nieuwe videokaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter fct
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fct

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2007
ik zoek een nieuwe videokaart voor mijn 4 maanden oude pc. ik heb nu de hd 2600pro 512mb maar daar kun je niet echt goed games mee spelen. ik vond deze :http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1066282&showTechData=true
maar ik weet niet of die op mijn 450 wat voeding kan
derest van mijn systeem is:
processor: Quad core Q6600
moederbord: msi p965
hd: 500gb samsung
geheugen: 2gb ddr2
en nog een dvd speler en brander

Dat is op zich een uitstekende kaart!

Misschien is ook de Nvidia 8800GT iets voor je, ca. 15/20 euro duurder en ook een super-kaart, alleen moeilijk te krijgen op dit moment

wat van belang is of het een goede merk voeding is.?

een goede voeding van 450 watt heb je meer aan als een *** voeding van 600

codegen 450 wat. wat wil je nog meer weten dan?

Codegen zijn niet echt top-voedingen, maar je kunt het altijd proberen natuurlijk...
Gaat het niet, kun je altijd nog een andere voeding kopen

off-topic: wat ga je doen met je oude Asus kaartje, ik heb misschien wel interesse...

denk ik verkopen of ik zet hem in mijn andere pc.

en we piesen elkaar weer voor de deur:thumb::thumb:

beste wensen dan nog maar:)

van het zelfde iedereen de beste wensen:thumb:
maar wat kost ongeveer een goede voeding dan en waar zou ik die videokaart het beste kunnen kopen?

@TS: zoals ik net zei heb ik misschien wel interesse in dat kaartje....

@Frankwannet: Uiteraard ook de beste wensen voor jullie allemaal!

EDIT: rond de 50,-/60,- euro heb je een prima voeding!

welke kan ik beter nemen dan die van die ati of 8800gt??

In principe de 8800GT wanneer je die kunt vinden

off-topic: geef nou eens even antwoord of ik je oude kaartje eventueel kan overnemen!!

nee ik ga hem in mijn oude pc zetten. je kunt hem op het internet kopen voor 70 euro ik heb er bij de lokale pc boer 100 euro voor betaald:eek:

Voor je Q6600 zal je toch wel minimaal 550-600W moeten hebben. Zeker als je tot botje wilt gaan, zorg ook voor goede koeling van het gehele system.
Trek wat extra geld uit voor een goede voeding want dit is toch een beetje het behoud van je gehele systeem. Sommige voeding zijn niet op alle fronten (verschillende spanningen)sterk genoeg om de grote hoeveelheid stroom te leveren tegelijkertijd. Wat weer gepaard kan gaan met definitieve schade aan de componenten.

Ik heb zelf voor deze gekozen omdat ie lekker weinig lawaai maakt en nogal wat aansluitingen waar ikzelf genoeg aan heb.

Thermaltake Toughpower (Retail, W0117, met 14 cm fan) bij Alternate

Hiermee heb je in ieder geval wat power over 85 % van 750 blijft over > 650 Watt.
Kaart en processor "eten" toch al gauw 250 Watt + MB en NWkaart en wat harde schijven, USB en nog wat extended apparaten die er toch maar aangehangen worden.
(Lage spanningen veel vermogen == grote stromen en die moeten wel geleverd kunnen worden!)
Hoop dat je hier wat aan hebt of voor jezelf een vergelijkend warenonderzoek kan doen.

Voor je Q6600 zal je toch wel minimaal 550-600W moeten hebben. Zeker als je tot botje wilt gaan, zorg ook voor goede koeling van het gehele system.
Trek wat extra geld uit voor een goede voeding want dit is toch een beetje het behoud van je gehele systeem. Sommige voeding zijn niet op alle fronten (verschillende spanningen)sterk genoeg om de grote hoeveelheid stroom te leveren tegelijkertijd. Wat weer gepaard kan gaan met definitieve schade aan de componenten.

hey,

nou je hebt echt geen 550 watt nodig voor de Q6660 :confused: Ik doe het maar met 460Watt van Zalman en heb een 8600GTS en Q6660.

Maar even over die videokaarten: ik raad je deze aan kost 30 euro ofzo goedkoper dan de 8800GT en je hoeft niet 2 weken te wachten. Zoveel verschil is er niet tussen deze kaarten tenzij je op Zeer hoge resoluties gaat spelen dan kun je beter toch voor de 8800GT gaan. Maar ik neem aan dat je ongeveer een 19 inch scherm hebt.
http://azerty.nl/producten/product_detail/165/59933/radeon-hd3870.html

Dit is een goede voeding: http://azerty.nl/producten/product_detail/52/58761/stealthxstream.html

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan