Nieuwe Voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

// Robert G. ^^

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 dec 2005
Hey,

Eerst maar weer ff de gegevens van mij pc.

Mobo: Asus A7N8X-X
Processor: AMD Athlon 2800+

Ik wil deze voeding kopen;
http://www.asus.com/products4.aspx?l1=7&l2=59&l3=0&model=556&modelmenu=1

Nu staat er op die site is over Serial Ata aansluitingen.

Alleen mij Dvd/Cd en Hardeschijfen zijn nog aangesloten via Ide.

Is deze voeding dan wel geschikt? En zien jullie nog andere dingen die evt niet kunnen?

En die fan die er op zit, het lijkt mij dat die aan de onderkant zit?

Bedankt!

Robert G.

Hoi,

Dan hoef je de aansluitingen (s-Ata) niet te gebruiken.
Inderdaad de fan zit aan de onderkant.

Dus lijkt mij niet z'n probleem

Modag

De voedings kabels voor serial Ata zijn voorzien. Die hoef je niet te gebruiken als je geen Sata schijven hebt.

Modag zei:
Hoi,

Dan hoef je de aansluitingen (s-Ata) niet te gebruiken.
Inderdaad de fan zit aan de onderkant.

Dus lijkt mij niet z'n probleem

Modag

Mischien Domme vraag, maar Die sata aansluiting is dus extra? ik kan mij mij Dvd/Cd en Hardeschijfen er dus gewoon op aansluiten?

// Robert G. ^^ zei:
Mischien Domme vraag, maar Die sata aansluiting is dus extra? ik kan mij mij Dvd/Cd en Hardeschijfen er dus gewoon op aansluiten?

Zeker en vast.

Hoi,

Ja hoor geen probleem, want je hebt alleen volgens mij nog maar alleen hd's op s-ata aansluitingen en geen cd-roms schrijvers etc. Dus die aansluitingen zitten er echt wel aan voor ide hd's.

Gr, Modag

Nu heb ik er toch nog een vraag over.

Blaast die fan de warme lucht uit de voeding de pc in?
of zuigt hij lucht uit de pc via de voeding naar buiten?

ALvast Bedankt:thumb:

Je moet even goed kijken naar de foto van je voeding. Daar zie je achteraan een rooster. Dat is er niet voor niets ingebouwd. Dus de fan zuigt de warme lucht, en blaast deze door het rooster naar buiten.

// Robert G. ^^ zei:
Dus de lucht in de kast gaat via de voeding naar buiten?

Bedankt!:thumb:

De warme lucht in de kast niet. Ik vermoed dan ook, aan de foto te zien, dat de fan bovenaan zit.Die gaat enkel de warme lucht uit je voeding blazen. Wat ook aangewezen is natuurlijk.

vanzwam zei:
De warme lucht in de kast niet. Ik vermoed dan ook, aan de foto te zien, dat de fan bovenaan zit.Die gaat enkel de warme lucht uit je voeding blazen. Wat ook aangewezen is natuurlijk.

Maar in het eerste bericht werd gezegt dat hij onderaan zit.

En het is een voeding voor in een ATX kast, en volgens mij hebben ATX Kasten boven de voeding geen ruimte, dus wat heeft die fan dan voor nu.

Edit: Ik denk dat ze de voeding op z`n kop hebben gelegt zodat de fan op de foto te zien is.

De voeding kan er maar op 1 manier in, daar voor zitten de schroefgaten zo voor ingedeeld

Je hoeft, bij een zuigende fan, niet veel plaats te hebben. Waarom, spreekt voor zich.

1° Bij andere voedingen zit de fan achteraan, en in een gesloten kast. De warmte in dit kastje wordt afgezogen.

2° Bij een front case fan heb je ook maar max 2 cm. en die blaast. Je achter case fans moeten dan ook zuigen.

3° Bij een ATX behuizing, is er wel plaats genoeg hoor.Ik heb bij mij even gemeten, en ik heb toch een 10-tal cm tot het bovendeksel. Ik heb wel een maxi tower.

Dus....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan