Nieuwste DVD's slikt ie niet !!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Hallo,

Ik weet niet of ik hem hier mag stellen, het is namelijk geen echte computervraag !? Mijn stand-alone dvdplayer een Grundig GDV 120 heeft sinds enige tijd last van het niet afspelen van bepaalde DVD's.
Het betreft hier met name Disney DVD's, ik heb al diverse dvd's gehuurd bij de videotheek en bij thuiskomst bleek de dvd speler ze niet te kennen :confused:
Als ik ze echter in mijn PC-dvd speler doe , kan ik ze ineens wel afspelen.....
Wie weet hier een oplossing voor ? Als die er uberhaupt is, is dit hardware matig op te lossen door er bijv. een andere chip in te laten bouwen, of moet ik de amper 2 jaar oude DVD speler maar in de prullenbak mikken ??

Alvast bedankt voor het meedenken.

Remy

Volgens mij zit er maar een regiocode op en dat is 2
Maar zoals gezegd het is voornamelijk met Disney dvd's !!! andere nieuwe dvd's hebben dit niet ???

Zeer vreemd lijkt mij, of is het bekend dat deze dvd's van disney dat doen ??

Remy

Hoi,

Kijk het probleem is dat ze de DVD's steeds anders maken. En jij dus op een gegeven moment krijgt dat de programmatuur van je DVD speler verouderd en jij dus een nieuwe DVD speler gaat/moet kopen. Dus om te voorkomen dat je nooit meer een nieuwe DVD speler gaat kopen.

Greetz,

Rolf

PS Zinsformulatie klopte niet echt :s

Laatst bewerkt:
Rolf,

Jij sluit je zin af met 'om te voorkomen dat je nooit meer een nieuwe dvd speler hoeft te kopen'

Wat moet ik dan doen om dit te voorkomen ??????

Remy

Het zal eerder aan de lens liggen , de gevoeligheid gaat achter uit door leeftijd of vuil B.V.B een rokerige omgeving.
Je kan eens proberen de lens schoon te maken met een watte staafje of met een [cd] lens cleaner.
Het lijkt mij goedkoper dan een nieuwe DvD speler.

Suc6 : speedtouch

Speedtouch,

Het schijnt toch ook aan de DVD's te kunnen liggen !! Heb toevallig ergens gezien dat er een blacklist bestaat van films die op verschillende spelers danwel fout of niet goed spelen. De Disney films kwamen daar ook in voor. Met name van de Disney films was bekend dat bij de produktie van die DVD's de (film)data te dicht op de (binnenste)rand staat geschreven. Nu is het ook zo dat er een minieme afwijking in de grootte van het laser-oog kan zitten, m.a.w. de laser van mijn DVD-speler kan dus net niet aan de informatie komen die op dat randje staat, hij probeert het wel !! Heb de speler n.l. open gehad en gezien dat de laser tegen de motor aan het duwen is om die informatie maar te kunnen lezen. Heb Grundig hier al over gebeld en die hadden nog nooit van zoiets gehoord, maar het wordt wel toegegeven door o.a. de Disney maatschappij dat er eventueel foutdrukken zijn gemaakt van bepaalde DVD's en dat deze onvoorwaardelijk kunnen worden geretourneerd, mits je natuurlijk de orginele aankoopbon hebt.
Maar ja als je dus een DVD huurt heb je blijkbaar dikke pech !!! :confused:

Remy

Voor wat 't waard is:
DVD spelers kunnen nog wel 'ns de eigenschap hebben dat ze automatisch de regiocode veranderen (lees: aanpassen) aan de bekeken DVD. Soms kan dit wisselen van regiocode maar 5x. Hierna sluit ie de boel, en blijft hangen op die regiocode. Zou met beveiliging te maken hebben ofzo?
http://regionhacks.datatestlab.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=1;t=003110#000000

Al klonk je eigen theorie aannemenlijker.

Remy ,

Wat je zegt klopt ook helemaal , zelf heb ik diverse dvd welke ook heel moeilijk inlezen,
De uitgevers proberen de beveiligingen steeds moeilijker te maken , zowel bij de DvD maar ook audio cd
Dit is vind ik ; ten nadeel voor hun zelf .
Voorbeeld : ik heb diverse audio cd's met beveiliging , zelf ben ik in het bezit van een mp3 speler , dus alleen met een goed progje kan ik mijn eigen cd omzetten in mp3 , nu ben ik dat een beetje moe geworden en ja dan ga je ze gewoon downloaden in mp3, met als resultaat dat ik die cd niet meer koop want ik kan hem moeilijk omzetten.
Dit kan natuurlijk ook gebeuren bij een DvD , ja dan zit er niets anders op dan de hele film te copieéren of om te zetten naar svcd , dan weet je zeker dat je film gewoon afspeelt.
Wat hier staat geschreven mag natuurlijk niet als je de dvd of cd niet zelf in bezit heb , maar toch wordt je door hun min of meer in die richting gedreven naar dit soort practijken.

speedtouch,

Het ziet er naar uit dat ik me maar bij deze streek van de uitgevers neer moet leggen. Er zal weinig anders op zitten, HELAAS !!!!

Remy
:(

Als je in het bezit bent van een snelle pc , kan je de DvD ook gewoon rippen naar svcd .
De disney films kan je met een pass rippen dan heb je nog een uitstekende kwaliteit , je DvD-speler moet dan wel svcd ondersteunen.

Voorbeeld : een DvD van 1.5 uur rip je in 3.5 uur met een 2GHZ- P4 met het progje DvD2svcd met cinema craft encoder 2.5

Suc6 : speedtouch

Speedtouch,

Dit had ik dus ook al gedaan met DVDx 2.0
was nog de enigste optie om ze in m'n standalone dvd-player af te spelen.

Remy

DVDx is ook een hele goede , jammer dat hij wat trager is zelfs met een externe encoder.

Maar jou probleem is hiermee wel opgelost, het is altijd beter dan een nieuwe DvD-player te kopen.

Groet : speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan