Nikon VS Canon.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikeyboy93

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2008
Ik heb het forum een beetje globaal door gekeken maar heb niet zo één twee drie wat kunnen vinden wat ik precies zoek of recent is.

Mijn vraag,

Ik ben opzoek naar een spiegelreflex camera met een budget van max 700 ongeveer incl lens.

Nu twijfel ik continu tussen Nikon en Canon. Beide goede merken.

De Nikon D90 spreekt me wel aan
de D7000 is weer net te duur.

En bij Canon spreken me de 550D/600D wel aan.

Kan iemand overtuigen welk merk het beste bevalt, beste werkt enz. En vooral waarom?

Beide zijn oké. Ik heb zelf de EOS550D en heb die zonder veel vergelijk gekocht. Ik was en ben niet echt deskundig op fotogebied. Toen de 550D uitkwam in 2010 waren er opperbeste tests en werd de 550D het paradepaardje van de spiegelreflexcamera's genoemd (de beste uit de amateurklasse. Het volgende Canontoestel -een nog betre dus- zou er één zijn uit de profserie.)

Een collega van mij zocht afgelopen juli naar een goede camera in deze prijsklasse. Hij heeft mijn EOS550D uitgebreid 'gevoeld' en bekeken en uiteindelijk de Nikon gekocht, niet op basis van geteste prestsatieverschillen, maar bij Nikon had hij nét even meer extraatjes erbij dan bij de Canon en dat ook nog eens voor enkele tientjes minder.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie.
Ik zelf heb opzich wel een goed gevoel bij de Nikon D90, weet niet waarom precies. Alleen zit ik ermee dat het al een vrij "oude" camera is. En heb dan meer het gevoel. Een nieuwere camera zal daarom vast ook wel beter zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ikzelf zou gaan voor de Nikon d5100.Deze heeft dezelfde sensor als de d7000(16.2mp en weinig ruis)zie bron
Meer pixels,lichter in gewicht,kantelbaar scherm,enz

productinfo d90

productinfo d5100

succes

Misschien eens rondneuzen en eventueel je vraag posten op belgiumdigital belgiumdigital

Laatst bewerkt:
Bedankt! Die website had ik al even bekeken. Had me nog niet echt verdiept in de D5100 maar meer op de D90 en D7000.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan