Nieuwe voeding / AC adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

mpc007

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2008
Hallo,

De AC adapter van mijn Dell Inspiron 1501 heeft het begeven.
Vlak voor het adapterkastje zit een draadbreuk, dus ik kan niet meer opladen.

Nu was ik op zoek naar een goedkope oplossing, omdat de laptop niet zo lang meer mee gaat. De officiële adapter die ik nu heb kost me €40 euro via Dell of ReplaceDirect, maar dat vindt ik dus teveel. Ik heb bijvoorbeeld dit gevonden als goedkopere oplossing:

http://www.dealextreme.com/p/univer...-for-laptop-notebook-ac-100-240v-dc-19v-65576

Maar ik weet niet of deze geschikt is voor mijn laptop, aangezien mijn huidige adapter 90W is en deze 40W. Het deel van het stopcontact naar het adapterkastje is nog helemaal goed, dus dat hoef ik niet te vervangen. Maar het is lastig om iets passends te vinden, want iedere laptop heeft weer een andere AC aansluiting.

Voor mijn Dell is dat een grote aansluiting, een soort kokertje met een fijn pinnetje in het midden. Hij wordt op de adapter aangesluiten via een stekker met 2 gaatjes, er zijn er ook met drie maar die is het dus niet.

Ik zoek dus eigenlijk hulp bij het vinden van een goedkope, werkende oplossing. Tweedehands mag ook, als het maar werkt. (kwaliteit is dus van ondergeschikt belang).

Budget hiervoor is max. €20-€25,-

Alvast bedankt!!

mja....40W of 90W... beetje afhankelijk van wat je ermee doet. Als je het ding niet al te veel probeert over de top te jagen met allerlei zware toepassingen zal het allemaal wel meevallen.

Wat je eventueel zou kunnen doen is bij de plaatselijke recycle gaan kijken ofzo, misschien dat je daar nog een "echte" vind. Of eens even op je werk informeren bij de automatisering? Misschien hebben die er nog wel ergens een liggen.

Bij even snuffelen in google vond ik oa deze (niet-originele 90W replacements):

http://www.online2design.nl/www/ind..._virtuemart&keyword=02H098&vmcchk=1&Itemid=15

http://www.subtel.nl/cgi-bin/cosmos...bel/101293/dell pa-10&amktid=4226522697183310

Dank voor jullie snelle reacties!

Kennelijk zijn er genoeg laders te vinden voor mijn 'budget', dus dat is fijn.
Ik vindt het echter wel belangrijk dat de verzending een beetje snel gaat, want tot die tijd kan ik dus mijn laptop niet gebruiken.
Op Marktplaats zag ik ook al advertenties van winkels die imitatie adapters voor rond de 20 verkopen.

Wel een belangrijk puntje; officieel heb ik de Dell PA-12 Family versie.
Dat is er dus een met twee adaptergaatjes. In een aantal van jullie links zag ik dat dat versies waren met drie adaptergaatjes. Op zich niet zo'n probleem, maar dan heb ik dus ook een nieuw (Nederlands) netsnoer nodig.
Dus ik vraag jullie vriendelijk in jullie suggesties om te kijken of er een (NL) netsnoer bij zit, of dat het een twee pins versie is :)

Alvast bedankt!

Dus ik vraag jullie vriendelijk in jullie suggesties om te kijken of er een (NL) netsnoer bij zit, of dat het een twee pins versie is :)

Alvast bedankt!

In mijn suggestie wordt de EU versie meegestuurd. Men bekijkt nl. vanwaar de bestelling geplaatst wordt.
Zoals je in de adv. ziet, kun je "EU" aanklikken.
En inderdaad het duurt enige tijd voor je hem in huis hebt:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan