"nieuwsbrief" versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Straatman

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Voor het werk is het nodig om een nieuwsbrief te versturen naar bijna 2.000 klanten. Hiervoor heb ik ze allemaal aangepast tot een .csv bestand en geïmporteerd in mijn gmail account.

Nu zegt google dat ik niet meer dan 500 emails kan versturen per keer. In principe is dat geen probleem, maar ik krijg na het verzenden ongeveer 50 postmaster/mailer-daem berichten terug. Conclusie: emails zijn niet aagekomen.

Als ik 't bekijken vanuit 't oogpunt van een server, die in een klap ruim 200 dezelfde emails binnen krijgt, maar naar verschillende gebruikersnamen binnenkrijgt.
Dit kan natuurlijk als potentiële spam gezien worden, en dus wordt het geblokt.

is er geen andere (hopelijk makkelijke) manier om al die emails goed aan te laten komen?

Dit onderwerp is al meerdere keren voorbij gekomen! :shocked:

Stap 1: Zet als geadresseerde (AAN: veld) je eigen e-mail adres (dus het adres van de afzender)
Stap 2: Zet de e-mail adressen aan wie je de nieuwsbrief wilt sturen in het BCC: veld.
Stap 3: Let op met het aantal geadresseerde aan 1 maildomein. Als er in zo'n verstuurde mail meer dan (laten we zeggen) 30 e-mailadressen van hetzelfde e-maildomein zitten, dan is er een grote kans dat het mailprogramma aldaar zegt dat je probeert spam te versturen. Probeer dus per verzonden mail te spreiden als het gaat om het aantal geadresseerden uit hetzelfde e-maildomein. Zorg er natuurlijk ook voor dat je lijst met e-mailadressen zoveel mogelijk geldige e-mailadressen bevat.
Wil je min of meer aan de veilige kant zijn, stuur dan ipv. naar 500 mensen slechts naar 50 mensen tegelijk. Die grens is zover ik kan nagaan redelijk safe.

We horen wel of het gelukt is.

Succes,

Tijs.

ik verstuur het via een gmail account, maar zelfs als ik in de BCC vak een hoeveelheid van 20 ontvangers invoer, krijg ik er (binnen 5 minuten) al 12 van terug.

het is toch niet waar dat ik die 2000 een voor een moet versturen? Grote websites versturen ook nieuwsbrieven die ook aankomen. Van helpmij krijg ik ook een nieuwsbrief, waarvan ik verwacht dat er niet iemand is geweest die me dat een voor een verstuurd.

is het mogelijk om de emails te versturen vanaf een mailserver, waardoor ze niet worden geblokt? of een of andere manier waarvoor het alleen nodig is om de lijst met ontvangers in te voegen samen met het bericht en dan automatisch laten versturen?

't Bedrijf waarvoor ik het doe heeft namelijk een eigen website, eigen mailserver en eigen accounts daarvoor. Is dit geen mogelijkheid?

ik verstuur het via een gmail account, maar zelfs als ik in de BCC vak een hoeveelheid van 20 ontvangers invoer, krijg ik er (binnen 5 minuten) al 12 van terug.
[...]
't Bedrijf waarvoor ik het doe heeft namelijk een eigen website, eigen mailserver en eigen accounts daarvoor. Is dit geen mogelijkheid?

Dat is toch verrassend: 20 had toch zeker moeten kunnen. Ik ben wel benieuwd met welke terugmeldingen de mail geweigerd wordt, want (zoals gezegd) ben ik verbaasd dat zelfs 20 teveel van het goede zou kunnen zijn. Natuurlijk kunnen het ook meldingen zijn dat de mail vertraagd is (vanweg greylisting maatregelen bij de ontvanger), maar dat kan ik van hieruit niet bepalen natuurlijk. Ook weet ik niet wat het beleid van Gmail is als het gaat om vertraagd (hernieuwd) afleveren van mail, als de mailserver aan de andere kant in eerste instantie de mail weigert (bijv. dus o.b.v. greylisting instellingen).

Natuurlijk kun je ook via je eigen mailserver versturen. Dan moet het wel zo zijn dat je geen gmail maar een @[eigendomeinnaam] als afzender gebruikt, en mogelijk moeten de anti-spam etc. instellingen op de server meespelen om het mogelijk te maken.
Programma's als Groupmail etc. zijn in te stellen om gebruik te maken van een eigen (smtp-) mailserver om de versturing verder te regelen.

Verder denk ik (behalve als je terugkomt met heldere meldingen m.b.t. de geweigerde/vertraagde mail) je verder niet te kunnen helpen, en hebben andere forumleden nog wat tips voor je.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan