Nieuwe videokaart word niet gedetecteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

CyrielZeilstra

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2012
Hallo helpmij forum,

Ik heb sinds kort een nieuwe videokaart gekocht die ik in mijn systeem heb geplaatst maar deze word niet door mijn computer gevonden.

Ik heb als eerste de drivers van mijn oude Videokaart verwijderd. Vervolgens de videokaart zelf weg gehaald en de nieuwe videokaart in de computer geplaatst. Geprobeerd om mijn systeem te booten, zwart scherm. Iedere keer als ik mijn systeem boot hoor ik mijn computer een geluidscode maken, 1 lange toon gevolgd door 3 korte tonen. Ook draaien de fans op mijn videokaart op 100%. Mijn oude videokaart doet het prima als ik deze in het moederbord doe.

Zelf heb ik het idee dat het aan mijn voeding ligt. De kaart heeft minimaal een 500 watt voeding nodig, deze heb ik maar hij is vrij oud en aangezien de kaart minimaal 500 nodig heeft heb ik het idee dat de kaart simpelweg niet genoeg stroom krijgt uit mijn voeding om door mijn moederbord gezien te worden.

En daarom ben ik hier, om zeg maar een second opinion te krijgen voordat ik een nieuwe voeding koop.

Voeding: 500W van het merk Earthwatts
Mijn oude videokaart : Nvidea Geforce 9500 GT
Nieuwe Videokaart : XFX Radeon HD 6870 met dual-fan koeling
Moederbord : Asus P6T

Alvast bedankt

Welkom bij de Helpmij!
Ik schat in dat je de oplossing zelf idd. al hebt gevonden, (voeding). Daarnaast nog de (theoretisch heel kleine) kans dat de nieuwe kaart zelf defect is, maar daar kom je definitief achter door de kaart in een systeem te plaatsen dat wel een (ruim) toereikende voeding heeft.
De objectieve cijfers echter zeggen dat de kaart een consumptie heeft van (idle) 105 tot (stressed) 230 watt.

Laatst bewerkt:
Ik heb nu een voeding van 750watt... zelfde probleem houdt aan, kaart word niet gezien door het moederbord en ik krijg dezelfde bios beep code. Soms start de kaart zonder reden wel op, maar als ik dan bijvoorbeeld een spelletje opstart krijg ik rare scherm corruptie.

Zie mijn opmerking over die 'theoretische kans', heb je de kaart getest?

Ik heb al eerder dezelfde videokaart terug gestuurd, waardoor ik nu deze nieuwe heb gekregen. De vorige had exact hetzelfde opstart probleem maar niet de scherm corruptie als die opstart. Ik denk dat je kunt aannemen dat de kaart correct werkt (het lijkt me sterk dat ik twee defecte kaarten op een rij toegestuurd krijg). Als er geen andere mogelijkheden zijn dan ben ik wel bereid om de kaart terug te sturen voor een controle aangezien ik niet een systeem binnen mijn bereik heb die de kaart aan kan.
Alvast bedankt.

heb je de juiste drivers geinstalleerd?
en dan niet van de cd maar van internet

Ja, ik heb de juiste drivers geinstalleerd, de scherm corruptie is alleen te zien in het spel Skyrim... kan aan het spel liggen. Ik denk dat het een slimmer idee is om ons op het videokaart word niet ontdekt door het moederbord probleem te focussen.

Ik heb toch maar eens even de systeemvereisten voor het kaartje erbij gezocht en de conclusie luidt dat behalve de toch best wel forse voedingvereiste en -zie vooral de vet en rood gedrukte tekst-, ik geen gekke dingen kan ontdekken.

PCI Express® based PC is required with one X16 lane graphics slot available on the motherboard Note: Card will occupy (2) chassis expansion slots
• 500 Watt or greater power supply with two 75W 6-pin PCI Express® power connectors recommended (600 Watt and four 6-pin connectors for AMD CrossFireX™ technology in dual mode)
• Certified power supplies are recommended. Refer to http://ati.amd.com/certifiedPSU for a list of Certified products
• Minimum 1GB of system memory
• Installation software requires CD-ROM drive, a keyboard, a mouse, and a display
• DVD playback requires DVD drive and a DVD
• Blu-ray™ playback requires Blu-ray drive and a Blu-ray disc
• For an AMD CrossFireX™ system, a second AMD Radeon™ HD 6800 Series Graphics card, an AMD CrossFireX™ Ready motherboard and one AMD CrossFireX™ Bridge Interconnect cable is required

Sommige dingen zijn helaas niet zo op 1-2-3 op te lossen.........ik dacht dat misschien een bios update zou helpen,en kwam HIER op uit.... is blijkbaar iemand met hetzelfde probleem,en die heeft al een bios update geprobeerd.
Misschien toch best je kaartje ruilen????

Ik heb eens nagedacht over hetgeen jouw machine jou 'vertelt' : 1x lang en 3x kort, maar daar loop ik ook op vast. Daar jouw machine (vermoedelijk 99,9% of zo.........) op AMI draait, zou het aantal en de lengte van de piepjes het volgende betekenen :

1 long, 3 short : Memory test failure A fault has been detected in memory above 64KB.

Nu is deze foutmelding niet zo bijzonder, ware het niet dat ik de samenhang met de nieuwe videokaart niet direct zie en vooral het verband tussen het ontbreken van deze melding wanneer de oude kaart wordt geplaatst en het wél verschijnen als de nieuwe wordt geplaatst. Idd. zou het enige een biosupdate kunnen zijn. Mits verstandig uitgevoerd zal je machine er iig niet slechter van worden en wie weet, dat door het oude bios en de relatief moderne videokaart, het bios een foutmelding geeft die eigenlijk niet hoort bij de geplaatste hardware. Het is slechts een wilde aanname, maar nee heb je.............

Laatst bewerkt:
Ik heb nooit eerder een BIOS update gedaan, hoe weet ik dat mijn BIOS verouderd is? En als er een update mogelijk is is het dan wel verstandig dat iemand met geen ervaring een bios update probeert?

Wanneer je de 'moderne' methode kiest (Windows based) loop je heel weinig risico.
Bij het opstarten van je pc : druk op de DEL
Je komt nu in het bios. Zoek het versienummer op en ga daarna naar de website van Asus en kijk welke nieuwere er zijn.

Helaas komt het bios versie nummer overeen met de nieuwste bios op de Asus website (1408), geen update mogelijk dus.

Ik haat 't om te zeggen / schrijven; maar ik moet passen.........................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan