogelijk is het redelijk "overkill"
 
Het type voeding weet ik niet helaas. Die videokaart is mss inderdaad wat overkill, kun je me een kaart die mss 5x sneller is aanraden?
ALs mijn vader echt wilt gaan gamen dan kan hij beter een nieuw systeem nemen.

ALvast bedankt!
 
Is de duurdere kaart compatible met nieuwe(re) mobo's?
 
Zou deze kaart er ook in kunnen? Club3D PCI-w Radeon HD4870 1GB DDR5
Dit is mijn huidige kaart, dan kan ik een nieuwere kopen.

Hoor het weer graag.

Gr. Ivo.
 
Dat kan technisch wel, maar een 4870 verbruikt tot 160W. De 7750 en 6570 rond de 60W. Bovendien heeft de 4870 volgens mij 2 pci-E stekkers nodig en het is onwaarschijnlijk dat de huidige voeding van je vader's computer die heeft.

Er zijn dus een aantal potentiële voedingsproblemen die je daarmee kunt krijgen.
 
Dank je Wampier, ik zal even kijken of mijn videokaart past. Anders doen we er gewoon een andere in.
Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan