nieuwssyteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

webdev

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2011
Ik ben bezig met een Nieuwssysteem alleen heb een paar problemen:
Wat ik tot nu toe kan/heb is dat ik nieuws kan toevoegen vanuit een soort
admin panel vanaf mijn site in een database,
nieuws kan verwijderen, nieuws kan uitlezen op een pagina alleen dat gebeurt op
een pagina waar alle nieuwsberichten worden weergeven. Maar ik wil dus dat op die pagina er een begin tekst
staat en dat je op 'lees meer' kunt klikken om naar de pagina van dat nieuwsbericht te gaan.
Maar hoe kan ik de tekst afkappen? ik kan ook gewoon 2 velden in de database maken en dan een veld voor begin tekst
op de pagina met alle berichten tonen, en het andere veld voor de volledige tekst op de pagina van het bericht.
En hoe kan ik zorgen dat elk nieuwsbericht een eigen pagina krijgt?

groeten,

Hallo Webdev,

met de substr() functie van PHP kun je dit oplossen.
In het onderstaande voorbeeld staat jouw nieuwsbericht in $bericht.

PHP:
<?php

$berichtkort = substr($bericht,0,100); //0 = start positie van het tellen, 100 = de lengte van het aantal tekens in $berichtkort
echo $berichtkort;

?>

bedank voor je reactie!

alleen stel ik wil dan een inleidend stukje wat korter is dan dat aantal tekens,
maar toch wil ik die tekst alleen als inleiding op de 'all news' page en dan als je er op lees meer klikt dat je dan het hele bericht ziet, hoe doe ik dat?

Ik los zo'n zaken altijd op door te werken met 2 verschillende DB velden. Je hebt in uw database dus een veld bv. begin_entry en end_entry. Je laat op uw homepagina de begin entry zien en op uw andere pagina beide. Dan kan je in uw admin paneel werken met 2 verschillende textarea's.

oke, zoiets had ik ook al in gedachten.
Maar hoe kan ik dan dat als je op <a href=" dan hier de link">lees meer </a>
klikt dat je dan op de pagina van het desbetreffende nieuwsbericht komt?

Je maakt bv. een details.php file aan. Dan roep je bv uw nieuwsbericht aan als volgt: <a href="details.php?bericht=1">lees meer</a>. Die 1 staat dan voor de ID van de post. Je kan dan in uw details.php gewoon uw volledige post ophalen aan de hand van dat ID.

Je hebt op de pagina waar je nu de berichten weergeeft code staan die in details.php gebruikt moeten worden.
Behalve dat je via een $_GET['naam'] een enkele rij uit de DB moet selecteren, in plaats van alle rijen.

Nu zal er in de code van de pagina die alles weergeeft een SQL querie staan die er ongeveer zo uitziet:
PHP:
mysql_query( 'SELECT * FROM tabelnaam' );

en die moet dan worden:
PHP:
mysql_query( 'SELECT * FROM tabelnaam WHERE id = ' . mysql_real_escape_string( $_GET['berichtID'] ) );

Ervanuitgaande dat de link is:
<a href="details.php?berichtID=1"></a>

Voor de rest zal de huidige pagina niet / nauwelijks aangepast hoeven te worden...

Gegroet,
Jeffrey

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan