Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat geheugen in de eerste post past sowieso NIET.
Dat is gewoon DDR2 voor een desktop pc. In laptops zit SODIMM DDR2, die zijn een stuk kleiner.
Dat 240 pins doet er niet toe, SODIMM DDR2 is sowieso altijd hetzelfde. Een variant met meer/minder pinnetjes is geen SODIMM DDR2 meer dan
Uit deze selectie kun je alles nemen:
http://www.alternate.be/html/shop/p...el1=Geheugen&Level2=DDR2&Level3=SO-DIMM+DDR2&
Mits je er maar op let dat je een stickje 800 MHz koopt. Goede merken zijn GeIL, Kingston (zowel HyperX als ValueRAM) en OCZ. Buffalo is half A-merk, half B-merk.
Aaahh mijn fout. Excuus.
dan komen we hier uit: http://www.alternate.be/html/shop/p...&Level1=Geheugen&Level2=DDR2&Level3=DDR2-800&
Iets te snel gelezenEn ja dan passen de sticks hierboven sowieso wel. Corsair is een goede keuze.
Als hij nu 800 MHz geheugen heeft past deze ook wel, dat is geen probleem. Is 800 MHz te snel voor zijn moederbord wordt het automatisch naar beneden bijgeklokt. Kan zijn moederbord meer aan dan 800 MHz, is dit ook geen probleem. Het geheugen gaat er echt niet door kapot of wat dan ook.
Edit: het beste is natuurlijk wel om 4 GB identiek geheugen te kopen. Dan loopt het pas dual channel. Maar dit levert alleen theoretisch een grote winst op, in de praktijk is het het niet waard om meer geld voor uit te geven..
Ja, maar dat is al jaren geen 4 GB meer. Als zijn pc op DDR2-800 draait durf ik er m'n hand voor in het vuur te steken dat zijn moederbord meer dan 16GB ondersteunt.
Dat 32 bits Windows versies maar tot 3,2 GB gebruiken is een ander verhaal, dat staat volledig los van het moederbord.. De reden dat deze grens nu pas aan bod komt is omdat niemand meer dan 3 GB werkgeheugen had voor Vista uit werd gebracht. Totdat ze bij Microsoft opeens met dat absurd irritante k*t vista kwamen.. zucht..
Max weet ik niet, maar minimaal 8 GB.
Die grenzen zijn namelijk steeds verder opgeschoven door de technische verbeteringen. Ik heb met mijn simpele Asus P5N-D moederbord max. 8GB, maar deze is nu ook nog maar iets van 70 euro. Meer dan genoeg, ook voor een 64 bits editie.
Ach ik zou uitbreidingsplannen niet jaren van tevoren gaan plannen. Gewoon kijken hoe ver men dan is en wat het (dan) huidige prijspeil is. Waarschijnlijk is DDR3 over 2 jaar net zo gewoon als DDR2 nu is, waarom zou je in dat geval dan nog gaan investeren in DDR2?
Voor Vista en Windows 7 (32 bits) wel. Voor 64 bits niet.
Maar of 4GB over 2 jaar nog genoeg is voor de opvolger van Windows 7? Geen flauw idee.
opvolger? volgende flater?(win 7 niet die is wel fijn!) neuh, ik denk dat ze nu wel weer even wachten tijdje
4gb is voor 32 bits en voor 64 bits genoeg64 bits runt ook goed alleen is 4gb dan NET weer iets te weinig eigenlijk
![]()
Ik heb m'n bericht aangepast inderdaad, beetje foute bewoording. Een 64 bits OS loopt idd wel op 4GB, maar er is alleen nog zoveel meer mogelijk.. volgens mij 128 GB ofzo.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.