niewe hardware gekocht en krijg het niet aan de gang

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikesnack

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2010
Hallo beste forum bezoekers.

Ik heb onlangs een nieuw msi z87-g45 moederboard gekocht met daarbij een i7-4790 processor, 2 hyperx geheugen planken van Kingston en een ssd-schijf.Mijn os is windows 7.
Nu heb ik het volgende probleem:

Na alles te hebben ingebouwd wil ik os gaan installeren op ssd-schijf. De installatie gaat tot aan de herstart maar de start niet opnieuw op, deze moet ik dan handmatig uit/aan zetten om de installatie te vervolgen.
Eenmaal geinstalleerd werkt de afsluit funktie wel gewoon.

Ga ik nu andere dingen installeren heb ik weer hetzelfde probleem.

Eerder had ik dit ook al als ik in bios wat deed aanpassen.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn wat dit heb nog nooit eerder meegemaakt.

Welke UEFI versie staat er op je moederbord? Versie 1.7 ondersteund namelijk pas voor het eerst Haswell Refresh processoren, dus mogelijk dat daarom de boel onstabiel is.

Advies: ga nu zeker niet in Windows je UEFI updaten nu de boel onstabiel is, dat geeft serieuze risico's!

volgens mij hoort een moederbord uberhaupt niet door te starten als het niet de juiste firmware draait voor een nieuwe cpu.

Zorg er voor dat in je UEFI de Sata controller op AHCI mode staat

schrijf voor de zekerheid ook even de andere specificaties van je pc op
Voeding videokaart etc etc.

een Brakke voeding kan ook moeite hebben met herstarten.

nieuwe hardware gekocht en krijg het niet aan de gang

Sata controller staat op AHCI, heb ik gecontroleerd.

Voeding is een 600 watt OCZ en de videokaart is een ATI Radeon HD5770 welke ik beide in de vorige configuratie ook had zitten en welke probleemloos draaiden.

Wat ik er zo raar aan vindt is dat wanneer ik de standaard waardes van bios herstel het systeem na save&exit wel opnieuw opstart maar als ik in bios iets verander de pc niet eens meer uitgaat.
Hetzelfde geldt nu voor windows, uitschakelen werkt maar afsluiten en opnieuw opstarten niet want dan schakelt de pc niet uit (windows wordt wel afgesloten).

Ik heb de pc nu op de oude sata harde schijf geinstalleerd en de ssd er even tussenuit gelaten om te kijken of hier wellicht het probleem zat, maar dat haalt niks uit.

nieuwe hardware gekocht en krijg het niet aan de gang

Nog even dit:

Bios geeft aan: click bios 4

version E782IMS V1.6

dan zou ik sterk overwegen om de UEFI te updaten naar de nieuwste versie ;)

Ja, ik wilde zeggen, update je bios maar heel veel noemen dat tegenwoordig (met Win 8) eufi.

Ik zelf heb het ook gehad met een laptop. Een nieuwe die niet uitging. Ok, ik werk met Linux maar hoe dan ook, met geen enkele Linux versie ging die uit.
Ik had er twee schijven in zitten, 1 met Win 7 en eentje met Ubuntu.

Ik heb toen de bios een flash gegeven naar de nieuwste versie en zie daar.............laptop ging weer normaal uit.

dank voor de reacties, maarre dat UEFI.... wat is dat? ik zie namelijk diverse UEfi zaken als harde schijf etc in Bios staan en ook de schijven etc die ik er in heb gezet.

Dan de volgende.... Bios flashen heb ik nog nooit gedaan dus zou niet weten hoe. Tja ik heb al heel wat pc.s in elkaar geschroefd maar dit soort zaken ben ik niet mee bekent

HA!! even wat doorgelezen en gedownload en het flashen is gelukt. PC start netjes opnieuw op als ik dat wil. Nu nog even de uitdaging om de "oude harde schijf" weer te wissen en daar XP op te zetten en vervolgens op de ssd-schijf windows 7 te zetten.
Als ik me niet vergis moet ik nu eerst de schijf formatteren en dan XP erop zetten en vervolgens de ssd-schijf aansluiten en windows 7 installeren?

Mensen bedankt voor de input, ik ben hier weer erg mee geholpen:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan