Nieuwe videokaart???

Status
Niet open voor verdere reacties.
De kaart van je link heeft DDR3 geheugen, dus....
 
De kaart van je link heeft DDR3 geheugen, dus....

idd, maar is het dat tientje waard??:p
kbgin nu wel een btje zeikerd te worden misgien:D

maar ik heb het net opgemeten of ie past,
moet lukken, de 7300 se (die er nu inzit) is bijna net zo groot, behalve de hoogte

dus ik ben naar vicomputer...:p
 
ik heb net crysis gespeeld,
ging sowieso beter als met men vorige vidkaart

het geluid hapert al1 soms een beetje..:confused:

als ik gewoon alles op low speel, loopt het beeld wel lekker
 
Het zal best wel dat jij allemaal leuke benchmarkts daar op een rijtje hebt (of denkt te hebben) maar de opmerking dat Crysis alleen een beetje leuk te spelen is op een 8800Ultra is gewoon grote onzin!!!!!

Dat zal ook best, maar crysis leuk spelen met een 8600GT is ook onzin. Crysis staat (vooral) bekend om zijn ridicuul hoge systeemeisen. Speel dan een ander minder veeleisende shooter. Als je alles op low zet gaat de magie van de game echt verloren en lijkt het bijna doom.

Ik heb na wat wikken en wegen voor de 8600 gekozen, mede door het energieverbruik. Ik wilde eigenlijk een 8800, maar die verbruiken zoveel energie en vragen zoveel vermogen, dat ik dan meteen ook weer een andere voeding nodig zu hebben. Zo kom je weer van het een in het ander terecht. De 8600 voldoet in ieder geval aan mijn verwachtingen en behoefte.
Juist, maar misschien waren jou verwachtingen anders dan die van de ts.. Energieverbruik mag geen rol spelen als je een kaart uit gaat zoeken die deze game moet gaan draaien. Tenminste, dat mag niet de hoofdrol spelen in de keus.


Toevallig stond er laatst op tweakers een stukje over 3 x 8800 Ultra's in SLI die de game niet 100% konden trekken. Dit alleen maar om aan te geven welke brute grafische kracht de game nodig heeft.

Ik weet niet welke 8600 gt jij bedoelt voor 170euro, maar ik zie er een paar voor rond de 100 euro in deze lijst:
http://www.vicomputer.nl/ProductList...ic=VID&pg=&bc=

Nou ik reageerde op dit stukje:

Heb zelf pas een 8600GT(Silent)256MB gekocht, kost je ongeveer 170 euro. Superding.

af en toe he!!????

juist!
 
Ik heb de hele middag en avond crysis gspeeld,
op 1680x1050 met de rest op low, ging uitstekend:thumb:
 
heel simpel

De computers (videokaarten) zijn nog niet klaar voor de game "crysis":(
Je hebt als je de game op full-high wil zetten een monster pc nodig. een 8800GTS 1024MB en ver overklockt. Als je wil weten of je pc de game aankan, ga dan effe naar -

>>>> http://canirunit.com )) daar staat het allemaal. De enigste videokaart en processor die de game tot nu toe echt kan draaien zijn >> Core2 Extreme en de 8800GTS 1024MB - OC :thumb: Je kan de game wel met een 8800GT spelen maar met een 8600GT zie je dergelijk verschil. Ik heb 2 computers met de dezelfde hardware naast elkaar gezet alleen één pc met een geforce 8800GT en één met een 8600GT >> bij de 8800GT zie je gewoon hele andere dingen tevoorschijn komen. Daar zie je rook vandaan komen daar zie je de bomen schuin liggen. etc..
 
Laatst bewerkt:
@tinkywinkie

als je het topic goed gelezen had vraagt de ts ook niet om uitmuntende prestaties voor zijn crysis.

leuke toevoeging van je maar beetje overbodig
 
lol

D8 ik maak het effe duidelijk. Jullie weten het nu :D
Maar met een 8800GT kom je wel op high.
En je zal het hebben dat de geforce 8800GT bij bijv Asus op 620mhz loopt en bij XFX op 670 dat maakt niks uit :: dan overklock je die van Asus gewoon naar 670. Hij loopt dan precies hetzelfde als de XFX en hij hoeft niet gekoeld te worden :kan wel maar hoeft niej. Helaas heeft Nvidia het verboden om de 8800GT´S te overklokken.
 
Laatst bewerkt:
De computers (videokaarten) zijn nog niet klaar voor de game "crysis":(
Je hebt als je de game op full-high wil zetten een monster pc nodig. een 8800GTS 1024MB en ver overklockt. Als je wil weten of je pc de game aankan, ga dan effe naar -

>>>> http://canirunit.com )) daar staat het allemaal. De enigste videokaart en processor die de game tot nu toe echt kan draaien zijn >> Core2 Extreme en de 8800GTS 1024MB - OC :thumb: Je kan de game wel met een 8800GT spelen maar met een 8600GT zie je dergelijk verschil. Ik heb 2 computers met de dezelfde hardware naast elkaar gezet alleen één pc met een geforce 8800GT en één met een 8600GT >> bij de 8800GT zie je gewoon hele andere dingen tevoorschijn komen. Daar zie je rook vandaan komen daar zie je de bomen schuin liggen. etc..

Even ter rectificatie van diegenen die dit al afgesloten topic toch nog doorlezen: Bovenstaande is geen correcte informatie.

Ten eerste is een 8800 GTS nog altijd langzamer dan een Ultra. Logischerwijs kan de 8800 GTS dus nooit de beste kaart zijn voor crysis.
Ten tweede is de 8800 GTS getest in crysis met een fatsoenlijke cpu en dit waren de resultaten:

HEnthusiast prikte de videokaart op het X38-DQ6 moederbord van Gigabyte, waarop een Intel Core 2 Duo X6800 met een kloksnelheid van 2,93GHz de dienst uitmaakte. De serie benchmarks, bestaande uit een aantal populaire shooters, werden onder de 64bits-editie van Windows Vista Ultimate gedraaid. In Crysis blijkt de kaart van BFGTech ook in de hogere resoluties goed mee te kunnen met de duurdere 8800GTX, mits alle instellingen op 'medium' worden gezet.

bron: http://core.tweakers.net/nieuws/507...g92-core-en-512mb-geheugen-gepresenteerd.html

Idd, de oplettende lezer ziet dat het hier de 512 mb versie betreft. Alleen blijken uit andere tests dat het verschil tussen de 512 mb en de 1024 mb versies miniem is. (net zoals met de 8800 GT eigenlij khet geval is).
 
Je hebt helemaal gelijk:p

Je hebt helemaal gelijk:p Was even vergeten dat er ook nog een Ultra versie van de 8800 is en het verschil met 512MB-1024MB is niet veel dat klopt. Hetzelfde met DDR3 en DDR2 geheugen is op het moment ook niet veel verschil;) Maar wat ik wou zeggen was dat Crytek een game heeft gemaakt waarvoor de computers>grafische kaarten nog niet klaar voor zijn om hem op zijn beste niveau te spelen :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan