nieuwe voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinootje

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2011
Mijn systeem ziet er als volgt uit

Moederboard : ASRock N68 VS3 UCC
CPU : AMD X4 640
RAM : 4GB DDR3 1600MHz
1 DVD Speler
3 Coolermaster 80 MM ventilatoren
CPU Cooler : Zalman CNPS9300AT
Voeding : delta electronics gps-350eb

Nu merkt u zeker dat er een videokaart mist Dat klopt Mijn videokaart begaf het 2 weken geleden naar 2,5 jaar prima gewerkt te hebben
nu is mijn plan om er een XFX 7770 Double Dissipation er in te doen maar vrees dat mijn voeding dat niet gaat redden !
hoe denken jullie daar over ?

Groetjes vino !

dat word een andere voeding 350watts is te weinig en dat zeker voor verouderde voeding waarvan het merk mij onbekend is
zou het minimaal op een 450/500watts amerk voeding houden
corsair builder series of OCZ ModXstream

na effe te googelen zou de kaart max. 225W opnemen ...

bedankt voor jullie tijd en snelle reacties trouwens wel een beetje laat

maar in iedergeval prettige kerst dagen ! en alvast een gelukkig nieuw jaar !

maar terug On topic.

klopt de delta voeding is nu zon beetje 3 jaar en 9 maand in mijn pc.

ik weet zeker dat die voeding het niet red hij loopt nu gewoon wel op mijn systeem zonder de xfx 7770
maar vrees dat die met de xfx 7770 niet zal lopen

trouwens wat zijn de gevaren als ik het wel probeer
zou mijn hele pc naar de laten we zeggen ***** gaan ?

en valt dat onder garantie ?

en zal alle hardware dan kapot gaan zoals harde schijf(en) Ventilator
Cpu Cooler

ben ik wel eens benieuwd naar

ik heb de keuze uit deze

Techsolo TP-600
Techsolo STP-650
LC Power Office LC600H-12 V2.31
Inter-Tech Energon EPS-650W
Corsair VS Series VS350 (afraid 350watt is not enough )
Techsolo TP-730
Techsolo TP-520 CI
Tagan 2 Force II Series TG800-U33

ik ben bezig met rondvragen op Tomshardware omdat ik ben maar 14 jaar doe een folderwijk met de inkomen minder 15-20 euro per maand verdiende eerst 45 euro per maand maar bedrijf is verkocht heb een andere wijk die verdiendt veel minder ! maarja

als je kijkt naar mijn inkomen is het niet zo ff een voeding halen en videokaart en maar kieke of die het doet !

dus daarom wil ik zeker zijn
op tomshardware zeggen ze dit

"dus zijn deze voedingen Slecht ?
Techsolo TP-600 slecht
Techsolo STP-650 Slecht
LC Power Office LC600H-12 V2.31 Acceptable
Inter-Tech Energon EPS-650W Acceptable
Corsair VS Series VS350 (afraid 350watt is not enough ) - Why would you replace a 350W PSU with another one?
Techsolo TP-730 Ik zou het niet aanraden
Techsolo TP-520 CI - acceptable"

maar ik kan wel een techsolo nemen maar er is weinig bekend over en ik wil niet dat mijn heel systeem naar de ***** gaat
want systeem is net 2 weken oud

teminste moederbord cpu en ram zijn 3 weken oud de rest 3 jaar 9 maand dus de voeding Harde schijf

ik kan de Tagan 2 Force II Series TG800 U33 velen raden hem aan en hij zou neit faalen en mijn systeem naar de ***** brengen

wat zeggen jullie ?

en als ik verkeerd ben ingelicht bij azerty over die voeding zou het prima moeten doen en toch faalt mijn systeem wordt dat dan vergoed ?

EDIT: Trouwens is het zo dat de tagan 2 Force II Series TG 800 U33 vroeger meer dan 100 heeft gekost in ongeveer 2008-2009 ?

Laatst bewerkt:
waarom heb je keus uit alleen die voedingen?
zijn ze tweede hands?
als je budget rond de 30/40 euro licht
klikerdeklik deze voeding voldoet.
snel bestellen want er zit korting op!

mijn budget is 30-40 euro bij azerty en salland.eu

verder heb ik nie veel keuze

bij azerty was mijn 1e keuze de MS Tech N550 Val
omdat de kabel gesleevd zijn
cable management

maar volgens mensen op toms hardware zou mijn systeem falen en dus goeie keuze

ook de 750watt van mstech dacht ik of techsolo zou ook niet voldoen weet niet hoe jullie er over denken

maar ik heb leiver 800 watt dan 400 wat voor 1 euro meer xD

die 800watts kun je vergeten dat levert zon voeding nooit hij zal eerder kapot gaan
de Antec zal het veel langer vol houden dan zon MS-tech voeding met een efficiëntie van niks

een goedkope voeding met een slechte efficiëntie word heet en is gemaakt van slechtere materialen die snel kapot gaan
op een voeding hoor je eigenlijk niet te besparen die dingen kunnen namelijk letterlijk je hardware componenten omzeep halen
Goedkoop is Duurkoop zorg er dus voor dat je een Voeding koopt met een degelijke efficiëntie en goede reviews/recensies

MS-tech is wat betreft voeding merk zeer slecht en raad ik echt af

de antec voeding is trouwens bronze gecertificeerd met een efficiëntie van 88%

Laatst bewerkt:
de voeding die u voorstelde Antec High Current Gamer HCG-400
is voor mij eerder je krijgt voor wat je betaald

maar nog kan die kapot gaan

maar kan die mijn syteem + de 7770 zonder mijn systeem om de zeep te halen gewoon voor een paar jaar laten lopen

want mijn voeding van delta werkte ongeveer 1 jaar
op een asus p5ld2-vm/s
een intel core duo 2 e4500
2 gb ddr2 667 MHz

en dan nog eens 2 jaar en 9 maand op een club 3d hd4350

ik wil niet dat mijn pc het naar 1 jaar begeeft of 3 jaar

en wat als mijn pc kapot gaat valt dat dan onder garantie mijn moederbord enz ?

maar betreft de Antec High Current Gamer HCG-400 zou die het prima moeten doen
en het voor jaren vol houden ?

normaal kost die voeding 52 euro er zit korting op dus hou dat in gedachten

de videokaart slurpt max 80watts niet 250watts zoals eerder werd gezegd de kaart kan niet eens meer vragen omdat er geen extra pcie stroom kabels hoeven aangesloten worden
dus die 400watts voeding zou dit met gemak aan moeten kunnen

wat betreft levens duur van de voeding kan ik niks beloven zelfs de duurste/beste hardware kan kapot gaan wat ik je wel kan vertellen is dat de kans alleen een stuk minder groot is!

Laatst bewerkt:
ook voor jaren ?

zoals mijn delta voeding mijn pc al 3 jaar bijna 4 jaar van stroom voorziet ?

ik denk dat mijn besluit vast staat en dat weet ik zeker moet ik aleen nog kijken hoelang die actie geld van die antec ik hoop nog een maand of 2
maar weet ik dus niet !

totaal kom ik op een bedrag van 118 euro en 61 cent wou ook nog iets anders halen wat niet van belang is :)

maar ik heb zelf 117 euro en koop voor 8 euro nog ventilatoren dus moet ik weet 8 euries sparen xD

ik zal het zo snel mogelijk kopen ! als het geld er is !

ik ga denk ik maar eens slapen !

Beetje offtopic, maar ik heb zelf een variant van die tagan en die was indertijd inderdaad 125 euro. Die voeding is ondertussen bijna 8 jaar oud en doet het nog steeds. Overigens zou ik inderdaad met een modernere voeding werken zoals firestorm aangeeft.

oke 8 jaar is dat niet lang aangezien die rond 2007 volgens mij pas verkocht werd xD

maarja wat maakt dat uit

wat is beter de
Antec High Current Gamer HCG-400
of de tagan TG800 U33

trouwens ik heb nu geen geld maar aangezien ik nu
3 weken geleden

dit nieuw heb

ASRock N68 VS3 UCC
4GB DDR3 Ram 1600MHz
AMD X4 640

kan ik dit verkopen
Asus P5ld2-VM/s
intel core DUo 2 e4500
2GB DDR2 667MHz

die 3 voor 60 euro samen is toch wat of niet ?
maar ik kan geen afscheid nemen van die 3 dingen aangezien ik het zon beetje 4 jaar heb gehad
en het een verjaardags kado was.

en nu denk ik er weer aan en wil ik het niet verkopen

maar als ik er neit aan denk denk ik van

"waarom houden in 1 maand denk ik er niet meer aan en licht het in stof op zolder"

zou ik hem gewoon verkopen ?

ik ben gewoon een persoon met veel emotie

als ik eenmaal iets heb kan ik er moelijk afscheid van nemen ook al is het een pc ventilator !

wil graag iemand anders worden

maar je bent zoals je bent en dat moet je accepteren !

Nu? De antec.

PS. Zoals ik al zei heb ik een (oudere) variant van die tagan. Dit is een revisie van mijn versie. Maar ook 2007 is al redelijk oud hoor. De tagan was toendertijd een van de weinige met 4 pci-e connectors om twee zware videokaarten aan te sturen. Het is zeker nog een redelijke voeding, maar je moet niet vergeten dat je ook betaald voor omgebruikt vermogen vanwege slechte efficiency. Het is dus beter om passend vermogen te pakken. De trend is overigens dat verbruik steeds lager wordt. Je kunt nu al een topsysteem draaien op 500w. Over een paar jaar is die antec waarschijnlijk voldoende voor het dan topsysteem.

oke maar die antec 400watt zou die mijn systeem voor jaren van stroom te voorzien zonder dat die faalt of mijn systeem molt ?

dus CPU :amd x4 640
ram 4GB ddr3 1600mhz
cpu cooler
1 harde schijf
3 80mm fans

Vinootje je moet even kijken naar het bericht wat ik eerder had geplaatst we kunnen niks beloven hardware kan kapot gaan zelfs de beste hardware kan dat
wat we wel kunnen zeggen is dat de kans dat dat gebeurt veel kleiner is je kunt er dus vanuit gaan dat de voeding het systeem aan kan (met gemak) maar of hij dat jaren lang kan?
dat is iets wat wij niet kunnen weten wij hebben geen kristallen bol

oke nee ik las dus

dat als een voeding bijvoorbeeld 500 watt levert maar daadwerkelijk niet 500 watt levert maar iets minder daarom vraag ik of die 400 watt daadwerkelijk 400 watt levert
en niet wat minder

ook heb ik wat geld er bij xD

kreeg een de december kalender van krasloten omdat het einde van het jaar is gekomen van mijn folders bedrijf.

raad eens heb 6x een slee dat is dus 20 euro :)

buurmeisje had bijna 100.000 euro maarja je kan verwachten dat je dat bijna nooit krijgt !

maarja
ik ga dus mijn moederbord verkope + cpu + ram voor 60 krijg ook nog 20 van kras loten dus dat is 90 heb zelf ook nog 110 euro dus samen 200 euro daar kan ik denk ik wel een leuk videokaartje + voeding voor vinden :)

toch ?

dat kan zeker voor 50 euro heb je prima voedingen en voor 150 euro heb je een HD7850 die kan met gemak iedere game op medium/high aan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan