nieuwsgroep

Status
Niet open voor verdere reacties.

kookaburra50

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2006
een goed programma om muziek te downloaden zou zijn www.newsleecher.com dit moet ik aankoppelen bij een nieuwsserver (=NNTP-server) waarna ik kan gaan kijken in de nieuwsgroep alt.binaries.mp3............ik heb geen idee wat ik moet doen,wie kan mij helpen....ik heb het programma gedownlaod en verder weet ik niet wat te doen.

Echt bekend met Newsleecher ben ik niet, ben meer iemand van Grabit, maar dat terzijde.

Binnen Newsleecher zul je ergens de nieuwsserver van je provider moeten instellen alsmede waarschijnlijk je accountnaam en wachtwoord.

Vervolgens moet je een lijst met nieuwsgroepen ophalen, jdit duurt enkele minuten, afhankelijk van je snelheid.

Daarna kun je je op een nieuwsgroep van jouw interresse "abonneren".

Tot slot zul je de "headers " moeten ophalen, dat zijn de omschrijvingen van de gepostte berichten in die nieuwsgroep, waarna je door de headers heen kunt bladeren.

Het is ook mogelijk om via sites op zoek te gaan naar NZB-bestanden. Dit zijn bestanden waarin omschreven staat welk bericht met welke bijlage (binaries) in welke nieuwsgroep te vinden is. Deze NZB's kun je importeren in Newsleecher, danwel Grabit.

Een manier om deze sites te vinden zou kunnen zijn om in Google de zoekopdracht " nzb+index " in te geven, maar ik weet niet of ik dat hier mag melden.

Meer info over nieuwsgroepen vind je hier
http://www.binaries4all.nl/nzb/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan