nieuwschierigheidsvraagje emule

Status
Niet open voor verdere reacties.

@temptation

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 aug 2002
Berichten
3.294
Hoi iedereen,

Wat betekenen de cijfers tussen de haakjes achter de down- en upload in emule?

Ik heb zitten vergelijken met de stats maar daar kwam het niet mee overeen.

Lotop, komt nu vast een verbluffend simpel antwoord:D
 
www.weethet.nl zoek op Emule of op

http://www.dutchemulefaq.tk/



Overdrachten/download venster

Op de "Overdrachten" pagina (Klik de overdrachten ikoon ) kun je zien welke bestanden gedownload worden en in de wachtrij staan.



In dit venster zie je veel details.

De "balk" net onder "Ontvangsten", staat het je toe de bestanden te sorteren naar "Bestandsnaam", "Grootte", etc, door op deze balk te klikken.

Mike


Veldnaam Toepassing
Bestandsnaam De naam van het bestand wat gedownload moet worden of gedownload wordt.
Als je op de naam van het bestand klikt, verschijnen er veel details. Nogmaals op de naam klikken verwijderd deze details weer.
Grootte Indicatie van de grootte van het te downloaden bestand.
Hele CD's zijn vaak tussen de 100 en 800 Mb groot, MP3 bestanden vaak tussen de 3 en 6 Mb.
Ontvangen De hoeveelheid data die al gedownload is.
Snelheid Geeft een ruwe indicatie van de huidige download snelheid.
Voortgang Deze kleurrijke balk geeft aan welke delen gedownload worden, gedownload zijn, aangevraagd zijn en welke nog ontbreken.
Bronnen Het aantal bron servers. Het eerste nummer geeft aan hoeveel servers jou al in de wachtrij hebben staan. Het tweede nummer geeft aan hoeveel servers een deel van het bestand hebben wat je wenst te downloaden. Het nummer tussen haakjes geeft aan hoeveel verbindingen nu daadwerkelijk aan het downloaden zijn.
Prioriteit Hier kun je prioriteit aan bepaalde bestanden geven. Dit heeft geen invloed op de servers, maar wel op de volgorde (prioriteit) die eMule hanteerd bij het downloaden.
Status Hier vinden we de huidige status. Is eMule aan het wachten? of aan het downloaden?
Nog te doen Erg ruwe indicatie van de nog benodigde tijdsduur. Let wel: ERG ruw. Als je namelijk begint met een erg langzame server, dan kan de tijd in dagen (b.v. 6D = 6 dagen) aan gegeven worden. Maar als je vlak daarna een snelle server erbij krijgt, dan kan het al snel terug lopen naar uren.

Een erg goed verstopte optie, is het popup menu van deze pagina. Klik met de rechter muisknop ergens op deze pagina in de bestanden lijst, en je ziet dit menu:



Vreemd genoeg heeft men dit menu niet vertaald naar het Nederlands ... bepaalde opties hierin zijn wel erg handig.

Menu Item Doel
Priority Hiermee stel je de prioriteit in van het aangeklikte bestand; Laag (Low), Normaal (Normal) en Hoog (High).
Cancel Het aangeklikte bestand wordt hiermee uit de lijst gehaald.
Stop Hiermee stop je de download.
Pause Deze optie laat het aangeklikte bestand pauzeren.
Resume En met deze optie kan een gepauzeerd bestand weer hervat worden.
Open the file Open het geselecteerde bestand (het bestand moet dan wel compleet zijn gedownload!).
Preview Laat een preview zien van het geselecteerde bestand (het bestand moet dan wel compleet zijn gedownload!).
Show Filedetails Opent een extra venster met zeer gedetailleerde info m.b.t. het bestand.
Clear Completed Verwijderd alle complete downloads uit deze lijst. Uiteraard wordt het gedownloade bestand niet van de harddisk gewist.
Copy ED2K link Hiermee kun je het bestand als link (gewoon of HTML) naar het klembord kopieren zodat je die naar bekenden kunt door mailen.

Opruimen ...

Na het downloaden of afbreken van een download, kan het zinnig zijn de boel een beetje op te ruimen.

Gedownloade bestanden vindt je in de directory die we in "Voorkeuren" hebben ingesteld (Zie Mappen). We defined "Incoming" and "Temp".

INKOMENDE BESTANDEN

Hier vinden we de compleet gedownloade bestanden. Je kunt ze netjes op CD branden of wat dan ook ...

TIJDELIJKE BESTANDEN

Deze directory bevat tijdelijke bestanden. Deels gedownloade bestand (eindigen op .part) en server informatie bestanden (de .met bestanden).

VERWIJDER DE .MET BESTANDEN NOOIT!
 
DEze sites kende ik al,
maar nergens staat geloof ik wat het inhoud.

Ter verduidelijking een bijlage.
attachment.php
 

Bijlagen

  • load-emule.jpg
    load-emule.jpg
    2,7 KB · Weergaven: 82
volgens mij is dit eerste getal je upload snelheid, tweede getal is je download snelheid.

mike
 
Ik ben erachter, het is de overhead bandbreedte.
Kwam erachter toen ik in de instellingen zat te klooien.

Nu nog bekijken wat dit inhoud:rolleyes: iemand die dit weet?


PS.Ik overweeg trouwens terug te gaan naar m'n vertrouwde overnet cliënt.
Reden: Minder systeembronnen en een dowload op continue volle bandbreedte, terwijl Emule zowat nooit sneller is dan 14KB/s.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan