nieuwere pc overdreven traag tijdens branden dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefke

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2003
hallo jongens en meisjes,

ik heb een nieuwere pc, kijk mijn systeem -> die met amd processor 64 3200.

als ik een dvd wil branden met nero wordt hij zeer traag, ik kan geen andere vensters openen of bestanden aanklikken.
nu d8 ik dat ik een snellere pc had maar toch kan hij geen 2 dingen tegelijk uitvoeren.

kan er wat schelen aan mijn instellingen (vitrueel geheugen?) of iets anders...

dankuwel!

Als je wil branden moet je geen vensters openen.
Dus eerst het brandprocces afhandelen en dan de rest!:love:

Het virtuele geheugen zou je het beste bij MIN op 2x je RAM en bij MAX op 2,5-3x je RAM kunnen zetten.

Als je een PC hebt met HT, kun je die inschakelen via de BIOS, dan denkt je PC dat er 2 processors aanwezig zijn.

HT staat voor Hyper Treading, een technologie die je PC laat denken dat ie niet 1 maar 2 processoren heeft.
Daardoor ben je in staat meerdere zware taken tegelijk uit te voeren.

Laatst bewerkt:
Kijk eens bij APPARAATBEHEER of je IDE-controllers op Ultra-DMA staan en niet toevallig op PIO.

Heb ook een AMD 3200 64 bit, 512 DDR 400.

Kan branden en terwijl Doom 3 spelen.

bedankt voor jullie raad, het is nu al laat, morgen ga ik wat veranderen.

karine -> spelen 'meisjes' ook Doom 3??:)

ivm die IDE-controllers, snap het niet helemaal, hoe kan ik zien waarop ze ingesteld zijn?

zie bijlage

Bijlagen

• beheer.jpg
    beheer.jpg
    33,9 KB · Weergaven: 56
Geplaatst door jefke
ivm die IDE-controllers, snap het niet helemaal, hoe kan ik zien waarop ze ingesteld zijn?

zie bijlage

Je moet ff dubbelklikken PRIMAIR IDE-KANAAL (en SECUNDAIR ook) en dan het 2e tabblad kiezen (geavanceerde instelling).
Als ze op Ultra-DMA staan is het goed. Staan ze op PIO is het niet goed. Zet em dan op U-DMA en verwijder dan je IDE-kanaal dat niet goed staat en start Windows opnieuw op. Hij zal ze automatisch herkennen en op U-DMA zetten!!

Succes!

UDMA/ATA is alleen voor harde schijven. Branders en romdrives gebruiken alleen multi-word dma of PIO.

Nog wat vraagjes:

- Zitten je brander en hd aan dezelfde idekabel? Dit kan voor vertragingen zorgen.
- Hoe snel brand je? (8xdvd staat dacht ik gelijk aan 72xcdrom, da's dus heel snel)
- Moet er tijdens het branden iets gehercodeerd worden? (audio/video)
- Zijn alle drivers van je computer wel geïnstalleerd? (denk ook aan je chipsetdrivers voor je moederbord)

Bij mij staan mn HDD als DVD-brander op UDMA en dat werkt gewoon perfect. Hij kan t op zn minst proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan