niewe geluidskaart werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rene01

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2003
ik heb een niewe geluidskaart gekocht voor de computer van mijn zoon. in de computer zit een geluidskaart maar geen aansluiting voor een game pat of stuur of iets dergelijks. dus heb ik er een nieuwe geluidskaart in gezet. maar ik krijg hem niet aan de gang . het geluid blijft over de oude geluidskaart komen de drivers zijn geinstaleerd en ik heb allebei de poorten al gebruikt de computer is een desktop pentium II 400

bij voorbaat dank

Ik zou persoonlijk eerst de oude geluidskaart eruit halen. Dan de drivers van de oude geluidskaart verwijderen, en als laatste de nieuwe kaart erin en daar de drivers van installeren. Nu raakt de pc denk ik een beetje in de war.

Je hebt nu ook grote kans op conflicten van de geluidskaarten.

ik ben het voor 101% met Tanja eens en daarnaast kan het geen kwaad als je iets meer informatie geeft :

WELKE nieuwe geluidskaart en WELKE oude geluidskaart (onboard of pci ?), zoals het er nu staat, lijkt het een heel klein beetje op:

mijn auto doet 't niet meer, wat is er aan de hand ?

jullie hebben inderdaad gelijk
hier zijn wat meer gegevens; de nieuwe geluidskaart is een sweex 4.1 4 cannel pci.
welk merk er nu inzit weet ik niet het is in ieder geval een onboard geluidskaart ik kan tenminste nergens een geluidskaart vinden wel zit er een speakertje in de computer het stekkertje voor de speaker komt uit het moederboard de computer is een compaq type weet ik niet

ik hoop dat jullie genoeg informatie hebben nu

rene

een onboard geluidskaart moet je uitschakelen in je bios.
om in je bios te komen druk je tijdens het opstarten herhaaldelijk op del.
in je bios moet je naar integrated perhipels(of zo)
daar moet je onboard sound op disabled zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan