Nieuwe werkcomputer aanschaffen - Minimaal gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.
voor de behuizing zou ik je dan deze aanraden

dus dan is dit je lijstje ---> link

(Denk dat de TS, graag een kant en klare pc wilt en het niet eerst zelf in elkaar wilt zetten en vervolgens windows downloaden om te installeren)
Volgens mij voldoet je lijstje niet aan de eisen van de TS, heb de punten uitgestippeld waar TS uitsluitend om vroeg die ontbreken in je lijstje:

- Het is wel belangrijk dat er garantie op zit.
- Prijs: Zo goedkoop mogelijk!:P maar de taken die hij uit moet gaan voeren zijn zeer ligt.
- Naast een desktop moet er ook een nieuw beeldscherm + muis + toetsenbord komen, dus misschien dat een alles-in-één pakket het goedkoopst is?

Daarbij als het lichte taken zijn, is de Intel celeron ruim voldoende. SSD/SSHD is min of meer een must eigenlijk in een werk systeem. Dit zorgt er voor dat de pc tot 2,3x zo snel op start en software ect laad. (Bestanden wegschrijven idem dito) Heb een andere behuizing gekozen, die wel aan het strakke design voldoet. Mede door de kast is het systeem erg stil, als cadeautje zit er een kaartlezer bij. Wel zou je +/- 10 dagen moeten wachten, de kast is namelijk niet op voorraad. Systeem:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B671174%5D=1&product%5B641324%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B649374%5D=1&product%5B640644%5D=1&product%5B258095%5D=1&product%5B635597%5D=1&product%5B439211%5D=1&product%5B466215%5D=1&product%5B279553%5D=1&product%5B641482%5D=1

Met de BTW aftrek kom je op 471 Euro uit. Maar dan heb je ook een computer + muis + Toetsenbord + Windows + 1 jaar garantie + 21.5 beelscherm.

Laatst bewerkt:
(Denk dat de TS, graag een kant en klare pc wilt en het niet eerst zelf in elkaar wilt zetten en vervolgens windows downloaden om te installeren)
Volgens mij voldoet je lijstje niet aan de eisen van de TS, heb de punten uitgestippeld waar TS uitsluitend om vroeg die ontbreken in je lijstje:

Daarbij als het lichte taken zijn, is de Intel celeron ruim voldoende. SSD/SSHD is min of meer een must eigenlijk in een werk systeem. Dit zorgt er voor dat de pc tot 2,3x zo snel op start en software ect laad. (Bestanden wegschrijven idem dito) Heb een andere behuizing gekozen, die wel aan het strakke design voldoet. Mede door de kast is het systeem erg stil, als cadeautje zit er een kaartlezer bij. Wel zou je +/- 10 dagen moeten wachten, de kast is namelijk niet op voorraad. Systeem:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B671174%5D=1&product%5B641324%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B649374%5D=1&product%5B640644%5D=1&product%5B258095%5D=1&product%5B635597%5D=1&product%5B439211%5D=1&product%5B466215%5D=1&product%5B279553%5D=1&product%5B641482%5D=1

Met de BTW aftrek kom je op 471 Euro uit. Maar dan heb je ook een computer + muis + Toetsenbord + Windows + 1 jaar garantie + 21.5 beelscherm.

aha eh lichte taken het systeem voldoet aan zijn eisen aagezien hij geen zware taken wilt uitvoeren hij heeft geen windows nodig, omdat hij het zelf heeft en hij wilt de pc zelf in elkaar zetten zoals hij heeft aangegeven en hij geeft zelf aan dat een ssd niet nodig is volgende keer beter lezen en bovendien is de behuizing niet op voorraad en ik neem aan dat hij de pc zo snel mogelijk heeft en al met al is mijn lijstje goedkoper en het presteert beter
intel i5 4440 i.p.v. een intel celeron
8gb ddr3 i.p.v. 4gb ddr3
430 watt voeding 80 plus brons i.p.v. een voeding van 300 watt die wel gold plus is, maar de corsair voeding zal prima voldoen en is veel goedkoper voor een voeding dan

Laatst bewerkt:
Mijn excuses daarvoor dan ;)
Misschien handig als mensen dit voortaan kunnen aangeven in de eerste post, dan hoef je niet een heel topic door te spitten.

ik zou wel de wd green hardisk houden is maar €1,- duurder maar schilt je toch zo'n €50,- per jaar aan energiekosten vooral als je pc vaak aan staat
dus dan is het dit

link

Laatst bewerkt:
Ik zie dat er verschillende moederbords worden gebruikt?
Eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet meer nu...

ik zou gewoon het gigabyte moederbord kopen, omdat het meer pci sloten heeft dat is handig als je later misschien nog draadloos internet wil

dus dan is dit je lijstje

Nog een paar vragen voor de zekerheid:

- Is de koeling goed genoeg met de standaard fans die er nu in zitten?
- Is hij een beetje stil?
- Is hij betrouwbaar (passen alle componenten goed bij elkaar)

de standaard koelers zijn niet bepaald geweldig voor de rest is hij wel stil ja
als je het echt stil wilt zou ik deze koeler er bij doen -----> link
en ik zou niet weten waarom die niet betrouwbaar zou zijn alle past goed bij elkaar
en dan nog iets volgens mij wilde je de pc zelf in elkaar zetten als ik het goed heb?

Nee ik laat hem in elkaar zetten voor 60 euro meer. Dat is eigenlijk mede voor de garantie.

ja de barracudo is veel beter het heeft veel betere prestaties

Mooizo, dan houd ik die.

Voor de HDD, CD-speler en de Cardreader heb ik Data kabels nodig toch?
Zo ja; zitten deze erbij? (Ik kon ze niet vinden bij de voeding).

Mooizo, dan houd ik die.

Voor de HDD, CD-speler en de Cardreader heb ik Data kabels nodig toch?
Zo ja; zitten deze erbij? (Ik kon ze niet vinden bij de voeding).

nee dat is niet nodig ze zetten de pc immers zelf in elkaar dus als er iets aan de hand zou zijn melden ze wel aan je

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan