Nikon Coolpix 990 wordt niet meer herkent door XP

• Onderwerp starter Onderwerp starter hanca
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hanca

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2001
Hallo,

Mijn Nikon Coolpix 990 wordt opeens niet meer herkent door XP. Ok., opnieuw installeren, nieuwe driver van het net en zo, maar daar ben ik nu al meer dan een week mee bezig.
Volgens de Nikon website heb ik NV_driver.zip nodig, maar als ik dat download blijkt het een ander programma te zijn, zonder de benodigde map E880_990.

Oudere versies werken ook niet meer, de nieuwste driver die de Support mij aanraad ook niet. Ik wordt zowiezo gestoord van die Support. Wat op hun website staat klopt niet en de Helpdeskers komen niet verder dan een link toesturen die niet werkt. Nu gaan ze een programma bestellen uit het buitenland en dat zou dan moeten werken, maar die knul leek er niet veel van af te weten dus ik heb er niet veel hoop op.

Nikon view werkte altijd heel moeizaam, alleen de transfer wilde na verschillende pogingen nog wel eens wat doen, maar nu dus helemaal niet meer. Ik heb een hele stapel foto's die ik niet meer op mijn computer krijg.
Het is een oude camera, maar hij heeft me destijds een kapitaal gekost en hij werkt verder nog prima. Wat kan ik doen?
Zou een cardlezer een oplossing zijn?
Heeft iemand een programmaatje dat wel werkt bij deze camera?
Zou het een hardwareprobleem kunnen zijn?

Ik sta open voor suggesties!

Kun je de camera wel zien als "harde schijf" op je computer? Indien dit zo is heb ik verder helaas geen oplossing. Indien je, nadat je de camera op de computer hebt aangesloten, niets ziet dan heb ik daarvoor wel een oplossing.

Ha Peer,

Ik zie geen verschil tussen het aantal schijven dat hij aangeeft als ik mijn camera wel of niet verbonden heb.
Ik kan me overigens niet herinneren dat hij dat ooit wel gedaan heeft

Als ik hem nu aansluit start de wizard niewe hardware installeren.
Maar geef je oplossing maar, dan ga ik het proberen.

Bedankt

Hanneke

Je zou dus je camera als "harde schijf" moeten zijn. Wanneer dit niet zo is kan het zijn dat de camera bv naar "D" zoekt twerwijl die al in gebruik is. Je zou het volgende kunnen proberen:
Rechtsklikken op "mijn computer"
"beheren" > "schijfbeheer" kiezen. Hier van "D" veranderen in "E" of E naar F of wat dan ook. Nu nog eens kijken of de camera een van die vrijgemaakte letters kiest.

Ik hoop dat dit voor je werkt.

Edit: Heb je overigens gecontroleerd of je driver nog aanwezig is? Zou wel eens weg kunnen zijn omdat je meldt dat die hardware-wizard opstart.

Laatst bewerkt:
Ik geloof niet dat mijn camera zich ooit als harde schijf heeft getoond. Misschien wel, maar het is me nooit opgevallen. Ik denk niet dat hij de andere schijven probeert te verdringen. Er komt normaal gewoon een letter bij. Maar goed, dit is volgens mij niet het probleem. Er is niet veranderd sinds hij het niet meer doet.

Wat betreft de driver: die hen ik al zo'n 100 keer iopnieuw geinstalleerd, in allerlei versies, maar het helpt geen donder

Dan wordt het voor mij ook moeilijk. Bovengenoemde oplossing heeft bij mij ooit gewerkt, maar jou situatie is dan wellicht anders. Heb je ook al eens geprobeerd om de camera op een andere computer aan te sluiten en geeft dat dan hetzelfde resultaat?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan