Nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Playcastor

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2008
hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart wegens het verouderen van de huidige. Ik heb momenteel een Nvidia 9600GT. Ik had al meerdere tips in de trand van: je kan beter twee minder goede videokaarten crossfiren ipv een hele goede? Ik zou graag de huidige en aankomende spellen zonder problemen op medium willen spelen.
Mijn huidige specs zijn:
Moederbord: Asus 1155 P8H67 (rev.3) s/GBL/R/DDR3/USB3/ATX
Processor: intel core i5 2400 95W 3.10 ghz
Voeding: Coolermaster GX 650W bronze
Huidige videokaart: Nvidia 9600 GT

Ik ben benieuwd!
groet,
Playcastor

Dan zal je toch je budget moeten geven ;) Je pc zal voor de rest in ieder geval elke videokaart kunnen bijbenen.

Crossfire/SLI is niet altijd beter, en zou ik in de meeste gevallen niet aanbevelen.

Crossfire/SLI hoeft niet beter te zijn
zeker als men 2 kaarten met maar 1GB vram gaat plaatsen de meeste mensen denken dan dat ze 2GB vram hebben
maar dat is niet zo het geheugen van beide kaarten worden gemirrored waardoor het geheugen op 1GB blijft

en voor games zoals battlefield 3 is 1GB vram niet genoeg zeker als men het op 1080P wil gaan spelen
en dan zou je dus de duurdere 2GB videokaarten moeten aanschaffen

Laatst bewerkt:
Verbruiken 2 oudere kaarten ook niet meer dan 1tje? ik ken iemand met een gtx 220 ofzo weet niet precies en die trekken meer en staan ook wat warmer..

Zijn kaarten: 56°C bij minecraft
Mn ASUS HD 7850: 33°C bij minecraft

Hij heeft wel 2 keer mleer fps maar 200 fps is al goed genoeg? :D

En Battlefield 3 draai ik op ultra settings rond 50-80fps

Laatst bewerkt:
Het was iets dat mij vertelt werd, geloofde er zelf ook al niet zoveel van.
Wat raden jullie mij aan te kopen? Of moet ik op een bepaalde serie wachten nog even dat hij in prijs verlaagt?

Groet

En als ik de prijs op maximaal 200 euro zet, zal dat een groot verschil maken in welke videokaart ik dan krijg?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan