Nieuws op site zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit kan met mbv PHP. Die zet het ingevulde nieuws in een .txt bestand en dat lees je weer uit op de website

Geplaatst door the mailman
Dit kan met mbv PHP. Die zet het ingevulde nieuws in een .txt bestand en dat lees je weer uit op de website

Hey, :cool:

bedankt. Ik surfde gelijk naar www.phpfreakz.nl toen ik het woord PHP zag vallen en wat dacht je dat ik vond:D

Nieuwssysteem:thumb:

Nogmaals bedankt.
Ff kijken of me dat nu gaat lukken met php want daar heb ik nog nooit mee gewerkt:D Gaat dat? PHP in HTML? Of moet ik de beginpagina dan helemaal in PHP maken?

Je hoeft de beginpagina niet opnieuw te maken PHP kan gewoon in HTML. Je moet wel ff weten of je server PHP ondersteuning heeft anders werkt het niet! ;)

:eek:

Mysql moet je daarvoor gebruiken of zoiets:eek:

Webserver @home:
Kan ik mijn eigen CGI-scripts gebruiken?
Nee, we bieden geen ondersteuning voor aangepaste CGI-scripts, met het oog op prestaties en beveiliging.Tevens wordt er geeen ondersteuning geboden voor SQL en PERL of PHP. U kunt wel beschikken over @Home CGI-functies waarmee u een teller en een gastenboek kunt toevoegen. Om een teller toe te voegen hoeft u geen CGI-scripts te uploaden maar dient u een regel toe te voegen in de HTML code. Klik hier kunt u informatie vinden hoe dit te doen.

:(, mischien een andere mogelijkheid?

Je zou kunnen zoeken naar een gratis host die PHP-ondersteunt. Of iemand zoeken die een host heeft waarop je een php bestanden mag neer zetten

tja das het enige nadeel maar je hebt dan wel gratis PHP hosting of je moet gaan betalen want volgens mij vind je verder geen gratis PHP-hosting

Ok, ben al wat aan het klommelen op lycos:)

Alleen bij 3 php'tjes krijg ik deze foutmeldingen:

verandernieuws.php:
query mislukt

nieuwscomments.php:
You have an error in your SQL syntax near '' at line 1

nieuws.php:
Parse error: parse error in nieuws.php on line 115

Ik snap er geen hol van:D Jij mischien?

eeeh nee niet echt ik ben ook geen PHP expert.
nieuws.php:
kun je ff kijken op lijn 115 misschien staat daar een haakje teveel ofzo

ja, daar had ik al gekeken, daar staat dit, dat laatste (?>) is regel 115. (vanaf regel 105):

PHP:
}

if ($comments == "0") {

$commentsnaam ="<a href=\"postcomment.php?nieuwsid=$nieuwsid\">

Post comment</a>";

}

?>

Edit: hmmm, ?> geeft die niet weer:rolleyes: maar quote even en je ziet het wel.

Laatst bewerkt:
Ja, bedankt...maar dan moet ik eerst dat script fatsoendelijk aan het werk krijgen:o

Weet je trouwens of je geen banners hebt via die host of tenminste een kleinere? (zoals op lycos wel is als het goed is, heb ik nog niet kunnen testen door de fouten in het script:()

Mijn probleempies:
Alleen bij 3 php'tjes krijg ik deze foutmeldingen:

verandernieuws.php:
query mislukt

nieuwscomments.php:
You have an error in your SQL syntax near '' at line 1

nieuws.php:

In het kort komt het hier op neer:
Na de upgrade naar php 4.2.0 mag je/ kan je geposte data uit een form niet meer aanroepen met $veldnaam.

Dat moet dus worden:
$_POST['veldnaam'] of $_GET['veldnaam'] (als je het met de url meestuurt)

Ik denk dat daar je probleem zit....

grtzz

t.

Maar bij dat nieuws.php is regel 115 alleen maar dit: ?>

Dus daar zit geen $ of zo in, hier is de nieuws.php even, kunnnen jullie het zelf zien:

Bijlage is slecht 805 bytes.

Bijlagen

Als ik teacher goed begrijp zou je deze regels moeten veranderen in de door teacher genoemde:

PHP:
$commentsnaam ="<a href=\"nieuwscomments.php?nieuwsid=$nieuwsid\">

Er staan er geloof ik nog meer, moet je ff kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan