nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

overstapnaarpc

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2013
Hallo,

ik zoek een nieuwe pci-e x16 kaart. dus geen pci-e versie 2 of 3.

dit is de pc die ik momenteel heb,

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...tegory&cc=nl&dlc=nl&lc=nl&product=5062746#N90

je kan dus zien dat er momenteel een nvidia gt 420 inzit, die de beelden wel draait, maar ja teveel lag heh?

mijn vraag is: is er dus een pci-e x16 kaart voor mij die mij nog een goede jaar of misschien 2 goed houdt?

hoop snel wat te horen

Edit: btw als ik dus wel een pci-e 2.0 in mijn pc zet, is de kaart langzamer. heeft dit een merkbaar effect op de kaart en gaming?

Laatst bewerkt:
Er zit een PCI-e 2.0 slot in hoor en ook een 3.0 kan alleen de chipset is dan de beperkende factor in de doorvoersnelheid.

Laatst bewerkt:
lol? heb ik een pci-e 2.0? -_-

wist ik niet eens. hp en hun ondersteuning heh. heb er ook naar gevraagd en ze wisten het niet eens:S

maar ik kan dus zonder problemen een pci-e 2.0 erin douwen? naar welke prijzen moet ik kijken voor een goede kaart?

bedankt voor je post btw

Laatst bewerkt door een moderator:
kan ik met mijn specs ook een videokaart van een ander merk erin gooien? heeft dit bepaalde nadelen? of runt ie m zonder problemen?

Kijk bij een webshop in de prijsklasse van je budget, voor een redelijke kaart mag je wel denken aan eentje boven de €100,=.
Zoek ook het wattage wat wordt geadviseerd voor de voeding van die kaart, je hebt een voeding van 460Watt.

ik zoek minimaal 200 euro. maximaal 300/350.

hoe kan ik kijken hoeveel power mijn pc van mijn voeding gebruikt?

zo baas!! bedankt zal hier ff uitgebreid naar gaan kijken.

weet je ook of alle kaarten pci express 2.0 x16 zijn? of is dat teveel gevraagd^^

ey bro

weet je ook wat voor sata ik op die moederbord heb? op hp website staat 4 sata poorten. maar ja dan ben ik niet veel wijzer lol!

ik ga denk ik een psu nemen van 650 watt. kan ik ook een wat betere videokaart halen lijkt me.

@overstapnaarpc,

Je hoeft zolang er geen andere gebruiker is te quoten hoor quote is om iets specifiek aan te geven maar in dit geval niet nodig en scheelt weer ruimte en blijft overzichtelijk.

Dnakjewel ziet er idd Goed uit.

Past die voeding wel in mijn kast?

Bij mijn past 150x140x86 mm.

Zo niet dan heb ik er wel een gevonden van 700 watt ook.

Er staat wel bij dat het een pci e 3.0 os. Maar merk ik dat ? Of boeit dat weinig

ik heb een HP Pavilion deskop uit 2009 en daar past het in :P en ik heb een mooi grafiekje voor je over pci e perfrel_2560.gif hier zie je dat pci 2.0 of 3.0(1.1 heel klein beetje verschil) niks uit maakt zolang hij maar in je x16 slot zit

Chill, scheelt ook een hoop gezoek namelijk.

Zit al de heel dag decent pci-e 2.0 te zoeken en op de site staan ze ook als pci-e 2.0, maar bij andere sites staan 3.0.

Nogmaals bedankt nu heb ik voldoende info.

die voeding past er niet in hoor. bij mij past 150x140x86, en de voeding van jou link is 150x160x86

wat voor sata kan ik aansluiten op mijn moederbord? wil namelijk ook direct een SSD erbij, en weet/weten je/jullie ook de afmetingen of maken die niet uit

Laatst bewerkt:
Hoi,

Je moederbord heeft 4 sata aansluitingen en is niet duidelijk sata 300 0f 600 maar een 600 werkt ook op een 300 aansluiting dus daar is geen probleem en neem gewoon een 2,5 inch vaak zit er een bracket voor een 3,5 inbouw bij en anders even gogelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan