Niewe Game pc, nu echt

Status
Niet open voor verdere reacties.

casper221

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2012
Hoi mensen,

Allereerst, sorry voor de voorgaande keren, maar om het daar nu even niet over te hebben...

Maargoed, ik wil graag een game pc kopen/samenstellen, maar ik heb echt geen idee welke onderdelen ik dan moet nemen.
Ik weet ook niet zo goed of ik nu de 1155 of de 1150 moet nemen, qwa energie maakt het me helemaal niet uit, dus ik zie het voordeel er niet in.
Hier is de lijst:

Budget - 950 euro, max.
Doel - Gamen, zoals minecaft, flightsim x, simcity en GTA (ook opnemen met zo´n 60Fps?). Verder ga ik hem ook gebruiken voor school, dus gewoon tekstverwerken en powerpoint. ook misschien nog een klein beetje videobewerken, maar dat zal zelden zijn.
Omgeving - Ik heb graag een zeer goede airflow, maar wil niet een straaljager onder m´n bureau hebben.
Assemblage - Zelf doen

Besturingssysteem - Windows 7, geen enkele andere!
Opties / randapparatuur - beeldscherm, toetsenbord en muis heb ik al. Een ssd´tje van Min. 120/128GB is wel lekker(is dit wat?). en een hddtje van 1tb.
ook vind ik dit wel een hele mooie kast, maar ik zit met een brok in m´n keen over de prijs.
Wil een heeele goede airflow, en een Scythe Mugen 3 voor op de processor...

Hoop dat iemand me kan helpen!

Mvg, Casper

15 euro, en ik zit al over het budget heen.. ik zie ook niet echt iets waar ik even 15 euro vanaf kan halen. Haswell wordt warmer en heb je dus ook nog eens een nadeel te pakken bij het overclocken.

Ik wil niet gaan overklokken, en het ram geheugen lijkt mij beter van kingston, dat heb ik van een computerwinkel aangeraden gekregen.
Bij Haswell moet je ook een ander moederbord nemen, mij lijkt dat van asus beter...

alhoewel, de prijzen voor overklokken zijn niet veel hoger, waarom niet?

alhoewel, de prijzen voor overklokken zijn niet veel hoger, waarom niet?

Als je echt gaat overklokken heb je een redelijk moederbord nodig, goede processor koeler of waterkoeling setje, Ram op zo laag mogelijke latency (Krachtige modules), extra case fans, die goed koelen, grote kast waar de voeding onderin zit, modulair is ook wel handig om weer een betere airflow te creeren, gold certificate voeding is ook wel handig, omdat deze minder warmte weg gooit/produceert (Wat goed uitkomt bij het overclocken) dan nog een K-serie processor bij Intel.

Dat gaat je al gauw 100-250 euro extra kosten, als het niet meer is.

Laatst bewerkt:
Mij lijkt DIT wel een goeie, ook met airflow, of niet?

Mvg, Casper

EDIT: Maar dan met 2 double pack fans;)

Laatst bewerkt:
Het moederbord, is niet 1 van de betere modellen om mee over te clocken.
Denk aan transistors, geen gold plated sockets ect. Gooi daar nog is 50 euro bovenop en dan ben je zeker dat je redelijk kan overclocken.

Nu heb je alleen enorm ingekort op de videokaart. Een systeem van 1100 euro. Wat een game systeem moet voor stellen? (7870)

Edit: Kwa geheugen zal ik zo iets pakken, speciaal overclock geheugen.
http://tweakers.net/pricewatch/310157/g-punt-skill-ripjawsx-8gb-pc3-12800-(f3-12800cl7d-8gbxm)/specificaties/ > latency 7 > Aantal volt kan jezelf hoger zetten naar 1.65
Moederbord: http://tweakers.net/pricewatch/307302/asus-p8z77-v.html of http://tweakers.net/pricewatch/305937/msi-z77a-gd65/specificaties/ om de kosten laag te houden.

Wel de spellen, die je opnoemt zijn erg processor en geheugen intensief, zoon verkeerde keus in het nog niet.

Trouwens de CPU koeler past niet in de kast ;)
http://www.coolermaster.com/product/Detail/case/mini-tower/elite-342.html
http://tweakers.net/pricewatch/291332/scythe-mugen-3-pc-games-hardware-edition/specificaties/

Als je nou deze kast neemt: http://tweakers.net/pricewatch/296791/cooler-master-cm-690-ii-advanced-(usb-30-version)/specificaties/. Kunnen tot 10 Casefans in eventueel een waterkoeling. (Had de kast zelf ook)

Cooling System Front: 140 x 25mm blue LED fan x 1 / 1200RPM / 19dBA
Rear: 120mm fan x 1 / 1200 RPM / 17dBA
Top: 140 x 25mm fanx1/1200RPM/19dBA(supports120/140mm fan x 2)
Bottom: 120mm fan x 2 (optional)
Left side: 120/140mm fan x 2 (optional)
Right side: 80 x 15mm x 1 (optional)
HDD cage: 120mm fan x 1 (optional)
Power Supply Type Standard ATX PS2 / EPS 12V
Maximum Compatibility VGA card length:304mm / 11.96 inch
CPU cooler height:177mm / 6.96 inch

Laatst bewerkt:
Naar het budget gekeken; 950 euro, is 1100 een beetje heel veel te veel, en het overklokken is alleen voor als de pc over 3-4 jaartjes wat trager gaat worden.
Als jij denkt dat het beter is om niet te overklokken en geld te besparen, geef een voorbeeld...
en dat is trouwens niet de kast he, het is deze.
En die kast van jou, vind ik echt veel te duur.
Maar wat is er mis met de videokaart?
Alvast bedankt voor de moeite!!

Mvg, Casper

P.S. Ik kan die spellen toch wel gewoon op full hd spelen zonder lagg?

Daar past die wel in ;)

Jij wou zelf overclocken.. Ik zeg alleen als je gaat overclocken, wil je wel echte snelheid winst eruit halen? en geen kleine overclock waar je nauwelijks wat van merkt. Eigenlijk weggegooid geld.
Dan zou je ook wat betere hardware moeten kopen, die tegen een stootje kunnen.

Ja je kan op Full HD spelen zonder lag, dat kan al met een budget van 350-400 euro met een Athlon X4 750K en een HD 7750. (BF 3 en aankomende BF 4)
Edit: Jij maakt zelf het systeem van 1100 euro en vervolgens zeg je dat het een beetje veel is, dat is best nog al tegenstrijdig.

Laatst bewerkt:
Het was niet ¨tegenstrijdig¨ bedoelt, sorry als het zo overkwam. Het was meer met dat er nog eens 50euro bovenop moest, dan word het 1150 euro... sorry, maar ik wil echt geen microcent hogen 1050 euro oke?
Is dat een beter budget?
En wat bedoel je met:
Nu heb je alleen enorm ingekort op de videokaart. Een systeem van 1100 euro. Wat een game systeem moet voor stellen? (7870)

Mvg, Casper

EDIT: Wat moet ik veranderen om een niet-overklokbaar systeem te krijgen, als het zoveel scheelt...
Kan jij iets samenstellen alsjeblieft?

Laatst bewerkt:
Je bent niet echt duidelijk vind ik, wil je nu wel of niet overclocken en wat is je budget precies?

En ik heb in de 3e post toch al een redelijke samenstelling gemaakt?

overklokken hangt af van de prijs, als het onder de 1050 kan worden gehouden vind ik het goed.
Maar dan moeten de fans, de videokaart, hdd, enz. gewooon hetzelfde zijn, dus alleen de moederbord en de processor vervangen.
Ik hoop dat het zo duidelijk is

Mvg, Casper

Voila: http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/475484

De videokaart is wat minder (Dan Nvidea kaarten, meestal beter voor gamen *Shooters*), maar dit is een betere videokaart voor algemeen computer gebruik. Snelheid bij het surfen van facebook, je kan meer pixels tegelijkertijd open laten staan ect.
Eigenlijk is de pc meer gericht op een krachtige, zuinige en stille multimedia systeem (Toch nog een goede airflow). Heb alleen de de I7-4770 en de bluray brander vervangen met een I5 en een normale dvd speler.
Had de pc eerder samen gesteld voor een kennis van mij.

Aangezien de videokaart bij de spellen die jij opnoemt toch minder van belang is. Is zoiets te overwegen en als je 100 euro meer kan uitgeven. Een i7 nemen, omdat GTA 5 een erg CPU intensieve game word ;)
Edit: Ook is het een kast van desktop formaat
Je kan er zo 100-250euro van af halen, als je de SSD inkort je HD veranderd naar 1TB, 8GB geheugen neemt (Latency 9 i.p.v 8) en eventueel een Bronze certificate voeding i.p.v een gold.

Laatst bewerkt:
overklokken hangt af van de prijs, als het onder de 1050 kan worden gehouden vind ik het goed.
Maar dan moeten de fans, de videokaart, hdd, enz. gewooon hetzelfde zijn, dus alleen de moederbord en de processor vervangen.
Ik hoop dat het zo duidelijk is

Mvg, Casper

Dan kan het prima ja, het is alleen zonde van het geld als je toch niet gaat overclocken. En wat bedoel je met dezelfde fan/videokaart/hdd?

@sander:
Je kan er zo 100-250euro van af halen, als je de SSD inkort je HD veranderd naar 1TB, 8GB geheugen neemt (Latency 9 i.p.v 8) en eventueel een Bronze certificate voeding i.p.v een gold.
Dat was zowizo al het idee, ik was niet van plan te gaan photoshoppen, enz wat zoveel ram gebruikt.
Zoveel ga ik niet opslaan, ik kijk nog even ernaar. is dat oke?

@leugenaar:
Dan wordt het niet-overklokken.
En wat bedoel je met dezelfde fan/videokaart/hdd?
Dat al die dingen in de config zelfde zijn behalve mb en processor, maar ik ga nu niet overklokken dus ga nog even verder kijken.

Allemaal echt super bedankt voor de hulp alvast!

Mvg, Casper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan