nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

TimToBeat

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2014
Hallo forumleden,

Ik heb 2 jaar geleden een costum build PC gekocht, speciaal voor het gamen.
Na er anderhalf jaar er prima mee te hebben gegamed, worden de games nu steeds groter en zwaarder, maar mijn computer word steeds ouder en langzamer, dus ik speel games nu op zo'n lage resolutie dat het niet meer leuk is...
Wat zal hier de voornaamste reden voor zijn?
Ikzelf denk dat het die videokaart is...

Mijn specs zijn:
Besturingssysteem:
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Processor:
Intel Core i3 2120 @ 3.30GHz
Sandy Bridge 32nm Technologie
RAM:
8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Moederbord:
MSI H61M-P21 (MS-7680) (SOCKET 0)
Grafisch:
Algemeen PnP-beeldscherm (1920x1080@60Hz)
CTM5005 (1024x768@75Hz)
1024MBNVIDIA GeForce 9500 GT (Undefined)
Opslag:
465GB Seagate ST500DM005 HD502HJ ATA Device (SATA)
Optische schijven:
TSSTcorp CDDVDW SH-222BB ATA Device

Een budget heb ik niet echt, maar het zou wel mooi zijn als het goedkoop is, maar het moet wel goed zijn ;)

alvast bedankt!

mvg
Tim

Welke games speel je ermee, hoeveel wil je maximaal uitbesteden en hoeveel vermogen kan jouw voeding leveren?

Ik speel vooral: SimCity 5, world of tanks, warthunder, rust en nog wat indie games
Mijn budget houd wel op bij 150-200 euro, het kan meer worden, maar liever niet natuurlijk
Mijn voeding lever 400 watt

als ik denk dat ik weet wat je bedoelt, dan gebruik ik een externe kaart:

1024MBNVIDIA GeForce 9500 GT

Laatst bewerkt:
Ik vind het wel vreemd want de 9500GT is al ruim 5 jaar oud. 2 jaar geleden werd die volgens mij niet eens meer gemaakt. Goed mogelijk dat de onboard van je i3 sneller is...

Met een budget van 150-200 heb je meer dan voldoende voor de games die je opgeeft. gezien je relatief kleine voeding zou ik kijken naar een nvidia 750 ti

oke hartstikke bedankt!

nog even een vraag, mijn moederbord zegt dat hij een PCI express aansluiting heeft, maar kan de nvidia 750 Ti ook gewoon op dit moederboard (qua spanning en aansluiting)

ik heb zonet met mijn ouders overlegt, maar zij vinden het eigenlijk wel wat te duur...
Is er misschien ook een kaart die rond de 100 euro's is?

Laatst bewerkt:
Oke helemaal super, ik ga nu sparen!

Valt me trouwens op hoe snel hier word gereageerd, ben ik niet gewend op fora!

Hier mag wel een slotje op

De 750ti is ook 130 euro en die was te duur. Bovendien ben je niet consequent, de 750 gebruikt bijna net zoveel stroom als zijn huidige kaart (10w meer). De 7850 die je aanbeveelt gebruikt bijna 3x zoveel stroom. Je kunt dan beter een 750/750 ti met 2gb aanbevelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan