NIS en updaten parental control

• Onderwerp starter Onderwerp starter lw87
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lw87

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
Tijdens de Live Update van Norton Internet Security 2003 verschijnt een paar keer een kader met de volgende tekst:

Norton Internet Security
Lijst van Parental Control wordt bijgewerkt. Een ogenblik geduld.

Dit blijft minutenlang in beeld terwijl het uploaden dan 'in de wacht' staat.

Ik heb dat onderdeel helemaal niet in gebruik: het is uitgeschakeld! En toch wordt het bijgewerkt.

Ik maak verbinding via een ISDN lijn en dan duurt het gezien de steeds groter wordende update bestanden zowieso al aardig lang om de updates op te halen.

Ik heb het probleem aan Symantec voorgelegd, maar die geven antwoorden die hier niet op van toepassing zijn.

Wie weet raad?

Heb je Start-up account als Supervisor gedefineerd en als Supervisor ook Parental Control als OFF ?

Ik heb de NIS 2004 en ook hier worden url's ge-update terwijl ik bij de installatie Parental Control niet heb aangevinkt. Ook in de configuratie staat deze uit. Verder ben ik Supervisor en in het uitrolmenuutje staat dat er geen gebruikersaccount is ingesteld, wat ik ook niet heb gedaan. Duurt idd vrij lang maar ik laat het maar zo. Vanwege dit 'euvel' ga ik niet rommelen in de NIS, ben allang blij dat het verder goed functioneert. :cool: Aan dit antwoord heb je waarschijnlijk niks maar ik denk dat het een 'schoonheidsfoutje' van Symantec is.

Ook ik heb maar 1 account: de supervisor.

Lekker schoonheidsfoutje: het kost mij steeds weer onnodige belminuten.
Wel slordig dat Symantec geen zinnig antwoord heeft op deze vraag: tot nu toe kreeg ik antwoorden met een link naar info op hun site die NIET op het probleem van toepassing was....

Helaas nog geen antwoord op het probleem van het onnodig bijwerken van NIS Parental control.
Wie weet raad?

Jouw vraag is alweer van een tijdje geleden (mogelijk draai je niet eens meer de NIS) maar ik geef het toch maar even door. Ik ben met een ander topic bezig en kwam dit tegen: open de NIS, naast de knop Live-Update klik je op de knop Opties en kies Norton Internet Security, kies het tabblad Live-Update. Onderaan zie je de optie Controleren op updates van: Ouderlijk toezicht (Parental Control) Websitelijst en dat uitvinken.

Hallo Gezina
Die optie Controleren op updates van Ouderlijk toezicht (Parental Control) Websitelijst op tabblad Life-Update heb ik niet gevonden.
Op dat tabblad heb ik 4 opties die ik allemaal heb ingeschakeld en daarna is de eerste keuze geselecteerd waar (aanbevolen) bij staat.

Inmiddels heb ik ADSL en verloopt de update volautomatisch: een optie meer of minder maakt me nu niet meer uit.

Toch bedankt voor je reactie.

Inderdaad maakt het nu niet meer uit met ASDL. :) Misschien is het toch ietsje anders in de NIS 2003 en zit die optie er nog niet bij zoals in de NIS 2004. Afijn, opgelost zullen we maar concluderen. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan