• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nieuwe voorraad bijvoegen en herkennen

• Onderwerp starter Onderwerp starter n1cky
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

n1cky

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2018
Hallo,

Mijn voorraad beheer ik in twee Excellijsten. Eén actuele lijst en één controlebestand waar ook alle oude voorraad (producten die niet meer voorradig zijn) bijstaat.
Regelmatig krijgen wij mixpartijen voorraad binnen waardoor er voornamelijk veel nieuwe voorraad (artikelen die wij niet eerder gehad hebben) binnenkomt, maar ook enkele artikelen die wij al op voorraad hebben liggen.
Nu ben ik benieuwd of er een optie binnen Excel is die aangeeft dat het nieuwe artikel dat ik wil toevoegen al bekend is in de voorraadlijst. (bijv door een gelijk EAN nummer. Hierdoor zal ik deze bekende artikelen makkelijker aan elkaar kunnen koppelen (deze moeten hetzelfde IDnummer krijgen) dan deze handmatig in de lijst te zoeken. Het gaat hier namelijk om een lange lijst met meer dan 2000 regels.

Is er een andere mogelijkheid dan de hele lijst door de spitten met de AANTALLEN.ALS functie?

Bekijk bijlage Voorbeeldbestand voorraad.xlsx

Voorwaardelijke opmaak --> unieke of dubbele waardes opmaken

Code:
formule voor AA2 ---> die zoekt een waarde als er iets in de B-kolom en niets in de A-kolom staat =ALS(OF(LENGTE(A2);LENGTE(B2)=0);"";INDEX($A$2:$A$2000;VERGELIJKEN(B2;$B$2:$B$2000;0)))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan