Nintendo DS cheats R4

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramshield

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Hoe krijg ik cheats aan het werken voor de nieuwste spellen, althans, nieuw... voor bijvoorbeeld pokemon Soul Silver?
Ik heb de laatste Firmware, 1,18...
Maar ik snap niet hoe.
Zou iemand willen helpen met wat ik precies moet doen?

Ondertussen is al firmware 1,25b uit.
Gebruik je een Cheat-editor? Dan in de Cheat-editor de game aanmaken met de juiste (land)code en daarin de codes aanmaken. Deze kun je overnemen van sites waar deze vermeld staan.
Dan het usrcheat bestand opslaan in de map R4iMenu en op de DS deze activeren.
E.e.a. wordt hier (in het Engels) uitgelegd.

Ik weet helaas niet hoe je cheats rechtstreeks op de DS invoert d.m.v. codes intoetsen.

Op het geheugenkaartje van de R4 kaart IN de map R4iMenu.
Waneer je via de Verkenner de inhoud van het geheugenkaartje bekijkt, zie je een aantal mappen (moonmemo, moonshl2, R4iMenu) en je spellen staan.
je dubbelklikt op R4iMenu zodat deze opent. In deze map sla je de usrcheat op.

Bijlagen

• R4.JPG
    R4.JPG
    76 KB · Weergaven: 470
Ik heb een R4, geen R4l.
Maar ik heb enkel de mappen _system_ en moonshl?

Geen nood! Mijn zoon heeft ook een R4 kaartje en geen R4i.
Plaat deze firmware-versie op het kaartje, verwijder de usrcheat die er in staat en plaats dan je eigen usrcheat in de map R4iMenu.
Wel even voor de zekerheid je spellen en sav bestanden back-uppen voor als het misgaat he ;)

Je hebt het bestand dat je hebt gedownload toch wel eerst uitgepakt voordat je het op het kaartje plaatste?
Anders eerst even de sd-kaart formatteren en dan opnieuw de uitgepakte firmware op je kaartje plaatsen.

Laatst bewerkt:
Ik heb _DS_MENU ofzo ergens anders vandaan gehaald en neergezet.
Hij start nu op, maar geen cheats?

Heb je al met de Cheateditor cheats aangemaakt? Je hebt dus een usrcheat bestandje?
Ben je er zeker van dat de cheats die je hebt aangemaakt de juiste gamecode hebben?
Er is namelijk een verschil tussen codes van spellen die uit Amerika, Japan of Europa komen, ook al zijn het dezelfde spellen (titels)

In ieder geval kun je zien of cheats werken als er bij het spel in het onderste schermpje een sleuteltje staat. Dan kun je deze activeren door op 1 van de knoppen te drukken (welke weet ik zo niet uit mijn hoofd) en te kiezen voor Start Cheats (of iets dergelijks) en dan kun je 1 voor 1 de cheats selecteren die je wilt gebruiken.

Ik heb met Action Replay Code Manager XML's gemaakt van USA spellen, EU spellen en JP spellen.
Daarna heb ik die XML's geupload en in Cheateditor gezet, opgeslagen als usrchead.dat...
Ik dacht dat de knop (Y) was... maar weet ik niet.
Ik zie iig geen sleutel staan.

You've lost me there :) Ik ga meestal naar een site waar je de codes kunt overnemen in Cheateditor, deze sla ik dan op.
Zou helaas niet weten hoe ik je verder kan helpen met Action Replay Code Manager.
Heb je al eens geprobeerd om alles in de Cheateditor te doen? Dus gamecodes invoeren en daarna de cheatcodes daarin aanmaken?
B.v. een gamecode van Pokemon Platinum is CPUE-d074d1b3-3811DEF6

Dan de cheatcode invoeren, dat ziet eruit als dit:

Have 900x All Special Poke Balls
94000130 fcbf0000
62101d40 00000000
b2101d40 00000000
00000d00 03840001
00000d04 03840002
00000d08 03840003
d5000000 03840005
c0000000 0000000b
d6000000 00000d0c
d4000000 00000001
d2000000 00000000
Press UP+L+R to Activate

Dat sla je dan op als usrcheat.dat en deze zet je op het sd kaartje.

Als het spel en de gamecode van hetzelfde land zijn, zal de DS het herkennen en een sleutel bij het spel laten zien.
Dit is zoals ik het doe bij de DS van mijn zoon, een andere manier weet ik helaas niet :confused:

Vroeger kon je kant en klare dingen downloaden?
Gewoon waar alle cheats op staan...

Dat zou inderdaad heel makkelijk zijn als je het kant en klaar kon downloaden. Ben het zelf nog nooit tegengekomen. Ik wens je succes met je zoektocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan