Nieuwe Voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

juliannn

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2010
Hallo, ik zit met een probleem, ik heb een nieuwe grotere hardeschijf. die ondersteunt alleen maar S-ata, S-ata ondersteunt mijn moederbord wel, maar mijn voeding niet, er zit zeg maar niet zo'n stroom toevoer kabel vanaf de voeding bij. hier zit een 300 watt in. en die voeding die S-ata ondersteunt is 350, zou deze voeding hierin passen? ik weet eigenlijk niks van voedings, moet het merk het zelfde zijn, en al die andere dingen.

Jaa, dit zit dus op de 350 watt. of zou je die ook los kunnen aansluiten op het moederbord?

Op die 300 watt, heb je daar een 4 pins molex? Die link die ik gaf is een molex naar S-ATA stekkertje.

wel die witte, maar die zwarte voor S-ata dus niet. Daarom kon mijn Hdd er ook niet op, dat kabbeltje mis ik dus.

hmm, oke. en hoe gaat dit in zijn werking? hoe haal de deze draadjes er uit, en er weer in?

Gewoon de molex in dat witte deel klikken en het zwarte stekkertje in de hardeschijf steken, piece of cake. Of bedoel je dat die witte al bezet is door een ander apparaat?

Wat voor een onderdelen zitten er in je PC? En als je die voeding sowieso al hebt is het denk ik gewoon een kwestie van proberen.

ik kon het merk van me voeding niet echt vinden, maar is het wel mogelijk, ik heb nu 300 watt op me moederbord, en daar komt straks dus 350 watt op? kan je moederbord hier niet aanstuk gaan, (voeding van 300 watt is overigens Maxpower)

Intel(R) Pentium (R) 4CPU 2.80GH
1GB Ram
Asus videokaart

Nee, teveel spanning is geen probleem. De hoeveelheid wattage dat over is wordt gewoon niet gebruikt. Aangezien je huidige voeding ook niet van een A-merk is maakt het denk ik niet uit welk merk die andere is, en je PC is ook geen grote energieslurper.

oke, ik zal het proberen, ik vind het niet erg om een voeding te vervangen als het maar niet mis kan gaan. dus wat kan ik het beste doen? kabel vervangen of een voeding? 350watt voeding is wel een stukje nieuwer, maar ik denk dat me PC er niet beter op wordt?

Ja, je kunt op zeker gaan en zo'n kabeltje kopen of gelijk een hele nieuwe voeding. Maar je kunt die voeding toch altijd proberen? Je gebruikt nu 300 watt van een B-merk, dan moet 350 watt van een onbekend merk ook wel werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan