NIS 2003 updates

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pablo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kunt alles installeren behalve de Symantec Common Client updates.

fokkens,
Dit heeft dan nu niets met de common client meer te maken.
Even een vraagje:
Tijdens de installatie vraagt NIS of je ouderlijke toezicht (parental control) wil installeren. De meeste mensen zullen "Nee" zeggen. Maar je moet juist "ja" zeggen omdat die soms voor problemen kan zorgen als je hem niet installeert. Dus indien je hem niet hebt geinstalleerd, dan moet je NIS opnieuw even verwijderen en hem installeren met parental control.
Alleen je hoeft de parental control niet te activeren na de installatie. Dus laat hem uitgevinkt na de installatie en kijk dan hoe NIS loopt.

Trouwens ik heb goed niuews: de common client updates worden uit de uit de updates van Norton verwijderd. Ze zijn al verwijderd van de Duitse en de Franse versies van NIS en worden binnenkort ook van de Nederlandse versies. Wanneer kan ik nog niet zeggen.

Oke, heb het zo gedaan als je zei.
Als ik de computer nu opstart duurt het wel >5 minuten voordat hij alles geladen heeft.
Vanaf de installatie cd werkt alles oke, na updates duurt het dus zo lang. Ik heb common client niet geupdate!

hm, dat is wel vreemd. Heb je genoeg geheugen eigenlijk?

Doe dit even:
Ga naar start-uitvoeren-en type msconfig-ok-opstarten en vind daar alles uit behalve je Norton virus scanner en je Norton firewall-toepassen-ok en restart de pc.

Heb je dan nog steeds dezelfde probleem?

Het volgende staat onder opstarten:
RUNDLL32
anvshell
SOUNDMAN
qttask
nwiz
livenote
ccApp
ccRegVfy
ctfmon

Deze mag je uitvinken:

RUNDLL32
anvshell
SOUNDMAN
qttask
nwiz
livenote
ctfmon

Deze moet je aangevinkt laten:

ccApp
ccRegVfy

Hoeveel geheugen heb je ?
Wat voor processor heb je ?
Leeg de TEMP map helemaal.
Defragmenteer in de veilige modus.

Heb je dan nog steeds een probleem, verwijder NIS dan en verwijder de firewall met RNIS en de virus scanner met RNIS.

http://service1.symantec.com/SUPPOR...23bda5412ae1a49688256abe00615e20?OpenDocument

http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/docid/2001092114452606

Sluit alle programma's die op de achtergrond draaien en installeer NIS daarna opnieuw op de manier hoe ik het je had gezegd. Dus met Parental control en zonder common client.

Saldos,

Kan ik in XP ook terug naar een herstelpunt en is dan COmmonClientUpdate gewoon weg, of heeft dat niets met elkaar te maken?

Alles er nog maar eens afgegooid en opnieuw geïnstalleerd.
Ik heb een aantal updates gedaan, behalve
1) Symantec indringingsdetectie-handtekeningen
2) Symantec Common Client updates
3) NIS programma-updates
4) NIS beveiligingsupdates

Hij loopt nu perfect, geen problemen meer met opstarten. Moet ik 1 van bovenstaande nog installeren om voldoende beveiligd te zijn? Punt 2 had ik eerder ook al niet geïnstalleerd, maar toen liep NIS vast. Waarschijnlijk zit er bij punt 1,3 en 4 ook nog een programmafout!

Geplaatst door Pablo
Saldos,

Kan ik in XP ook terug naar een herstelpunt en is dan COmmonClientUpdate gewoon weg, of heeft dat niets met elkaar te maken?

Nee Pablo,
De hertelpunt brengt je alleen maar terug naar het punt hoe de windows instellingen waren. Het brengt je niet terug hoe een programma instellingen waren. Dus dat betekend dat je common client erin blijft als je terug gaat in de tijd.

Ik weet of 1,3,4 allemaal problemen geven. Maar het werkt nu goed en na een paar uur klooien vind ik het wel best zo!
Vraag me nog wel af of punt 1,3,4 iets toevoegen aan de veiligheid of zijn ze meer programma verbeteraars?
Dus ben ik zonder 1,3,4 voorzien van de laatste virus en firewall updates?

het belangrijkste is dat je de virus definities hebt. Als je die hebt dan kan er weinig mis gaan.

Virusscan heeft de definities van 5 maart 2003.
Saldos, bedankt voor je moeite.
Als je wat meer weet over punt 1,3,4 hoort ik het graag.

Bedankt voor zover!

gr. Willem Jan

Dat zal ik zeker doen fokkens.

En uiteraard graag gedaan :)

Dit is de officiele antwoord die van is gekomen:

Geachte heer/ mevrouw,

Mogelijk heeft het door u beschreven probleem met de laatste LiveUpdate en het daarbij horende Common Client Update te doen.

Symantec onderzoekt op het moment nog de oorzaken van dit probleem.

Voor nu adviseren we:

1)Deinstalleer met rnis en rnav (om het Common Client Update ongedaan te maken)

2)Installeer NIS weer en let er op dat Liveupdate in de "interaktieve modus" staat en dat Common Client Update niet gedownload wordt (haakje uit nemen).

Meerdere gegevens voor het geen boven staat:

1) Hoe NIS of Personal Firewall te verwijderen is met RNIS of NAV met RNAV, vindt u hier:

How to uninstall Norton Internet Security or Personal Firewall using the Rnis.exe removal utility
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nip.nsf/pfdocs/2001090510510636?Open

How to uninstall Norton AntiVirus by using the Rnav2003.exe removal utility

http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/pfdocs/2001092114452606?Open

2) Na een herstart moet u opnieuw installeren

Daar we nog bezig zijn met de oorzaak van dit probleem, kunt u misschien met de beantwoording
van de volgende vragen helpen:

-Kreeg u 1 of 2 Common Client Updates aangeboden? (Hoe groot, taal)?
-Wanneer u opnieuw installeert, krijgt u dan nog 2 aangeboden?
-Welk nummer staat op de NIS CD
-Heeft u uw pc ook door een Windowsupdate geupdate?
-Heeft u handmatig patches van Microsoft geinstalleerd?
-Wanneer ja, voor of na de Common Client Updates?
-Funktioneert na het langzame opstarten alles nog? (reclameblock, databescherming etc...)?
-Wat voor een soort toegang tot het internet heeft u? (Modem, DSL,.., Provider,)?

Er bestaat ook nog de mogelijkheid het probleem direct aan de ontwikkeling door te geven:

How to collect and send information and log files to Symantec Technical Support to help troubleshoot a software problem
http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2003012315471839

Met vriendelijke groet,

Symantec Authorised Service Centre

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan