Nightmare before...deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Recycleer

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2001
Hallo ,
Voor de nieuwkomers van het kerstverhaal , gelieve eerst --- bij " hardware" - "bios" - "de nightmare before christmas" het voorgaande artikel te lezen.

Deze morgen na een telefoontje mocht ik het ding direct naar de winkel terug brengen , 20 minuten later was het al in orde en kon ik het ding terug afhalen .
De oorzaak van het probleem was iets die verkeerd stond ingesteld in de bios ( ata.... ) .
Thuisgekomen computer opgestart en jawel alles in orde.
Bij het installeren van partion magic liep het mis ,op het einde van de installatie moest ik de pc opnieuw opstarten maar nog tijdens het laden van windows liep de computer vast , 2 maal gereset...... steeds hetzelfde ,idem in veillige modus.
In bios bootdevice gewijzigd in dvd speler en harde schijf opnieuw geformateerd en windows geinstalleerd..... geen problemen.
Bij apparaadbeheer zag dat er bij beeldschermadapters 2 maal radeon 9600 stond ( family en sec ) met drivers van april 2004 ( versie van windows xp met servicepack 2 ) bij stuurprogramma heb ik beiden uitgeschakeld (dom dom dom ...of ?? )
daarna moest ik de pc heropstarten ,en toen kreeg ik zwart scherm in de plaats ( na het heropstarten) ....
Toen ik opnieuw keek in de bios ...bleek er geen harde schijf meer aanwezig te zijn.....
NO DEVICE found ( zomaar opeens )
Opstarten met cd rom lukt ook niet wegens het niet vinden van mijn HD , enkel in het bios kan ik nog.
Terug gebeld naar de winkel probleem uitgelegd , en toen ik vertelde dat ik windows opnieuw had geinstalleerd was hij er al zeker van dat het probleem door mij was veroorzaakt ( kwestie van de centen, denk ik). maar in het bios heb ik enkel maar de boot device gewijzigd naar dvd , en daar ben ik heel zeker van , dus hoe kan die harde schijf dan zomaar verdwijnen. Dus zijn voorstel was breng hem maandag terug binnen , als het mijn fout zou zijn ????? kan ik er me leven, maar ik zou toch graag weten of ze me geen blaasje gaan wijsmaken ( van hun kant is het toch al beslist wie de schuldige is nl. MOI )
HELP HELP HELP
Als er iemand de kerstman tegenkomt stuur hem eens langs....

Prettige feestdagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan