Nieuwe zelfbouw pc boot loop/no beep/no bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

f00xy

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Beste,

Zoals u kan zien zegt de titel alles. Zelf gebouwde pc van 14sept, meeste dingen zijn nieuwe gekocht, of zo goed als nieuw, en eerste en tweede keer starte hij prima op maar gistere en vandaag heeft hij er 5minute over gedaan (opstarten voor 1-3sec en weer uit voor 3sec) om op te started. Heb de kast open gedaan gecheckt of alles nog aangesloten zit, maar er valt niets aan te zien.

Over de pc:
Manufacturer Self build machine.
Processor Intel Core i5 3570 @ 3.4Ghz
Memory 8Gb Dual-channel DDR3 1600mhz by Crucial Ballastix Sports
Hard Drive 120Gb Intel SSD (M-Sata)/2TB Samsung HD204ui/500Samsung HD502ij
Motherboard Gigabyte Technology Co., Ltd. Z77P-D3
Operating System Windows 7 Ultimate 64-bit Scores: CPU7.6/RAM7.9/GPU7.8/3D GPU7.8/M-Sata SSD7.8
Video Card ATI ASUS EAH5870 Series GPU speed 1200mhz/ Clockspeed 1400mhz
Physics Card No
Monitor Samsung Syncmaster 226bw
Sound Card Hercules DJ Console Mk2 (External)
Speakers Denon urban raver AH-D401
Keyboard Apple See-Trough keyboard
Mouse Logitech RX300
Mouse Surface Some gaming cloth

Ik heb wat gegoogled en er waren mensen die zeiden dat het aan de pcu kan liggen, maar dit is een +700watt dus ik denk dat die wel genoeg geeft.
(Zit momenteel op de pc met het probleem)

Hoi ,

de voeding van welk merk is die want kan 700 watt zijn maar een slecht merk hoeft dat niet televeren

Het merk staat niet vermeld, maar ik denk dat het probleem eerder de cpu koeler is, die start niet altijd op bij het aanzetten van de pc, en mijn vader zei dat het de koeler inderdaad kan zijn.
Terug over de voeding ik denk dat die uit een medion computer is gehaald.

De CPU koeler doet niets fout, die draait als hij spanning krijgt, zou idd beginnen met de voeding, probeer een andere, miss te leen bij fam., vrienden of buren.

Om alles uit te sluiten, alles eraf en opstarten met alleen de cpu, dan dien je biosbeeps te krijgen, zet het geheugen erin per reepje, biosbeeps? zo ja, grafische kaart erin, 1 bios beep en start op?
Kan overigens ook het geheugen zijn, krijg je ook geen bios beeps en valt de PC uit.

Zoals ik al zei, geen beeps, geen bios, alles zit goed aangesloten. Zaterdag zet ik er wel effe een andere pcu op en dan zal ik weten of er verschil is ;)

Probleem opgelost.
Ik had de kabel voor de cpu voeding (4pin) achter het geheugenslot gestoken (zodat dit niet tusse de fans kan komen), en vermoedelijk was het geheugen een beetje losgekomen, dus, het ram geheugen gaf een slechte verbinding. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan