Nieuwe viedeokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

breinstijn

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2005
Hallo,

ik heb een vraag. Ik wil graag een nieuwe en snellere videokaart aanschaffen voor grafisch gebruik. Ik zit te denken om voor de XFX GeForce GTX280 1GB DDR3 DVI PCI-E2 te gaan. Heb ik dan ook zwaardere voeding nodig en is dit een goede kaart?

Dit zijn de gegevens van mijn computer:
Mainboard : Asus P5N-E SLI
Chipset : nVidia nForce 650i SLI SPP
Processor : Intel Core 2 Duo E6400 @ 2133 MHz
Physical Memory : 3072 MB
Video Card : NVIDIA GeForce 8800 GTS
Voeding: Antec Basicpower 500 watt

is zeker wel een goede kaart. een van de nieuwste op de markt, hangt ook wel een prijskaartje aan natuurlijk :), maar moet wel oppassen of ie in je kast past want is echt een big-ass ding...!

Het minimum voor dat beest is 550 watt, zou ik wel een A-merk voeding pakken..!

Grtz Dwergman25

Of het een goede kaart is, weet je zelf denk ik ook wel, het is het parade paardje van Nvidia op dit moment. Een zwaardere voeding is idd wel nodig.

Jongens, hou toch op met die onzin over een zwaardere voeding. Die Antec 500 watt gaat dat met het grootste gemak trekken...

Mijn mening is ook een betere voeding nemen. Je zit echt met de gebakken peren als je deze voeding houdt, als ze op de site van Nvidia al zeggen dat het 550Watt nodig heeft. Vooral met een investering als deze (nvidia 280GTX) zal ik dat WEL doen!

Die 550 watt zetten ze er alleen op omdat er ook baggervoedingen zijn die zelfs met de aangeprezen '550 watt!!!111' nog niet genoeg stroom kunnen leveren. Een a-merk, zoals Antec dat is, is zeker stabiel genoeg om die kaart te trekken. Zelfs een 400 watt Antec (of een ander a-merk) trekt die kaart wel...

Maar goed. Doe met deze info wat je wil, ik zeg alleen dat het zonde is om een nieuwe voeding hiervoor te kopen.

Maar stel dat hij in de toekomst het nog in Sli wil gaan zetten, dan is het ook handig. Maar de keuze is aan hem, als hij het gewoon stabiel wil hebben +zekerheid zou ik een andere voeding nemen.

Maar stel dat hij in de toekomst het nog in Sli wil gaan zetten, dan is het ook handig. Maar de keuze is aan hem, als hij het gewoon stabiel wil hebben +zekerheid zou ik een andere voeding nemen.

Wie zegt dat hij SLI wil? En voor de zoveelste keer: deze voeding is prima geschikt en ook stabiel genoeg... Dat jij nou lekker 60 euro door de plee wil spoelen, moet jij weten.

TS kan altijd nog een andere voeding kopen mocht hij ooit SLI willen gaan draaien.

sli draaien op een 650i chip? met 2 gtx280's? dat is gewoon dom en geldverspilling

Laatst bewerkt:
hij heeft de voeding nu: dan ga je toch niet adviseren om een nieuwe te kopen?

Als hij toch een nieuwe zou kopen, dna zou ik ook adviseren om een zwaardere te nemen. Maar dit is niet het geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan