nieuwskader blijft niet op dezelfde hoogte staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Winniemie

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2011
Hallo allen,

ik heb een website gemaakt in Dreamweaver 8: www.canisha.be
Ik heb gewerkt met een template die hoofdzakelijk uit een tabel bestaat.
Onder de hoofding, die uit 1 kolom bestaat, heb ik 2 kolommen.
De rechtse kolom is editable, de bovenste cel van de linkse kolom ook.
Onder die editable cel van de linkerkolom heb ik een kader voor nieuwsberichten, non-editable.
Nu is mijn probleem dat ik dat nieuwskader, alhoewel opgeslagen in de template, niet op dezelfde hoogte kan houden op alle pagina's, het wipt als het ware op en neer als je van pagina naar pagina gaat.
Nochtans heb ik de bovenste cel in die kolom een vaste hoogte gegeven. De cel eronder, met het nieuwskader, heeft ook een vaste hoogte en is verticaal bovenaan uitgelijnd. Ik dacht dat daarmee mijn probleem zou opgelost zijn, maar dat is niet zo.
Kan iemand mij helpen met wat goede raad ajb?

Alvast bedankt!

Winnie

Laatst bewerkt:
In Google Chrome werkt hij prima, in IE heeft hij dat probleem wel.

Waarschijnlijk zitten er kleine fouten in het script waar IE niet tegen kan.

Hallo Jan,

Het is al een geruststelling dat het probleem zich niet bij alle browsers voordoet, maar hoe krijg ik het opgelost voor IE?
Hoe kan ik die waarschijnlijke foutjes vinden? waar in het script? en vooral: wat kan ik er aan doen?

Groetjes

Winnie

Ik ben even aan het puzzelen geweest, en voorzover ik dit kan zien zit de fout in de tabel.

In bijgevoegde foto's kun je zien dat het blauwe kader links op de foto verschillend van grootte is.

Rechts op de foto, in het vierkant staat de grootte van het blauwe kader.

Ik kan je helaas niet vertellen waar en hoe je dit kunt aanpassen, want ik ben niet in het bezit van dreamweaver.

ScreenShot001.jpgScreenShot002.jpg

Ps. Ik hoop dat je hier wat mee kunt, je site zier er verder netjes uit

Laatst bewerkt:
Hoi Winnie ,
Tja, tabellen voor de opmaak zijn nogal ondingen, eigenlijk; vooral in Internet Explorer rekken en trekken ze alle kanten op die je niet wilt. ;)

Wat je kan doen:
  • De 3 cellen van de linkerkolom samenvoegen, zodat deze nog maar één cel heeft.
  • De eerste <div> in deze cel met css een hoogte geven:
HTML:
...
<td width="200" align="left" valign="top">
    <div style="height:170px;">
        <div align="left">
        <!-- InstanceBeginEditable name="submenu" -->
        ... enz.
Klaar! Nu moet ook IE met de staart tussen de benen de opgegeven hoogte volgen. :)

Test: bliksekaters.nl/tests/canis-nw.htm

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Welbedankt, CSShunter, het werkt perfect!

Ben ik even blij dat ik van dit forum gebruik heb gemaakt voor mijn probleem, zo zie je maar dat zelf zitten sukkelen niet altijd de oplossing is terwijl er mensen klaar staan om je te helpen.
Ook aan Janzwart bedankt voor de respons.

Wat fijn dat ik dit item nu als opgelost mag markeren!

Groetjes

Winnie

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan