Nieuwe videokaart...welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BoomClap

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2010
Berichten
8
heey mensen ik kwam dit forrum toevalig tegen via google en heb een vraagje

ik heb een pc van ongeveer een jaar oud opzich wel redelijk snel alleen zit er geen goede videokaart in.
omdat ik nooit echt veel games heb gespeelt op pc gebruik um vooral om muziek mee te maken met cubase en reason.
maar nu ben ik dus opzoek naar een leuk videokaartje rond de 100-150 euro
om wat games mee te kunnen spelen van deze tijd.

zoals empire totalwar starcraft 2 etc

zelf zat ik te denken aan http://www.alternate.nl/html/produc...e_GTX/MSI/N465GTX-M2D1G/447248/?baseId=679943

maarja dat is vooral omdat je maffia 2 er bij krijgt :D
het gaat vooral om de snelheid en kwalitijd natuurlijk;)

hoop dat jullie me verder kunnen helpen

ooow ja het liefst een kaart van nvidia omdat ik in het verleden nogal gezijk heb gehad met ati kaarten vind nvidia wat stabieler maar dat is michien persoonlijk :)

alvast bedankt

peace out !
 
Welkom op Helpmij.nl

Graag dan even een vermelding van hoe je huidige systeem nu is.
Ook even een vermelding met welke voeding je zit(merk en wattage).
Aan de hand daarvan kunnen we een kijken wat er aan kaarten mogelijk zou kunnen zijn.

De opmerking over wel of geen Ati/Amd of nvidea is idd heel persoonlijk:D
 
Welkom op Helpmij.nl

Graag dan even een vermelding van hoe je huidige systeem nu is.
Ook even een vermelding met welke voeding je zit(merk en wattage).
Aan de hand daarvan kunnen we een kijken wat er aan kaarten mogelijk zou kunnen zijn.

De opmerking over wel of geen Ati/Amd of nvidea is idd heel persoonlijk:D

heey, bedankt voor je reactie
hier zijn wat systeem gegevens

moederbord P5Q-pro
proccesor Q9550 2.83 Ghz Quad core
4 gb mb ram
en gebruik momenteel windows xp pro
maar wil binnekort overstappen naar windows 7

me voedig weet ik niet meer precies maar weet nog wel goed dat toen ik me pc kocht ik een extra goede voedig had genomen met iets van 1000watt ofzo? kan dat?
in ieder geval goed genoeg voor welke kaart dan ook zij die man die me pc samenstelde

als je meer info nodig hebt...let me know :D

groetjes chris
 
Hoi

Eigenlijk kan ik niks met de opmerking 1000watt ofzo:d:d
Ik ben meer het type van eerst zeker weten en dan pas....
Btw: stel dat het een 1000w zou zijn dan is dat wel heeeeel erg extra genomen
Maar goed....gezien je budget en voorkeur voor Nvidea is dit geen verkeerde keuze.;)
 
Hoi

Eigenlijk kan ik niks met de opmerking 1000watt ofzo:d:d
Ik ben meer het type van eerst zeker weten en dan pas....
Btw: stel dat het een 1000w zou zijn dan is dat wel heeeeel erg extra genomen
Maar goed....gezien je budget en voorkeur voor Nvidea is dit geen verkeerde keuze.;)

ja sorry ik ben niet echt super goed met computers :eek:
weet alleen nog dat ik een extra goede voedig had genomen om me pc later makelijk te kunnen upgraden zonder al te veel problemen omdat me budget toen niet groot genoeg was voor wat ik wou
me plan toen was om er een ati 4870 x2 in te gooien dat was de eerste kaart met 1054 geheugen...als ik me dat goed herinner
daar had je volgens die man een zware voeding voor nodig. maar uiteindelijk was er niks meer van gekomen.
michien dat je nu een beetje een idee hebt wat voor soort voedig er in zit :p

groetjes chris
 
Wattage(zwaarder) zegt me op zich niks...Gaat me om wattage,kwaliteit en efficientie.
Maar goed...het is aan jou.Als jij zegt dat je een goede voeding hebt dan is dat zo..;)

Blijft dus bij jezelf genoemd kaartje dat dus geen verkeerde optie is.
Welke kaart zit er nu in btw?
 
Wattage(zwaarder) zegt me op zich niks...Gaat me om wattage,kwaliteit en efficientie.
Maar goed...het is aan jou.Als jij zegt dat je een goede voeding hebt dan is dat zo..;)

Blijft dus bij jezelf genoemd kaartje dat dus geen verkeerde optie is.
Welke kaart zit er nu in btw?

sjahh wattage zwaarder lichter dat bedoel ik dus:p heb totaal geen verstand van dat soort dingen maar weet zeker dat hij goed genoeg is....gelijk ff afkloppen....:D

ik gebruik nu een geforce 8400 gs met 512 ddr 2
zoals ik al zij ik gebruik me pc eigelijk alleen om muziek mee te maken dus het is goed genoeg voor dat... maar als ik een beetje nieuw spel speel is het letterlijk en figuurlijk in slowmotion :confused:
dus daarom zoek ik een leuk kaartje om iig een spel te kunnen draaien op een normaal tempo zonder dat je de kogels ziet vliegen alsof je the matrix aan het kijken bent :d
 
een 8400 is ook niet bepaald een gamerskaart....:D

er zijn in de 460 serie nog wel kaarten die a wat minder geheugen hebben maar wel weer sneller geklokt.

Ff een zoektocht??
klikkerderklik
 
Laatst bewerkt:
een 8400 is ook niet bepaald een gamerskaart....:D

zo,n vermoeden had ik al toen ik empire totalwar speelde...of naja speelde een poging deed want verder dan het laad scherm kwam ik niet :p

het hoeft ook niet echt een super high end gaming kaart te zijn vind het vooral belangrijk dat het stabiel is en dat ik af en toe op een normale manier een uurtje kan gamen
maar er is zoveel keus dat ik er gewoon niet uit kom
wat ik eigelijk zoek is de beste prijs/kwalitijds verhouding kaart
 
Als je kunt en je wilt bij Nvidea blijven kijk dan eens naar een 460gtx.En dat is al een behoorlijke stap voorwaarts met wat je nu hebt.Het aantal mb/gb op de kaart is niet echt bepalend he!Zo kan een 512mb bijv beter presteren als een 1gb.
Zie me aangepaste vorige post.
 
Laatst bewerkt:
Als je kunt en je wilt bij Nvidea blijven kijk dan eens naar een 460gtx.En dat is al een behoorlijke stap voorwaarts met wat je nu hebt.Het aantal mb/gb op de kaart is niet echt bepalend he!Zo kan een 512mb bijv beter presteren als een 1gb.
Zie me aangepaste vorige post.

hmm die 460 gtx kaarten zijn best wel duur

terwijl http://tweakers.net/pricewatch/258168/msi-n465gtx-m2d1g.html#tab:info

465 gtx een stuk goedkoper is met betere specificaties
of zeg ik nu iets doms ? :eek:


edit: had ff dat stukje wat je zij over mbram over het hoofd gezien sorry!
 
Laatst bewerkt:

oke bedankt ! dan ga ik die waarschijnlijk kopen
tenzij....
nog 1 vraagje dan :eek: haha

wat vind jij persoonlijk nou eigelijk beter ati of nvidia

driver/kwalitijd/snelheid

ik weet nog van vroeger dat de drivers van ati heel slecht waren maar dat is al jaren geleden.
en nu ik toch een kaart ga kopen...dan liever gelijk de beste die ik kan halen in me budget...als ik maar zeker weet dat het een stabiele kaart is maakt het me eigelijk niet uit welk merk het is.
maar als je toch zo iets hebt van ati is sneller maar iets minder stabiel van nvidia dan
haal ik alsnog die 460 gtx

sjahh sorry voor al die vragen, maar ben je echt dankbaar voor alle info ! :D
 
Ik heb nooit nvidea kaarten gehad.Ga en kan er dus ook geen persoonlijk oordeel over vellen.;)
Het is toch altijd een nek aan nek race...dan heeft ati/amd weer een voorsprong en dan komt nvidea weer met iets nieuws.En ga zo maar door....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan