NIS of ZAP, en nog versie compabiliteitsprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Op dit moment heb ik ZAP 4.0. Bescherm me aardig goed moet ik zeggen, maartoch... Mn thuisnetwerk is een thuisnetwerktniet met ZAP, ook al voer ik naar mijn idee alles goed in. Buitendat hoor ik meer negatieve (ook positieve, daarnievan) over ZAP.

Maarnu, is NPF beter? Enzoja, welke versie moet ik nemen? Op dit moment staat NSW 2003 Prof. Edition op mijn PC, ik heb hier nog een NIS 2002 liggen en die kan ik er al niet naast zetten. Kan ik er wel NPF 2004 naast zetten of moet dat een 2003 worden?
Hoe goed is NPF te configureren? Qua betrouwbaarheid geloof ik het wel, maar is het allemaal een beetje makelijk om mee om te gaan? Waar ik mij aan ergerde bij 2002 was zo'n stom wereldbolletje rechts in beeld wat ik maar niet weg kreeg :confused:.
Is het heel spastisch? Geeft het duidelijk melding van programma's die van binnen naar buiten willen gaan? Geeft het meldingen van "dingen" die van buiten naar binnen willen gaa, kan ik dat automatisch laten afhandelen? Krijg ik daarmee mijn thuiswerktniet werkend?

Bestaan er nog versies (NPF / NPF pro?) ofzo?

Laatst bewerkt:
Ik heb hier NIS 2003 werkt heel prettig. Die wereldbol is heel makkelijk te verwijderen.

De meldingen van programma's die naar buiten hangt natuurlijk van je gebruik af. In principe is het eenmalig als je ze toestemming geeft. Bij installatie van Nis doet hij als je dat wilt eenmalig een scan en stelt een aantal programma's voor om toestemming te geven. De netwerkverbindingen zijn makkelijk open te zetten.

NIS 2004 schijnt nogal zwaar te zijn. Ik houd het voorlopig bij 2003. Waarom kan je eigenlijk 2002 niet installeren.

Mooi zo, dat klinkt goed!

Waarom 2002 niet kan, omdat dat NIS 2002 is. Oftwel, NAV + NPF in één. En bij NSW heb ik al NAV 2003 geïnstalleerd.
En daarom gaat dat niet, op het forum raadde ze het mij ook af (hele tijd terug al gevraagd).

Je kan er bij NIS toch voor kiezen om alleen de firewall te installeren. Dan hou je NAV 2003 en NPF wordt dan 2002.

Ik krijg deze opties te zien:

• Installeer Norton Antivirus
  • Installeer Norton Internet Security (Norton Antivirus + Norton Personal Firewall)

Hahaha, ok dan ;).

Maargoed, ik neus zelf ook nog even rond en wacht nog wat reacties af. Opzich, ik heb redelijk veel "problemen" met ZAP. De reden dat ik hem zo trouw ben is omdat toen ik nog in mijn n00bie tijd zat (:D) dat de enige goede gratis FW was die ik kende.
En in de loop van de tijd komt er plots een serial uit de lucht vallen ( uhum :rolleyes: ) en dan ga je verder met Pro, etc.

Maar ik denk er nog even over, bedankt!

Ruim een jaar NIS2002/2003 zelf gebruikt.
De firewall vind ik goed in te stellen, makkelijk in gebruik en duidelijk.
Meldingen kun je zelf afregelen en de wereldbol is te verwijderen.
Als iemand binnenkomt geeft ie daar melding van dmv de wereldbol(daarom kun je'm beter aan laten staan-> anders blijf je kijken waarom de rode uitroepteken weer oplicht)

Beter dan ZA wat mij betreft,
enige wat mij ervanaf houd is de langere opstartsnelheden en het bestaan van outpost pro 2.1 die minstens de mogelijkheden van NPF evenaart maar toch minder vertragend is.(op mijn systeem iig)

Succes ermee:D

Aha, ok dan!
Nou, ik het interesseert me niet zoveel dat mensen binnen willen komen. Bij ZAP heb ik elke poging tot-melding uit staan.
Als ik vreemde dingen zie kijk ik wel in de logs en doe een onlinecheck.
Misschien mosterd na de maaltijd, maar zolang alles dichtzit, wat heeft iemand nou op mijn PC te zoeken :D.

Nu heb ik de standaard FW van XP omdat ik ZAP maar niet goed geconfigureerd krijg voor mn thuisnetwerk.

Bedankt, is al weer een positiefpuntje erbij :).

Trouwens, dat bolletje, geeft die ook melding voor uitgaande internetverzoeken dan?
En kan NIS 2004 ernaast?

Geplaatst door XP_PC
Trouwens, dat bolletje, geeft die ook melding voor uitgaande internetverzoeken dan?
En kan NIS 2004 ernaast?

Nee die slidebar is alleen voor de gevaren rapportage volgensmij,(inkomend iig, mss ook uitgaande...?)
voor uitgaande programma verzoeken krijg je netjes een popup als je die optie aan hebt staan. Zelfde idee als alle andere firewalls wel.

Ehm, zover ik weet word dat overal wel afgeraden, ook dubbele firewalls met xp.

Allleen, zou je dat nou wel doen? Als ik de problemen om mij heen zie met norton antivirus, firewall of systemworks, dan word ik nl wel een beetje terughoudend. :confused:

Nu heb ik de standaard FW van XP omdat ik ZAP maar niet goed geconfigureerd krijg voor mn thuisnetwerk.
Dus ZAP staat nu uit. Buitendat kan je bij XP alleen configureren en die geeft geen meldingen :).

Ja, daarom, ik heb er zelf ook al flink mot mee gehad.

Hallo XP_PC,
Je vroeg in mijn pb dit:
Weet jij of er nog compabiliteitsproblemen kunnen komen bij NSW 2003 Pro en NPW 2004?

Nee, er zijn geen compabiliteitsproblemen met NSW 2003 Pro en NPW 2004.
Maar zonealarm moet je helemaal verwijderen van de pc en de internet firewall van xp kun je ook het beste uitzetten.

En ook over je vraag: NPF pro bestaat niet alleen NIS pro.

En dat wereldbolletje in de Norton firewall kun je heel makkelijk uitzetten in versie 2002. Die zette ik ook zelf altijd uit.
In de versie 2004 bestaat dat wereldbolletje niet meer. Die heeft Symantec eruit gehaald, dus dan hoef je daarover geen zorgen te maken.

Ik heb zelf NIS 2004 pro en ben er dik tevreden mee.

Gezina had dit ook gepost:

"Negen personal firewalls getest"

Een firewall is vandaag de dag onmisbaar voor iedereen die van het Internet gebruikmaakt. Er zijn echter verschillende oplossingen mogelijk, zoals een hardwarematige firewall of een softwarematige oplossing. Dit artikel: http://www.pcw.co.uk/Products/Software/1153293 kijkt naar negen personal firewalls, te weten: Agnitum Outpost Personal Firewall Pro 2.0
Computer Associates E-Trust EZ Firewall, ISS Black Ice PC Protection 3.6, Kerio Personal Firewall 4, McAfee Personal Firewall Plus 2004 v5, Microsoft Windows XP Internet Connection Firewall, Sygate Personal Firewall Standard, Symantec Norton Internet Security 2004 en Zone Labs Zone Alarm Pro 4.5. Als beste kwamen de firewalls van Symantec, Kerio en Agnitum uit de bus. Bron: security.nl

Ok, ok. Dat is erg mooi. ZAP verwijderen en dan NPF 2004 installeren. Als het maar 100% zeker is dat het niet bijt met mijn NSW 2003 Pro. Want ik weet hoeveel gedoe je kan hebben met Symantec producten, tooltjes en ander gedoe.
Dan staat mijn keuze redelijk vast wel :).

Dank je!

Tot zover onze veiligheid :D. Maar om eerlijk te zijn, dit soort dingen blijf je toch wel houden, ik heb best veel vertrouwen in Symantec.

Maar ik houd het in de gaten.

Okidoki, even mn vader naar de winkel sturen :p.

Zolang het maar echt gaat werken :thumb:.

Vanwege geniale acties die ik heb uitgevoerd ( lees: dom aan ut prutsen ben geslagen (geen commentaar :rolleyes: )) zit ik nu even @ 2k. Daar heb ik NIS 2002 geïnstalleerd, en hij bevalt me heel goed. Nu al beter dan ZAP, en het bolletje is weg :D.

2004 komt eraan heb ik gehoord, ben benieuwd :)

bedankt he :cool: !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan