NIS 2003 rare bestanden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Floyd

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Sinds een paar dagen heb ik problemen met NIS. De abonnementservice zou niet zijn geinstalleerd. Uiteindelijk NIS 2003 opnieuw geinstalleerd. Toen ik een virusscan wilde uitvoeren ging Norton maar door, normaal gesproken is Norton na zo'n 85.000 klaar. Nu zat ik daar al ver boven. Ik ontdekte allerlei mappen in c:\program files\common files\symantec shared\Virusdefs\tmpD344.TMP en tmp345.TMP met heel veel mappen en bestanden. Dat zou verklaren waarom het aantal bestanden zo verschrikkelijk veel is uitgebreid. Als ik een map wil openen krijg ik de melding 'bestaat niet'. Weet iemand wat dit inhoudt?

Groet, Floyd

eenmaal je vraag stellen is voldoende, maar probeer eens een online scan op www.housecall.nl.

scan anders je computer in veilige modus.

Groeten Oossie

kan U niet direct helpen : enkel

zeggen dat ik iets gelijkaardigs heb : heel veel bestanden bijgekregen. ( 60 K naar 105 K ) ...

Sorry voor het tweemaal plaatsen van mijn bericht. Ik dacht dat de eerste keer niet gelukt was, vanwege de bijlage.

Ik heb de tip ter harte genomen een virusscan te laten uitvoeren bij housecall. Resultaat: geen virus.
Vanochtend ben ik om 08:20 gestart met de virusscan van NIS. Nu (09:53) is NIS nog bezig en heeft inmiddels 2262308 bestanden gescand. Terwijl normaal gesproken zo rond de 85000 bestanden zijn gescand en dit karweitje in een kleine 20 minuten geklaard is.
Ook zag ik dat er twee mappen bij staan waar wel zo'n 67 gb aan bestanden op zou staan. Raar omdat ik een harde schijf heb van 20 gb.
Het gaat om de mappen: C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\VirusDefs\tmpD344.TMP en tmpD345.TMP
Dit lijkt mij toch echt niet normaal. NIS is nu bezig met het scannen van tmpD344.TMP. Straks is die andere ook nog aan de beurt. Ik kan wel een week uittrekken voor het scannen.
Ik kan deze mappen ook niet verplaatsen of verwijderen. Ik krijg dan de melding dat de opgegeven bestandsnaam te lang of ongeldig is. Als ik de map open staan er allemaal onleesbare bestandsnamen in.
Ik hoop dat iemand weet wat er aan de hand is en hoe ik van dit probleem af kom.

Groet, Floyd

Het zou kunnen dat je map met virusdefinities corrupt is,
wat bij norton dan nog al eens helpt, is het verwijderen en dan opnieuw instaleren.

heb je al eens gechekt op spyware ?, dat kan ook vreemde dingen veroorzaken.

Groeten Oossie

Zou stoppen met het scannen en Norton verwijderen. Hiervoor moet je naar de website van Symantec om alles compleet verwijderd te krijgen. Daar is een verwijdertool.
Hierna opnieuw installeren, dan zou het probleem opgelost moeten zijn.

Hallo,

Ik heb ad-aware en spybot al gedaan, niets gevonden. Ik heb NIS al twee keer geinstalleerd en het is nog niet in orde. Ik heb ook de verwijdertools gebruikt.

Als het echt niet anders kan, zal ik NIS opnieuw installeren.

Ik heb NIS opnieuw geinstalleerd, maar het probleem is nog steeds hetzelfde. Ik heb ook eens gekeken bij eigenschappen van een aantal bestanden. Bij sommige staat gemaakt in 2088. Ik kan deze bestanden en mappen niet verwijderen. Zou dit een virus kunnen zijn? Ik heb gecontroleerd bij housecall, zij gaven aan geen virussen. Kan ik met geen mogelijkheid deze bestanden wissen?

Nogmaals het gaat om deze mappen:
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\VirusDefs\tmpD344.TMP en tmpD345.TMP

NIS verwijderen en opnieuw installeren is dus geen optie. Wie weet de oplossing?

Groet, Floyd

Probeer deze mappen te verwijderen in veilige modus.
tijdens opstarten [ctrl] F8 indrukken.
verwijder daarna NIS en NAV
start opnieuw op

instaleer norton weer

succes

Groeten Oossie

Floyd, is het nog gelukt om de bestanden te verwijdern in de veilige modus?

Groeten Oossie

Nee, ook in de veilige modus lukte dat niet. Van een collega op het werk hoorde ik dat er waarschijnlijk sprake was van veel kruislings gelinkte bestanden. Oplossing zou kunnen zijn scandisk en defragmenteren. Ik heb beide geprobeer, uiteraard in de veilige modus, maar ook dat lukte niet. Defragmenteren niet, omdat eerst scandisk uitgevoerd moet worden en scandisk niet, omdat windows of een ander programma nog aan het werk zou zijn?
Uiteindelijk heb ik vanavond NIS nog maar eens geinstalleerd. Toen alles gereed was heb ik liveupdate uitgevoerd. Alles kwam binnen. Toen ik, al een beetje moedeloos, weer ging controleren of die mappen nog aanwezig waren, zag ik tot mijn stomme verbazing dat ze niet meer aanwezig waren. Ik heb net de virusscan afgesloten, een half uurtje. Of met de allernieuwste update de bestanden zich weer hersteld hebben of dat er toch iets anders was, ik zou het niet weten. Maar alles lijkt weer normaal te werken.

Bedankt nog voor de tips.

Floyd

Gelukkig dat het opgelost is, wel vreemd dat het probleem in liveupdate leek te zitten.

Groeten Oossie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan