Nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nickos1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 okt 2011
Goedeavond!

Dit is mijn eerst post op helpmij.nl, dus ik hoop dat ik alle benodige informatie erbij zet.
Ik zal allereerst mijn computergegevens hieronder neerzetten:

Intel(R) Core (TM) 2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz
4096 MB Ram
ATI Radeon HD 5450

Mijn moederbord is onbekend volgens Everest.
Nu ben ik niet zo'n help met computers, dus ik heb wel wat hulp nodig haha.

Ik speel zo af en toe weleens een spelletje, op het moment is dat The Elder Scrolls IV: Oblivion. Nu speel ik dit op medium/low settings. Ik zou dit graag op high willen, zonder dat de game lagged en/of heel traag loopt.
Ik denk zelf dat dit aan de videokaart ligt, omdat de ATI Radeon HD 5450 naar mijn idee helemaal niet zo'n goede kaart is? Hij zat al standaard in mijn Dell computer.

Als jullie meer informatie nodig hebben over mijn computer, ik denk dat ik alles wel kan vinden! ;)

Groetjes,

Nick

Vooral de videokaart ja. Nu is je opmerking niet helemaal eerlijk. Voor het segment waar de kaart voor is gemaakt is het een prima kaart.

Het is alleen geen echte sterke kaart voor spelletjes. Je videokaart upgraden gaat je dan ook zeker helpen

Let erop dat de voeding van een Dell computer is berekend op het systeem waar hij in de fabriek ingezet wordt. Ga je een krachtigere videokaart plaatsen (wat inderdaad nodig is om spelletjes op wat hogere instellingen te spelen) gaat je voeding het zwaar krijgen. Dus schroef je computer even open en kijk op je voeding (kastje waar je aan de buitenkant van de computer de stroom inplugt). Daar zou op moeten staan wat zijn maximale output is (weergegeven in Wattages) en hoeveel Ampere hij kan leveren op de enkele of meerdere 12Volt lijnen. Afhankelijk van wat voor voeding er in zit, kun je op zoek naar een andere videokaart, of je moet de voeding ook vervangen door een krachtigere.

EDIT: en vermeld ook even het modelnummer van je Dell computer, merken als Dell en HP willen wel eens andere formaten aanhouden voor hun computers, dus grote kans dat een doorsnee voeding niet gaat passen, en een krachtigere Dell of HP voeding kan duur zijn!

Laatst bewerkt:
Thanks Iglo. Ik zal morgen mijn computer even open schroeven en de gegevens hier neerzetten!

Het werd iets later, maar het is me toch nog gelukt!
Ik heb de computer open geschroefd en mijn voeding is bekeken. Ik heb er totaal geen verstand van, maar dit stond erop:

AC Input

(50-60 HZ

110-127V~/9A
200-240V~/ 4.5A

DC Output

+5V ---- 22A +3.3V-/17A
+12V ---- 18A -12V-/0.8A

+5V And 3.3V
Shall not exceed 160W
+5V+3.3V

Max Output Power 300W

Er stond ook PCI-E Gen 2 waar de videokaart in zit.

Groetjes

Dan ga je niet ver komen zonder ook de powersupply te vervangen.

cpu 100W
huidige videokaart:20 W
moederbord en fans: 50W
HD+DVD = 40W
+ marge
huidig gebruik 250W/300W

Dat betekend dat de grootste kaart die er maximaal in gaat passen een 6570 is (en dan zit je echt op het randje van je voeding of, als het goedkope troep is, er overheen). De 6570 kan oblivion op "hogere medium/high" settings draaien. Maar door de mogelijke overbelasting van je voeding durf ik zelfs deze kaart niet aan te bevelen zonder upgrade van de voeding.

Ik zou een HD6770 aanschaffen en daar een 400watt voeding bij doen van een degelijk merk (be quiet!, Coolermaster (niet de GX serie nemen), Antec, Corsair en Silverstone of Seasonic, al ga je met die laatste 2 behoorlijk veel geld kwijt zijn, is wel kwaliteit.

Met een HD6570 zoals hierboven aangegeven wordt ga je er niet veel van merken in ieder geval, die is amper sneller dan de HD5450

Met een HD6570 zoals hierboven aangegeven wordt ga je er niet veel van merken in ieder geval, die is amper sneller dan de HD5450

Nah, dat is wel weer overdreven. de 6570 is ongeveer drie zo snel als de 5450. Ok, dat zegt in absolute termen nog steeds niet zo veel, maar relatief is drie keer zo snel toch echt wel meer dan "amper sneller" :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan