Nieuwe videokaart, welke te kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

markky

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2012
Beste,

Ik heb ong. een jaar terug een nieuwe computer aangeschaft met de Videokaart: Nvidea GeForce GT 530. Ik had niet verwacht dat ik superveel zou gamen en ik had ook genoeg aan deze kaart op het begin. Nu ik veel Call of Duty, Total War spellen etc. aan het spelen ben en ook competief wil ik toch echt een betere videokaart. Ik heb alleen totaal geen verstand van videokaarten en computers. Wat kan, en wat niet kan. Daarvoor roep ik graag jullie hulp in. Spellen draaien nu vaak haperig met lagg en de total war spellen worden bijna onspeelbaar. (de nieuwe)

Budget: 300 euro

- Intel Core i5-2500 CPU @ 3.30 GHz
- Nvidea GeForce GT 530
- Beeldschermmodus 1440x900

Is meer info nodig, zeg het even!

Met de videokaart moeten alle spellen vloeiend gespeeld kunnen worden. Hiermee bedoel ik spellen als Total War: Shogun 2, Call of Duty, etc... Ik wil gewoon een veel hogere FPS!

Is dit mogelijk met 300 euro en welke kaart zouden jullie aanraden?

mvg,
Mark

hoi welkom op helpmij!
We hebben ook info nodig van de voeding welk merk is dit en hoeveel wattage kan deze leveren.
dit kun je alleen zien door de pc open te schroeven en op de sticker van de voeding te kijken naar MAXoutput hier staat dan het aantal wattage

wat betreft het beeldscherm, ik hoop dat de resolutie hoger kan want anders zal een kaart van +\- 300 euro dikke overkill zijn
je kunt dan beter 100 euro investeren in een nieuw 1080P scherm dat Full HD ondersteund...

Laatst bewerkt:
hoi welkom op helpmij!
We hebben ook info nodig van de voeding welk merk is dit en hoeveel wattage kan deze leveren.
dit kun je alleen zien door de pc open te schroeven en op de sticker van de voeding te kijken naar MAXoutput hier staat dan het aantal wattage

wat betreft het beeldscherm, ik hoop dat de resolutie hoger kan want anders zal een kaart van +\- 300 euro dikke overkill zijn
je kunt dan beter 100 euro investeren in een nieuw 1080P scherm dat Full HD ondersteund...

Bedankt voor je antwoord! Ik zal hem even openmaken zodra ik thuis ben.
Over het beeldscherm. Die is inderdaad vrij klein, volgens mij 20.1 inch. 300 Budget is natuurlijk max en als een nieuw beeldscherm een slimme koop is doe ik dat ook!
De videokaart hoeft niet perse 300 euro te zijn, maar ik wil er 1 die het gewoon goed doet.

Voeding

Ik ben een mega computer-noob en weet dus niet eens wat alle componenten zijn. Ik heb gekeken en op de power supply stond dat de maximale watt 460 W was.
Ik hoop dat jiullie er iets aan hebben en alvast bedankt voor de hulp.

(Geheimpje: Ik wist niet eens waar de grafische kaart zat en wat wat was. Ik maak die dingen nooit open :3)

ik raad je dan aan om voor rond de 170 euro een nieuwe videokaart te kopen en die andere 130 euro te besteden aan een beeldscherm
460watts is sterk genoeg voor de huidige midrange gamekaart
ik denk dat je hiermee al ver komt klikerdeklik

Laatst bewerkt:
ik raad je dan aan om voor rond de 170 euro een nieuwe videokaart te kopen en die andere 130 euro te besteden aan een beeldscherm
460watts is sterk genoeg voor de huidige midrange gamekaart
ik denk dat je hiermee al ver komt klikerdeklik

Bedankt voor je antwoord. Het setje ziet er erg mooi uit maar ik zie bij de videokaart dit:

SysteemvereistenRandapparaten/interfaceapparatenTwee extra stroomconnectoren, aangrenzende PCI-sleuf, 1GB systeemgeheugen, 500 Watt voeding

Mijn pc heeft 460 W dus is dit onmogelijk? Of heb ik het fout.

nee zij neme altijd extra ruime waardes aan
de HD6870 heeft een TDP van 150watts je processor heeft een TDP van 95 watts dat zijn de twee grootste energie slurpers in het systeem

je zit dan op 245 watts dan doen we er nog eens 50 watts bij voor de rest van het systeem HDD moederbord etc.
dan kom je op 295 watts uit dan moet je er nog eens 100watts overhead bij rekenen dan kom je op 395watts uit je hebt dus nog wat ruimte over

ok, bedankt!
Sommige mensen vroegen nog naar de voeding en de naam. Maar ik weet zelf niet waar je dat allemaal ziet.
Hier is een afbeelding:

633407.jpg

nee klopt is wel een 460watts voeding Total power out put voor de 12v+ rail kan niet over de 360watts

daar zit je gelukkig dik onder dus dit moet gewoon werken (de 12V+ rail is voor cpu en videokaart en dat is 245watt)

Laatst bewerkt:
die kan ook echter kost die kaart 250 euro en dan heb je dus geen geld meer voor het scherm en dan zul je wel een nieuwe voeding moeten aanschaffen!
en dan kom je dus ook weer op het overkill verhaal uit, dat het dan erg zonde is om op een lage resolutie te spelen een zwakkere kaart kan dat namelijk ook

klikerdeklik

deze kaart heeft een tdp van 250watts de huidige voeding is hiervoor te zwak

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan