nieuwe website -->hoe groot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mtenklooster

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2001
Hallo,

Ik zit er over te denken om een website te maken voor ons buurtschap. Maar ik ben nog aardig leek op dat gebied. Als ik een beetje website ga bouwen (klinkt goed), waar ook foto's op staan, hoe groot gaat zoiets ongeveer worden, oftewel, hoeveel ruimte moet ik gaan zoeken en waar moet ik nog meer op letten?
het zal wel niet zo eenvoudig allemaal zijn, of valt dat mee?
wie heeft er advies?

m.vr.gr.Marianne:rolleyes:

Waar wil je die hosten? Als je geen software wilt aanbieden heb je aan 50 mb meer als voldoende. Lycos bied je gratis deze ruimte, waarbij ook een websitebuilder wordt aangeboden! Wil je het met frontpage gaan maken, wat ook niet moeilijk is, kun je deze zo uploaden naar lycos en je site is online..

ps:Zorg dat je foto's een "verstandige" maat hebben, dus niet 1048*768 bijv. maar maak ze kleiner voordat je ze plaatst...

Foto's 640*480 of 800*600

Met 100 MB zit je wel goed...

Ligt eraan hoelang de foto's erop blijven staan. Wil je hoge kwaliteit, en veel foto's neem dan miminaal 250 MB.

Hou natuurlijk ook rekening met je data-limiet. Dat is hoeveel GB je per maand aan dataverkeer mag produceren.

Ik zou sowieso niet gaan voor gratis lycos, aangezien je daar gratis irritante reclame bij krijgt... Een goeie host hoeft tegenwoordig niet meer zo duur te zijn.

Tja grote van de site is zo moeilijk te schatten, als je mischien een ruwe schets kunt vertellen wat er op komt te staan dan is al wat makkelijker te gokken dan voor ons maar inderdaad, als je het voor de buurtgemeenschap wilt doen zou ik ook kiezen voor een domeinnaam ergens voor een laag bedraag per jaar, hierbij krijg je meestal al 100mb ruimte waar je meestal wel genoeg aan hebt, een leuke niet al te uitgebreide site met foto's dan komt je al gauw in deze richting.
Maar ik zou wel eerst proberen bij een gratis provider, mischien wordt het wel helemaal niets en dan zit je met die kosten in he maag.

Geplaatst door T._de_vries

Ik zou sowieso niet gaan voor gratis lycos, aangezien je daar gratis irritante reclame bij krijgt... Een goeie host hoeft tegenwoordig niet meer zo duur te zijn.

Met een goeie popup-blocker(googlebar bijv.) geen last van! Krijg je alleen het blauwe balkje bovenin, verder niets...

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tarabass

Met een goeie popup-blocker(googlebar bijv.) geen last van! Krijg je alleen het blauwe balkje bovenin, verder niets...

Niet iedereen heeft een goede popup-blocker / browser ;)

Dus daar moet je niet vanuit gaan.

Je moet voor jezelf zien hoeveel foto's je wilt gaan hosten en voor hoelang, wil je dat de geplaatste foto's altijd blijven staan? Dan moet je kijken welk formaat (thumbs + grote versie).

Met 100MB heb je eerst wel genoeg, 50 ook wel.. maar dat hangt er dus vanaf hoeveel en hoegroot.

Ik heb een boel ideeen over een eigen site. Het zal een beetje een plaatselijk nieuwsblaadje worden met hier en daar een foto bij een verslagje.
Ik heb bij mijn eigen provider 50 mb ruimte, maar ja de naam is dan niet zo strak.
Maar ik begrijp als ik (misschien) wel veel bezoekers krijg op mijn site, dus veel dataverkeer, dat er misschien dan meer kosten aan vast hangen? Is dat altijd zo?

gr.Marianne

and a Merry Christmas!

Dan zou ik eerst beginnen met de webruimte van je provider (tenzij je met php wil werken, vaak kan je alleen html gebruiken op de webruimte van je provider) mocht het dan leuk zijn/een succes worden kan je altijd nog een domeinnaam registreren en hostruimte bij een hostingprovider nemen.

50mb is meer dan genoeg, lijkt me :)

Je kan ook een domein bestellen en deze laten forwarden naar de webruimte van je provider, geloof ik.. dan ben je maar iets van €15,-- per jaar kwijt en je zit niet met datalimieten enzo.

En de naam kun je veranderen naar .tk, dat is gratis en vaak is je domeinnaam nog vrij...

dot.tk

Geplaatst door XP_PC

ligt aan de provider..

Is dat zo? Ik heb bij Chello nooit gezeur als ik een bestand van 5mb op GoT post (Firefox setup toendertijd).. wordt best veel GB verbruikt op zo'n manier en toch nooit gezeur :)

En de naam kun je veranderen naar .tk, dat is gratis en vaak is je domeinnaam nog vrij...

dot.tk

Sja, je krijgt er een popup bij.. en het ligt vaak plat of is traag.. .tk is niet echt professioneel als je serieus met een site bezig wilt ;)

Toch lijkt mij voor iemand die wil beginnen een eigen site te bouwen, lycos ideaal (in combi met googlebar:D ). Kost niets en je kan je site toch achteraf naar een betaalde ruimte uploaden. In combi met .tk maak je de naam toegankelijk en maak je je naam gemakkelijk. Bevalt het goed kun je altijd overstappen naar wat anders...

Btw:nog nooit een popup gezien van .tk en traag is het niet en mijn site heeft ook nog nooit platgelegen..;)

Mja maar het geeft ook een goed gevoel als je goeie reacties over je site krijgt, maar dat krijg je denk ik niet zo snel met allemaal reclame in beeld.

Als je allemaal negatieve reacties krijgt nak je er zowiezo snel mee hoor...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan