Nis 2004

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
hallo,

ik had NIS 2004 verwijderd, omdat ik de firewall van XP wilde gebruiken, maar b.n.i. heb ik toch weer NIS 2004 geinstalleerd, alleen ben ik nu aangemeld met mijn eigen naam en dus niet met supervisor, zoals het zou moeten. ik kan dus niets instellen, ook als ik op Opties klik en het venster van NIS, verschijnt een melding: U hebt onvoldoende rechten om deze bewerking uit te voeren. Ook als ik klik op Gebruikersaccounts staat er: U bent aangemeld als
en dan mijn eigen naam, de knop Afmelden is ook grijs. Via het vervolgpijltje kan ik ook niet verder, kan hier niet op klikken
In XP heb ik als enige aangemeld en er staat ook beheerder van de computer. Heb NIS nog eens verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd, maar zonder resultaat.
Hoe los ik dit op, zodat ik weer aangemeld sta als Supervisor ?
groet, John

Bijlagen

• screenshot060.jpg
    screenshot060.jpg
    52,9 KB · Weergaven: 26
Probeer je eigen eens aan te melden als administrator en probeer het dan eens te verwijderen.

deze site eens doornemen

Laatst bewerkt:
ik neem aan dat je bedoelt aanmelden bij Windows, ik ben dus naar Gebruikersaccounts gegaan, er staat dus maar een naam, die van mij, met erachter: beheerder van deze computer; geklikt op naam wijzigen, ingevuld bij naam: administrator
maar dan verschijnt een venster met de tekst:
er bestaat al een account met de naam Administrator, geef een andere naam op.
Vreemd, want ik kan die account niet selecteren in Windows; hoe nu verder ?
groet, John

Als je wilt inloggen als Administrator in XP:

Als je de Administrator account wilt laten zien in het Welkomst scherm (nog niet getest):

Start Regedit (Start, Uitvoeren, Regedit)

Ga naar:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList\
Verander de Administrator sleutel door de waarde te veranderen naar 1 (Daarna een reboot natuurlijk)

Daarna kun je inloggen als administrator en probeer het dan eens

ik heb gekeken in het register, er staat geen administrator, kan dus ook niet veranderen, zie de printscreen.
Heb ook gestart in de veilige modus en dan zie ik wel adminitrator of mijn naam om te kiezen tijdens opstarten. Hoe nu verder ?

Bijlagen

• screenshot071.jpg
    screenshot071.jpg
    38,2 KB · Weergaven: 16
Configuratiescherm > gebruikersaccounts > de manier waarop gebrukers zich aan en afmelden wijzigen > de vinkjes die zijn aangekilickt weghalen, daarna opnieuw opstarten dan krijg je een klassieke aanmeldingpromt. Je kunt dan de gebruiker invullen en wachtwoord. En dan inloggen als administrator.

heb ik dus gedaan, in het venster administrator ingevuld, 1x met en 1x zonder wachtwoord, maar steeds de melding: Kan U niet aanmelden vanwege een accountbeperking, daarna weer mijn naam ingevuld en toen startte XP weer op; nog een optie ?

via die link kwam ik er niet uit, heb intussen via Software NIS gewijzigd, heb nu account en oudelijk toezicht uitgevinkt, de pc opnieuw gestart, NIS geopend en op het venster is de account niet meer zichtbaar, ik kom nu weer overal bij, zie dus niet meer dat venster van: U hebt geen toegangsrechten.
groet, John

jobo182,
De reden dat het niet lukt met de parental control is omdat er nog steeds bestanden erop zitten van de parental control die er voorheen op zat en die geeft je de rechten niet om nieuwe accounts in te stellen.

Wat je kunt doen is dit:
Verwijder NIS en gebruik daarna de RnisUPG.exe en dan kun je zonder probleem weer opnieuw NIS installalleren met ouderlijke toezicht.

De RNISUPG.exe is hier te krijgen:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...88256abe00615e20?OpenDocument&src=bar_sch_nam

Saldos, dan kan je toch beter deze verwijder-instructies volgen? >
http://service1.symantec.com/SUPPOR...sf&view=docid&dtype=&prod=&ver=&osv=&osv_lvl=

Dat tooltje waar jij het over hebt is volgens Symantec niet voor versies later dan 2003: Solution:
"This document provides the latest version of the RnisUPG.exe file and the instructions for using it. RnisUPG.exe is a utility that removes the program files and registry entries installed by Norton Internet Security or Norton Personal Firewall, for versions 2003 and earlier." Staat er op jouw link.

Of kan dat nou weer wel?

Gezina,
je hebt volkomen gelijk. Bravo.
Ik was het even vergeten dat Symantec nog steeds niet het tooltje van RnisUPG.exe nog niet aangepas heeft voor NIS2004.

Daarom moet jobo182 dit document volgen om NIS helemaal te verwijderen:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...56d8e0076af48&dtype=&prod=&ver=&osv=&osv_lvl=

Maar ik zou RnisUPG.exe alsnog even runnen na alles wat in het document staat te hebben gedaan, want dan verwijder je daarmee de restanden die overgebleven zijn van NIS 2004.

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan