Nieuwe videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthias1605

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2006
Berichten
34
Hoi,

Ik heb al zeker een jaar problemen met m'n pc, eigenlijk vanaf het moment dat ik een
6600GT gekocht had. Het probleem is dat m'n videokaart allerlei vreemde reacties geeft.
De ene keer doet hij het prima zonder anti-alaising, de andere keer kan hij het weer grafisch niet meer aan, of een variatie daar op is happerend beeld.

Hij geeft problemen met alles wat met 3D te maken heeft.

Ik zit altijd een beetje te knoeien met m'n pc, want het ligt niet aan de onderdelen die erin liggen, maar waarschijnlijk aan de combinatie van onderdelen. Ik heb al vanalles geprobeert zoals nieuwe drivers en ik heb al een aantal keer windows XP opnieuw
geinstalleerd, maar niets helpt.

Mijn vraag is of ik een nieuwe videokaart moet kopen, of dat jullie toch nog iets weten om mijn systeem te redden?

Als ik een nieuwe videokaart koop, dan vervang ik gelijk heel mijn moederbord met alles wat erop zit, want zoals ik al zei: ik denk dat het aan de combinatie ligt van onderdelen

Mijn pc

Videokaart: 6600GT
Moederbord: van VIA
Processor: Pentium 4 met 2,8GHz
Geheugen: 512MB
Koeler op videokaart en processor
Voeding: 500Watt
Harde schijf: 160Gb

Ik heb altijd al problemen gehad met een geluidskaart die ik erin kon zetten. Toen ik heb eruitgeflikkerd had. Had ik een maand lang een prima pc zonder problemen, behalve die anti-aliasing.
 
Weet je niemand die je kaart voor je wilt testen in hun pc?
 
Maakt niet uit wat voor een moederbord, je hoeft alleen maar erop te letten of het agp of pci-express is
 
Maakt niet uit wat voor een moederbord, je hoeft alleen maar erop te letten of het agp of pci-express is

Maakt misschien wel uit als het moederbord b.v. max. AGP 4x ondersteunt en de kaart AGP 8x is...
 
Let wel eventjes op de spanning op het AGP slot geschikt is voor jouw kaart. Het komt wel eens voor dat borden tot AGP 4x ondersteunen, maar wel nog de voltages van 1x en 2x uitsturen (of wel Universal AGP, welke dan niet geheel volgens de specificaties alleen op 3.3V loopt) wat 3.3V is, terwijl 4x en 8x AGP op 1.5V dienen te lopen. Dit kan AGP 8x kaartjes dus aardig om zeep helpen (en evt je mobo).
Het zou geen probleem mogen geven, maar de praktijk wijst uit dat fabrikanten hier wel eens een grote steek laten vallen....
 
ik denk gewoon dat je videokaart kapot is en je aan een nieuwe toe bent, ik denk niet dat je je moederbord moet vervangen. Hoeveel geld geef je uit aan een nieuw videokaart ?
 
voorlopig opgelost

Even een reactie, ik heb ondersteuning voor agp 8x en dat is de videokaart ook en ik heb een VIA P4VTB, maar dat maakt nu niet uit, want m'n pc doet nu weer normaal:)

Ik heb iets gedaan wat ik al zeer lang niet meer gedaan heb en dat hard nodig was.
Ik heb alles uit m'n kast gehaald, de dikke laag stof eraf gehaald, van geheugenslot gewisseld, een voedingkabel apart voor de videokaart gemaakt en daarna weer in elkaar gezet.

Ik kan het niet verklaren waarom hij het (voorlopig) weer normaal doet doet. Het enige verschil is dat de temperatuur 20 graden lager is na een spel.

Zou iemand dit kunnen verklaren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan