niks doet wat het moet doen!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

emef

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2004
Berichten
10
onze computer gecrashed nwe harde schijf laten installeren,problemen als volgt, cd romspeler/writer nada floppy nada cd speler doet t wel maar als je m aanklikt krijg je geen toegang apparaat is niet klaar.de coputer is alleen nog maar uit te schakelen met het knopje achterop,dus niet meer via windows,en ook is de floppy niet meer available is het nou opeens allemaal stuk of iets anders,volgens de meneer die het geinstalleerd heeft ligt het aan de voeding maar veroorzaakt dit dan zoveel problemen???? wij worden als leek redelijk wanhopig van zoveel computer leed help:confused:
 
begin er maar eerst eens mee alle kabels na te kijken.
welke windows versie heb je ??.
heb je misschien ook wat meer info van je systeem.
zo als voeding voltage en info over je moederbord
 
Welkom op Helpmij.:)

Gebruik eens meer Hoofdletters en punten in je bericht.;)
Dit is bijna niet te lezen.


Geef eens wat gegevens van je pc en wat voor voeding je hebt.
 
Welkom op helpmij.

Die meneer die het geinstalleerd heeft is dat iemand die verstand heeft van computers.

Welke windows versie gebruiken jullie.
Is er nog mee te internetten.
Doet de nieuwe hardeschijf het wel.
 
ok. ja die meneer die dat geplaatst heeft is iemand van een computer bedrijf.
Ik gebruik windows 98 , het schijnt dat de kabels allemaal goed zitten, ik kan wel internetten, en er schijnt een voeding in te zitten van 250 v.
Volgens deze meneer moet er een voeding in van min.300 v, en dan zou alles het weer goed moeten doen, maar ik twijfel want opeens was mijn floppy ook stuk, alles kapot dan in een keer??
groetjes ,emef
 
Heeft alles normaal gedraaid, voordat je hardeschijf crashde?
 
ja ,alles heeft het normaal gedaan voordat de schijf stuk ging,
emef
 
Lijkt me toch dat de computer "expert" iets niet goed heeft gedaan.
Alleen een hardeschijf vervangen en de boel opnieuw installeren, kan dit soort problemen niet opleveren.:confused:
 
dat klinkt tragisch, zijn de problemen wel op te lossen of kunnen we maar beter een nieuwe computer kopen?:(
in ieder geval bedankt dat jullie antwoord gaven
groetjes emef
 
Als het inderdaad door een "expert" gedaan is neem ik aan dat je garantie hebt op hetgene wat hij gedaan heeft.

Ik zou contact opnemen met die persoon. Voor deze problemen heb je niet betaald;)
 
Ik had ook 250W voeding, met 2 dvd's, 2 harde schijven werkte het perfect.

Heeft de nieuwe harde schijf wel gewerkt? Ik neem aan dat die man dat wel getest heeft?
 
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het vervangen van een harde schijf zoveel meer stroom zou trekken dat er allerlei apparatuur niet meer zou werken, dan had je al veel eerder last moeten hebben van een onstabiel systeem, want het zou betekenen dat het systeem altijd al tegen de maximum grens heeft gezeten.

Het lijkt er meer op dat er diverse drivers niet goed (of helemaal niet) geïnstalleerd zijn en dat er instellingen (bios en/of jumpers) niet correct zijn.

Voor wat betreft de floppie, werd die bijvoorbeeld regelmatig gebruikt of is het een behoorlijke tijd geleden? Meestal hoopt zich dan namelijk stof op in de drive waardoor de diskette niet helemaal meer op de juiste plaats in de drive komt, de drive schoonblazen met een busje perslucht doet dan meestal wonderen.

Overigens is een systeem altijd uit te schakelen door de 'powerknop' langer dan 4 seconden ingedrukt te houden

Heb je enige technische informatie over je systeem?
Wat voor een apparaten zitten er allemaal in?

Een nieuwe computer kopen lijkt me behoorlijk overdreven. Zoals ik (en anderen) al schreven, waarschijnlijk foute instellingen/drivers/aansluitingen.
 
wat voor technische informatie heb je precies nodig,wat zijn jumpers/drivers hoe weet je dan of dat goed geiinstalleerd is volgens ons,zitten alle stekkertjes op de juiste plaats.
Hoe moeten we dan de instellingen veranderen ,of word dat te veel om uit te leggen?
groetjes
emef:confused:
 
p.s. de apparaten die er in zitten zijn: een cd rom speler,een cr writer,en een floppy meer niet
ik neem aan dat een printer e.d. niet bedoeld worden
groetjes emef
 
nu ik het nog een keer doorlees:
Jullie hebben een nieuwe harde schijf geplaatst.

Heeft dat bedrijf misschien keihard alle gegevens van de oude harde schijf op de nieuwe geplaatst?
(dat gaat namelijk qua windows niet werken)
 
nee, alle gegevens van de oude harde schijf waren weg,ze konden ook niets meer terug halen,alles kwijt!!!
De nieuwe harde schijf was leeg,ligt het misschien aan windows zelf of kan dat niet.
gr
emef:rolleyes:
 
Laten we bij het begin beginnen.
Vraag 1:
Blijven er lampjes (ledjes) op de CD, brander en floppie aan, als de pc eenmaal helemaal opgestart is??
Vraag 2:
Zit de floppie drive op de goede connector aangesloten, d.w.z. na de draaing in de kabel.
nbn-k13.jpg


Hierna volgen nog meer vragen, maar dat is later.
 
hai ron,
moest even weg daarom late reactie
de floppy is goed aangesloten, als de computer aangezet wordt,komt iedere keer dat zwarte scherm met opties in hoe je op wil starten, normaal,veilige modus etc.
Dan geef ik aan normaal,hij gaat dan ook verder dat gaat goed , het lampje op de computer blijft rood branden,het lampje van de floppy en cd spelers gaan uit.
verder zijn de cd spelers nergens te vinden in de computer
groetjes
emef:D
 
p.s. waar ik net ook achter ben gekomen ,is dat de floppy niet meer in het register staat.
Betekend dat iets? Is het misschien een oplossing om alles eruit te halen incl.harde schijf,en dan gewoon overnieuw te beginnen of kan dat niet? Deprimerend is dit !!!!:(
 
in het begin (als je je pc aanzet), dan krijg je een zwart scherm, waarbij hij aangeeft hoeveel geheugen je hebt, welke harde schijven erin zitten en welke cd-rom erin zitten[/b[ geeft hij het hier wel goed aan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan