Nieuwe videokaart werkt niet ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

haantje1984

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2014
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn pc , ik heb een nieuwe videokaart omdat de oude defect was ( ventilator stuk) maar als ik deze nieuwe videokaart plaats , werkt deze 2 seconden en dan valt het systeem uit. ( plaats ik de oude gebeurt dit niet )
Het gaat om een MSI GT 610 2gb ddr3 64 bit NVIDIA GEFORCE

( Systeem pc intel core2 quad)

wat kan ik doen?

Hoi,
Welkom op Helpmij :)
( Systeem pc intel core2 quad)
Dat zegt verder niets over je systeem. :o
Heb je een 32- of 64 bits systeem? Specs van je pc (merk/type enz).
Windowstoets + r
typ
msinfo32 en druk op de entertoets.

Dankje :)

Mijn systeem is 32 bits, HP intel core 2 quad windows 7 ultimate , ik kan de info niet opvragen , want het systeem start niet eens op. Als ik de pc aan zet valt deze na 2 seconden weer gelijk uit.

( plaats ik de oude gebeurt dit niet )
Start anders in de veilige modus (VGA) meestal F8 toets trommelen tijdens de boot.
Je hebt niet per ongeluk het koelblok los gestoten tijdens het plaatsen van de kaart?
Na 2 seconden uitvallen van de pc duidt meestal op een koelingsprobleem v.d. processor.
Controleer of je koelblok nog goed vastzit op je moederbord.
Het gaat om een MSI GT 610 2gb ddr3 64 bit NVIDIA GEFORCE
Je hebt een 32-bits besturingssysteem en chipset en je plaats een 64-bits videokaart?
De vraag is of je moederbord die kaart wel aankan?

Laatst bewerkt:
Ik vraag me af of 64bit/32bit wel enige relatie heeft met het probleem.

Leen van iemand een voeding (liefst van een a-merk, zoals OCZ, Zalman, BeQuiet etc.) die (veel) sterker is dan de huidige, bouw die in en kijk of het mogelijk aan (te laag wattage per rail etc.) van de huidige voeding ligt.

Natuurlijk kan ook de videokaart zelf nog kapot zijn, maar dat is van hieruit koffiedik kijken of dat het geval is.

Tijs.

Ik kan ook niet in de veilige modus opstarten omdat hij helemaal niet opstart.
Als ik de processor wissel voor een 64 bit zou de videokaart dan wel werken?
Alles zit goed vast.

a. Zeker koelpasta vergeten aan te brengen op de processor voordat je de koeler er bovenop gezet hebt? Want dan valt hij uit omdat hij veel te warm wordt!
b. Als koelpasta wél is geplaatst, dan dat voedingsverhaal van mijn vorige posting doen.

Tijs.

Nee koelpasta niet vergeten. Ik ga kijken of ik het kan proberen met een andere voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan