Nieuwe videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wim1960

Meubilair
Lid geworden
25 dec 2001
Hier staan 2 desktops van een jaar of twee oud die zich op zich nog redelijk weten te redden. Bij de nieuwere spellen merk ik dat de videokaarten op leeftijd beginnen te geraken. Spellen als Generals en Splinter Cell draaien nog wel, maar de oudjes krijgen er toch echt moeite mee. Ik denk er daarom aan de videokaarten te vervangen en hoop dat de pc-tjes het dan nog een jaartje, of misschien wel twee, redden. In beide zit een Geforce 2 met 32 MB. De overige gegevens:

1. P III, 866 Mhz, 512 MB Intern PC 133, OS: ME
2. AMD Athlon 1600+, 512 MB Intern PC 133, OS: XP

Ik zit er natuurlijk niet op te wachten zo veel mogelijk geld uit te geven (het is wel 2 keer). Maar zoek gewoon een redelijke kaart die bij de PC's past. Wie heeft een gouden tip?

Geen gouden tip, wel een gouden vraag: heb je een kleine indicatie van je budget? Anders wordt het erg moeilijk om advies te geven.

Steve, het geld is op zich niet het probleem. Wat er meer achter zit is dat ik nu niet per PC € 200 of 300 uit wil geven en er over een half jar achter kom dat de ik beter de hele PC had kunnen vervangen. De videokaart lijkt me nu het zwakste punt dus als je die vervangt lijkt hij weer even te kunnen draaien. Ik weet alleen niet zeker ofik daar helamaal de goede comclusie trek. Zeker voor de P III 866.

Nou.. Dan zou ik voor die 1600+ een mooie Radeon 9500 Pro kopen, voor de 866 een GeForce 3 Ti 200 of een GeForce 4 Ti 4200.

Ik ga eens even op zoek naar prijzen. In ieder geval bedankt voor je advies. Als er nog meer mensen zijn met een goed advies, heel graag.

Het zijn de GF3 Ti200 128 MB en de ATI Radeon 9000 128 MB geworden. Ik kon hier redelijk goekoop (gebruikt) aan komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan