Nieuwe Videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

katsuchiyo

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2007
Hallo hier kan ik het misschien beter vragen ik had net op het verkeerde forum geplaatst:
Dit is mijn computer:

Pentium Dual Core 820 (2.8 Ghz.) processor, 800 x 2 1 M776
VGA NV 7300SE grafische kaart, 64M/512M PCIe en TV out
1024 Mb (2x 512 M , DDR533) intern geheugen
500 Gb (2x 250 Gb) harddisk

Ik wou hiermee spellen spelen maar dat werkt niet omdat mijn video kaart shared geheugen heeft dikke flut kaart. Dus als ik een nieuwe video kaart koop kan ik dan wel beetje mooie spellen spelen zoals Call of Duty 2? IK had ook gehoord dat mijn processor niet zo goed was. Maakt dit veel uit als ik een nieuwe video kaart koop?
Ik wou graag Call of Duty 2 op 1024 x 7**~ kunnen spelen ongeveer. En gewoon een beetje alle nieuwe spellen kunne spelen. Gaat dit lukken met een nieuwe video kaart?
Ik zat te denken aan een video kaart van maximaal 150 euro. Of moet ik nog een duurdere halen voor Call of Duty ect.?
Ik had deze kaart gezien

ASUS EAX1650PRO/I/256MB (123 euro)

http://www.mycom.nl/Products/View/ASUS_EAX1650PROI256MB/131668.aspx

Is dit een goede? (Het moet een PCI express zijn)

Je kan het volgens mij al voor een 70€ doen.
Eentje uit de ATI reeks of nvidia.

En waarom pci express?
Agp gaat ook en dat maakt het een ietsje goedkoper.
Ik dacht dat PCIe ook met agp werkte? :confused:

Hallo hier kan ik het misschien beter vragen ik had net op het verkeerde forum geplaatst:
Dit is mijn computer:

Pentium Dual Core 820 (2.8 Ghz.) processor, 800 x 2 1 M776
VGA NV 7300SE grafische kaart, 64M/512M PCIe en TV out
1024 Mb (2x 512 M , DDR533) intern geheugen
500 Gb (2x 250 Gb) harddisk

Ik wou hiermee spellen spelen maar dat werkt niet omdat mijn video kaart shared geheugen heeft dikke flut kaart. Dus als ik een nieuwe video kaart koop kan ik dan wel beetje mooie spellen spelen zoals Call of Duty 2? IK had ook gehoord dat mijn processor niet zo goed was. Maakt dit veel uit als ik een nieuwe video kaart koop?
Ik wou graag Call of Duty 2 op 1024 x 7**~ kunnen spelen ongeveer. En gewoon een beetje alle nieuwe spellen kunne spelen. Gaat dit lukken met een nieuwe video kaart?
Ik zat te denken aan een video kaart van maximaal 150 euro. Of moet ik nog een duurdere halen voor Call of Duty ect.?
Ik had deze kaart gezien

ASUS EAX1650PRO/I/256MB (123 euro)

http://www.mycom.nl/Products/View/ASUS_EAX1650PROI256MB/131668.aspx

Is dit een goede? (Het moet een PCI express zijn)

op zich wel een goede maar voor 30 euro meer kijk eens naar de x1950 pro

toch wel een stuk beter en voor eenkleine investering meer
http://tweakers.net/pricewatch/1472...)-EAX1950PRO-CrossFire-HTDP-256M-prijzen.html

Je kan het volgens mij al voor een 70€ doen.
Eentje uit de ATI reeks of nvidia.

En waarom pci express?
Agp gaat ook en dat maakt het een ietsje goedkoper.
Ik dacht dat PCIe ook met agp werkte? :confused:

dat gaat niet!!

Maar die met die 1650 PRo zou ik daarmee ook Cal of Duty kunne spelen? Kwil graag weten dat het egt aan mijn vidoe kaart licht. Ik zou ook eerder die X1950 kopen maar stel...
En mijn processor is die wel goed genoeg? Met wat voor video kaart kan ik die spellen ongeveer spelen? Dan weet ik tenminste 100% dat ik een goede koop

Sorry voor double post.

Maar kan iemand reageren? Als ik zon Ati X1650pro koop doen die goede spellen het dan wil ivm met zn processor. Zoals Call of Duty

Beide kaarten vormen een mooir combinatie met je processor. Als ik jou was zou ik toch de 1950 Pro kopen (is niet zo veel duurder). Het punt waar ik mij meer zorgen zou over maken is je voeding. Ik zie nergens welke voeding je hebt...

maar die video kaart die ik aanwees. die van 99 euro. Die heeft 1400 mhz en 600 mhz die is tog snel of nie? Die 6800XT had 1000 mhz en 350 mhz ofzo. Is die ik aanwees niet sneller?

maar die video kaart die ik aanwees. die van 99 euro. Die heeft 1400 mhz en 600 mhz die is tog snel of nie? Die 6800XT had 1000 mhz en 350 mhz ofzo. Is die ik aanwees niet sneller?

Die kaart van 99 € heeft inderdaad hogere frequënties maar gebruikt geheugen van 128 bits terwijl de 6800XT 256 bits gebruikt (de aantal bits wil zeggen hoeveel informatie het geheugen per seconde kan verwerken). Ik weet niet inhoever die hoger frequënties van jou kaart het 256bits gegheugen van de 6600XT compenseert (of andesom)

Roaddog zo te zien heb jij er wel verstand van
:P Dus vraag ff aan jouw Als ik die X1650PRO erin doe samen met die 7300 die ik nog heb, Kan ik dan Call of Duty 2 spelen dan soepel enzo? en miss op hogeren resolutie? IVM met mijn duel core 820 processor. Kan je hier misschien wat uitleg over geven? plx :D

Roaddog zo te zien heb jij er wel verstand van
:P Dus vraag ff aan jouw Als ik die X1650PRO erin doe samen met die 7300 die ik nog heb, Kan ik dan Call of Duty 2 spelen dan soepel enzo? en miss op hogeren resolutie? IVM met mijn duel core 820 processor. Kan je hier misschien wat uitleg over geven? plx :D

samen gaat niet lukken

je kunt niet een 1650 en een 7300

met een 1650 pro kun je goed cod2 spelen das het probleemniet

aleen als je nu naar prijs/kwaliteit kijkt is de 1950pro overal goed uit de test

Je kan alleen 2x 7300 kaart erin stoppen of 2x 1650 pro.

Ik heb zelf een x1950 pro en moet je zeggen met call of duty 2 geeft hij prachtig en groot beeld. ik heb een 1440x900 en dat geeft hij volledig weeer op hoogste resolutie.

echt aanraden is alleen 40 euro over jou budget heen.
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=JAXS4D&showTechData=true
Maar vereist wel een stabiele voeding met minimaal 450 watt van een A-merk

Hoe kan ik zien wat voor voeding ik heb? Kan iemand mij helpen? Ik heb een progammtje everest maar kan er niet zien wat voor voeding ik heb

Je zal de kast moeten open doen om te kijken welke voeding je hebt (plakt een sticker op).

Je kan alleen 2x 7300 kaart erin stoppen of 2x 1650 pro.

Op een sli-bord kan je geen 2 ati kaarten combineren en op een cross-fire bord ook geen 2 nvideakaarten. Betwijfel ook of je 2 maal dezelfde ati kaarten kunt gebruiken voor crossfire. Bij sli zijn dit 2 identieke kaarten bij crossfire een master en slave kaart (zijn 2 verschillende kaarten)

De computer die ik heb heb ik als een set gekocht dus zal wel geen goede voeding in zitten. Dus kan beter geen X1950PRO kopen of wel? Ik heb ook gehoord dat die heel slecht koelt ofzo. Maar is de X1650PRO voor 99 euro een goede aankoop? Kan daarmee zon beetje wel alle nieuwe spellen spelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan