Dit is de officiele antwoord die van is gekomen:
Geachte heer/ mevrouw,
Mogelijk heeft het door u beschreven probleem met de laatste LiveUpdate en het daarbij horende Common Client Update te doen.
Symantec onderzoekt op het moment nog de oorzaken van dit probleem.
Voor nu adviseren we:
1)Deinstalleer met rnis en rnav (om het Common Client Update ongedaan te maken)
2)Installeer NIS weer en let er op dat Liveupdate in de "interaktieve modus" staat en dat Common Client Update niet gedownload wordt (haakje uit nemen).
Meerdere gegevens voor het geen boven staat:
1) Hoe NIS of Personal Firewall te verwijderen is met RNIS of NAV met RNAV, vindt u hier:
How to uninstall Norton Internet Security or Personal Firewall using the Rnis.exe removal utility
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nip.nsf/pfdocs/2001090510510636?Open
How to uninstall Norton AntiVirus by using the Rnav2003.exe removal utility
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/pfdocs/2001092114452606?Open
2) Na een herstart moet u opnieuw installeren
Daar we nog bezig zijn met de oorzaak van dit probleem, kunt u misschien met de beantwoording
van de volgende vragen helpen:
-Kreeg u 1 of 2 Common Client Updates aangeboden? (Hoe groot, taal)?
-Wanneer u opnieuw installeert, krijgt u dan nog 2 aangeboden?
-Welk nummer staat op de NIS CD
-Heeft u uw pc ook door een Windowsupdate geupdate?
-Heeft u handmatig patches van Microsoft geinstalleerd?
-Wanneer ja, voor of na de Common Client Updates?
-Funktioneert na het langzame opstarten alles nog? (reclameblock, databescherming etc...)?
-Wat voor een soort toegang tot het internet heeft u? (Modem, DSL,.., Provider,)?
Er bestaat ook nog de mogelijkheid het probleem direct aan de ontwikkeling door te geven:
How to collect and send information and log files to Symantec Technical Support to help troubleshoot a software problem
http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2003012315471839
Met vriendelijke groet,
Symantec Authorised Service Centre