Nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

hjllo

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart van ~€200

Ik heb nu een ATI 9600pro,maar deze werkt echt voor geen meter.De meest simpele spellen schokken en blijven soms hangen,mijn vorige Nvidia mx440 had daar totaal geen last van.
Ik heb al verschillende koelings mogelijkheden geprobeerd maar niks helpt.

Daarom heb ik nu ook het liefst weer eentje van Nvidia.
Wie kan mij een paar suggesties geven?

B.Jager

PriceWatch Kun je zelf een indicatie krijgen van wat je voor die prijs ongeveer kunt kopen.

Even geen rekening houdend met de prijs.
De ati radeon 9800 pro 126mb is ontzettend goed.
Die is er al voor 295 euro bij empc te krijgen.

Maar een 9600 Pro zou ook goed moeten kunnen draaien. Heb je de laatste drivers op je pc? Is je directx up to date. Wat voor prcessor heb je, hoeveel intern geheugen en welk OS.

Epox 8RDA+ (Nforce2 dual channel)
AMD Athlon 2600+ 333FSB
2x512MB pc333
2x seagate barracuda 120GB

Windows XP + sp1a
Directx 9.0b
catalyst 4.1
Nforce unified driver 3.13

:thumb:

MSI Geforce FX 5200

wel de uitgebreide met AB hea ;)

heb ik ook onlangs aangeschaft nu alleen nog wachten op en nieuwe proccessor en moederbord en inbouwen maar :)

Welke versie van de drivers van je videokaart heb je (even in apparaat beheer op het + voor je beeldscherm klikken en dan op het tabblad stuurprogramma)?

Geplaatst door Barry_127
MSI Geforce FX 5200

wel de uitgebreide met AB hea ;)

heb ik ook onlangs aangeschaft nu alleen nog wachten op en nieuwe proccessor en moederbord en inbouwen maar :)
Ik zou de 5200 niet snel aan iemand aanraden, zo geweldig presteert deze kaart niet.

Geplaatst door Wim1960
Ik zou de 5200 niet snel aan iemand aanraden, zo geweldig presteert deze kaart niet.

op 128 MB kan je wel normaal spellen spelen en alles doen wat je met velen anderen ook kan en trouwens als je al iets gaat aanraden over video kaarten zet niet alleen de naam van de chip neer misschien lag het wel aan de leverancier

Persoonlijk vind ik de 5200 GForce nie beter dan de ATI 9600. Dat is mijn mening en daar hoef je het uiteraard niet mee eens te zijn. Eén van de pc's die hier staat heeft ook de 5200 als videokaart, ik vind de prestaties niet om over te juichen. Tot nu toe heb ik helemaal nog geen advies gegeven welke videokaart goed zou zijn. Het enige dat ik heb gezegd is dat de 9600 gewoon soepel zou moeten lopen met de huidige spellen, en dat ik persoonlijk de 5200 bij niemand zou aanbevelen.

maar de 5200 in het algemeen

of alleen een bepaalde aanbieder (ASUS MSI enz..)

Ik heb natuurlijk niet alle merken uitgeprobeerd, in testen komt de 5200 er over het algemeen niet echt geweldig uit. Hij werkt wel, maar net als de andere typen in de fx serie is hij niet echt succesvol.

De geforce FX 5900 XT kost ongeveer €200 deze kaart heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Maar je radeon 9600 moet snel zat zijn, want volgens verschillende benchmarks is dit echt een snelle kaart. Probeer eens de drivers opnieuw te installeren. Misschien zijn het de nForce drivers die in conflict zijn met de ati drivers, ik zou niet direct een andere videokaart aanschaffen. Dus deinstalleer eens de nforce drivers en ati drivers en dan de nieuwste installeren.

Je kan ook nog wat benchmarks proberen zoals 3dmark 2001 en 3dmark 2003.

De geforce FX 5200 is iets sneller dan een geforce 3 dus die moet je zeker niet aanschaffen.

Gedurende de 7 maanden dat ik de kaart bezit,heb ik alle soorten drivers al geprobeerd,zowel de radeon- als de nforce-drivers.(zonder het gewenste resultaat)

B.Jager

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan