Nieuwe werkgeheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rgeerolf

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Hallo, ik beschik over een Dell Dimension 9200 en ik zou graag nieuw werkgeheugen kopen, nl 4GB. Nu heb ik 2GB.
Wat zou de beste keuze zijn ?
zouden deze passen ? Of zou het nog snellen kunnen dan 800MHz ?

mvg

ik kon het maximale aantal ram niet vinden bij de advertenties

maar het ram wat in die dell dimension zit moet voldoen aan

# Geheugensnelheid : 800 MHz
# Gegevensintegriteitscontrole : Non-ECC
# Type pakket : 240-pin, SDRAM-DDR2
# RAM-kenmerken : Unbuffered

of die van jou dat heeft kan ik zo niet aflezen (kan aan mij liggen)

deze past erin *klikje* die heeft 800MHZ Non-ECC is 240 pin SDRAM ddr2 en ook unbuffered... alles hetzelfde dus :D

nu nog de vraag kan je moederbord wel meer aan?

dit staat in de handleiding, of je kijkt met SIW (system information windows) in de memory afdeling

Laatst bewerkt:
Inhoud gewist, had me vergist.

Laatst bewerkt:
Dat geheugen in de eerste post past sowieso NIET.
Dat is gewoon DDR2 voor een desktop pc. In laptops zit SODIMM DDR2, die zijn een stuk kleiner.

Dat 240 pins doet er niet toe, SODIMM DDR2 is sowieso altijd hetzelfde. Een variant met meer/minder pinnetjes is geen SODIMM DDR2 meer dan ;)

Uit deze selectie kun je alles nemen:
http://www.alternate.be/html/shop/p...el1=Geheugen&Level2=DDR2&Level3=SO-DIMM+DDR2&

Mits je er maar op let dat je een stickje 800 MHz koopt. Goede merken zijn GeIL, Kingston (zowel HyperX als ValueRAM) en OCZ. Buffalo is half A-merk, half B-merk.

is geen laptop toch? hier is het systeem *klikje*

alles vergelijken doe ik meestal :o ook pins :p

Laatst bewerkt:
Als hij nu 800 MHz geheugen heeft past deze ook wel, dat is geen probleem. Is 800 MHz te snel voor zijn moederbord wordt het automatisch naar beneden bijgeklokt. Kan zijn moederbord meer aan dan 800 MHz, is dit ook geen probleem. Het geheugen gaat er echt niet door kapot of wat dan ook.

Edit: het beste is natuurlijk wel om 4 GB identiek geheugen te kopen. Dan loopt het pas dual channel. Maar dit levert alleen theoretisch een grote winst op, in de praktijk is het het niet waard om meer geld voor uit te geven..

Laatst bewerkt:
Als hij nu 800 MHz geheugen heeft past deze ook wel, dat is geen probleem. Is 800 MHz te snel voor zijn moederbord wordt het automatisch naar beneden bijgeklokt. Kan zijn moederbord meer aan dan 800 MHz, is dit ook geen probleem. Het geheugen gaat er echt niet door kapot of wat dan ook.

Edit: het beste is natuurlijk wel om 4 GB identiek geheugen te kopen. Dan loopt het pas dual channel. Maar dit levert alleen theoretisch een grote winst op, in de praktijk is het het niet waard om meer geld voor uit te geven..

er is tog een maximum aantal geheugen wat in een pc past? dat staat bij advertenties er meestal bij :rolleyes:

Ja, maar dat is al jaren geen 4 GB meer. Als zijn pc op DDR2-800 draait durf ik er m'n hand voor in het vuur te steken dat zijn moederbord meer dan 8GB ondersteunt.

Dat 32 bits Windows versies maar tot 3,2 GB kunnen gebruiken (adresseren heet dat officieel) is een ander verhaal, dat staat volledig los van het moederbord.. De reden dat deze grens nu pas aan bod komt is omdat niemand meer dan 3 GB werkgeheugen had voor Vista uit werd gebracht. Totdat ze bij Microsoft opeens met dat absurd irritante k*t vista kwamen.. zucht..

Laatst bewerkt:
Ja, maar dat is al jaren geen 4 GB meer. Als zijn pc op DDR2-800 draait durf ik er m'n hand voor in het vuur te steken dat zijn moederbord meer dan 16GB ondersteunt.

Dat 32 bits Windows versies maar tot 3,2 GB gebruiken is een ander verhaal, dat staat volledig los van het moederbord.. De reden dat deze grens nu pas aan bod komt is omdat niemand meer dan 3 GB werkgeheugen had voor Vista uit werd gebracht. Totdat ze bij Microsoft opeens met dat absurd irritante k*t vista kwamen.. zucht..

dat is vanzelfsprekend :P

mijn pc is 667 4gb ram nu... hoeveel max denk je dan?

Max weet ik niet, maar minimaal 8 GB.
Die grenzen zijn namelijk steeds verder opgeschoven door de technische verbeteringen. Ik heb met mijn simpele Asus P5N-D moederbord max. 8GB, maar deze is nu ook nog maar iets van 70 euro. Meer dan genoeg, ook voor een 64 bits editie.

Max weet ik niet, maar minimaal 8 GB.
Die grenzen zijn namelijk steeds verder opgeschoven door de technische verbeteringen. Ik heb met mijn simpele Asus P5N-D moederbord max. 8GB, maar deze is nu ook nog maar iets van 70 euro. Meer dan genoeg, ook voor een 64 bits editie.

dankje ;) ik wist niet of ik kon uitbreiden over 2 jaar( dan verloopt garantie :P eerder mag da niet van mijn ouders :mad:)

Ach ik zou uitbreidingsplannen niet jaren van tevoren gaan plannen. Gewoon kijken hoe ver men dan is en wat het (dan) huidige prijspeil is. Waarschijnlijk is DDR3 over 2 jaar net zo gewoon als DDR2 nu is, waarom zou je in dat geval dan nog gaan investeren in DDR2? En hoeveel zou een intel i7 920 (of de 2 grotere broertjes ervan) dan nog kosten?

Ach ik zou uitbreidingsplannen niet jaren van tevoren gaan plannen. Gewoon kijken hoe ver men dan is en wat het (dan) huidige prijspeil is. Waarschijnlijk is DDR3 over 2 jaar net zo gewoon als DDR2 nu is, waarom zou je in dat geval dan nog gaan investeren in DDR2?

ja ok :P maar 4gb is tog nog wel goed genoeg ;)

Voor Vista en Windows 7 (32 bits) wel. Voor 64 bits is 4 GB een beetje de ondergrens.
Maar of 4GB over 2 jaar nog genoeg is voor de opvolger van Windows 7? Geen flauw idee.

Voor Vista en Windows 7 (32 bits) wel. Voor 64 bits niet.
Maar of 4GB over 2 jaar nog genoeg is voor de opvolger van Windows 7? Geen flauw idee.

opvolger? volgende flater?(win 7 niet die is wel fijn!) neuh, ik denk dat ze nu wel weer even wachten tijdje ;)

4gb is voor 32 bits en voor 64 bits genoeg ;) 64 bits runt ook goed alleen is 4gb dan NET weer iets te weinig eigenlijk :p

opvolger? volgende flater?(win 7 niet die is wel fijn!) neuh, ik denk dat ze nu wel weer even wachten tijdje ;)

4gb is voor 32 bits en voor 64 bits genoeg ;) 64 bits runt ook goed alleen is 4gb dan NET weer iets te weinig eigenlijk :p

Ik heb m'n bericht aangepast inderdaad, beetje foute bewoording. Een 64 bits OS loopt idd wel op 4GB, maar er is alleen nog zoveel meer mogelijk.. volgens mij 128 GB ofzo.

Ik heb m'n bericht aangepast inderdaad, beetje foute bewoording. Een 64 bits OS loopt idd wel op 4GB, maar er is alleen nog zoveel meer mogelijk.. volgens mij 128 GB ofzo.

ja 128gb, maar dat is ook niet echt nodig ofwel? :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan